Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

10 ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРИЙОМІВ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МОЖНА ВПЛИВАТИ НА ЛЮДЕЙ

1. Попросіть про послугу

Ми говоримо про ефект, відомий як ефект Бенджаміна Франкліна. Одного разу Франкліну знадобилося завоювати прихильність людини, яка його дуже не любила. Тоді Франклін ввічливо попросив цю людину позичити йому рідкісну книгу і, отримавши бажане, ще ввічливіше подякував за послугу. Раніше ця людина уникала навіть говорити з ним, але після цього випадку вони стали друзями.

Ця історія дуже часто повторюється з різними людьми. Суть в тому, що той, хто одного разу зробив вам добро, більш охоче знову допоможе вам, ніж той, кому ви самі допомогли.

2. Вимагайте більшого

Цю техніку називають “дверима в лоб”. Треба попросити людину зробити більше, ніж ви насправді хочете від неї отримати. Можна навіть попросити зробити щось безглузде. Швидше за все, вона відмовиться. Незабаром після цього сміливо просіть те, що хотіли із самого початку - людина відчує себе незручно через те, що відмовила вам перший раз, і, якщо ви тепер попросите щось розумне, вона почуватиме себе зобов’язаною вам допомогти.

3. Називайте людину на ім’я

Відомий американський психолог Дейл Карнегі вважає, що називати людину по імені неймовірно важливо. Власне ім’я для будь-якої людини - це саме приємне поєднання звуків. Воно - істотна частина життя, тому його вимова як би підтверджує для людини факт власного існування. А це, в свою чергу, примушує відчувати позитивні емоції по відношенню до того, хто це ім’я вимовляє.

Так само впливає використання титулу, соціального статусу чи сама форма звернення. Якщо ви поводитеся певним чином, то до вас ставитимуться саме так. Наприклад, якщо ви називаєте людину своїм другом, вона незабаром відчує дружні почуття по відношенню до вас. А якщо хочете на когось працювати, називайте цю людину шефом чи босом.

4. Використовуйте лестощі

На перший погляд тактика очевидна, але є деякі обмовки. Якщо ваші лестощі не виглядають щирими, ця тактика принесе більше шкоди, ніж користі. Дослідники виявили, що люди схильні шукати певний баланс, стараючись, щоб їх думки і почуття завжди співпадали. Отже, якщо ви лестите людям з високою самооцінкою, і лестощі звучать щиро, ви їм сподобаєтеся, тому що підтвердите їх власні думки. А ось лестощі по відношенню до людей з низькою самооцінкою можуть привести до негативних почуттів, тому що ваші слова суперечать їх думці про себе. Звичайно ж, це не означає, що таких людей потрібно принижувати - так ви їх симпатію точно не завоюєте.

5. Віддзеркалення

Багато людей використовують цей метод природним чином, навіть не замислюючись про те, що роблять: автоматично копіюють чужу поведінку, манеру мови і навіть жести. Але ця техніка може використовуватися абсолютно свідомо.

Люди схильні ставитися краще до тих, хто на них схожий. Не менш цікавий факт, що якщо при недавній розмові хтось “відображав” поведінку людини, то цій людині буде протягом деякого часу приємніше спілкуватися і з іншими людьми, навіть якщо вони ніякого відношення до тієї розмови не мали.

6. Користуйтеся втомою опонента

Коли людина втомлюється, вона стає сприйнятливішою до чужих слів, будь то прохання чи заява. Причина в тому, що втома впливає не лише на тіло, але й знижує рівень психічної енергії. Коли ви просите про послугу втомлену людину, ймовірно, ви отримаєте відповідь на зразок “Добре, я зроблю це завтра” - тому що на даний момент людина жодних проблем більше вирішувати не хоче. А ось наступного дня людина, найімовірніше, виконає обіцяне. Люди, як правило, намагаються тримати своє слово, тому що інакше отримують психологічний дискомфорт.

7. Запропонуйте те, від чого буде незручно відмовитися

Це техніка, зворотна пункту номер два. Замість того, щоб відразу звернутися з великим проханням, спробуйте почати з малого. Якщо людина допомогла вам з чимось незначним, вона охоче виконає і важливіше прохання.

Вчені перевірили цей спосіб стосовно маркетингу. Вони почали агітувати людей виразити підтримку про довкілля і збереження тропічних лісів. Досить легке прохання, чи не так? Коли люди виконали потрібне, їх попросили купити продукти - усі виручені кошти будуть спрямовані на збереження цих самих лісів, зрозуміло. Більшість людей зробили й це.

8. Вмійте слухати

Говорити співрозмовнику те, що він не правий - не дуже хороший спосіб розташувати його до себе. Ефект, швидше за все, буде зворотним. Існує інший спосіб виразити незгоду і не нажити при цьому ворога. Наприклад, послухайте, що говорить ваш співрозмовник, і постарайтеся зрозуміти, що він при цьому відчуває і чому. Тоді ви знайдете щось спільне у ваших, здавалося б, протилежних думках і можете використовувати це для пояснення своєї позиції. Виразіть спочатку згоду - так людина уважніше поставиться до ваших наступних слів.

9. Повторюйте за співрозмовником

Один з найефективніших способів розташувати до себе людину і показати, що ви її дійсно розумієте - це перефразовувати те, що вона говорить. Скажіть те ж саме, тільки своїми словами. Це техніка ще відома як рефлективне слухання. Так часто діють психотерапевти - люди розповідають їм більше про себе, і між лікарем і пацієнтом вибудовуються майже дружні стосунки.

Таку техніку легко використовувати при розмові з друзями. Сформулюйте тільки що сказану ними фразу як питання - так ви покажете, що уважно слухали і зрозуміли людину, і їй буде з вами комфортніше. Вона також більше прислуха-тиметься до вашої думки, тому що ви вже ясно дали зрозуміти, що ця людина вам небайдужа.

10. Кивайте

Коли люди кивають, слухаючи щось, то це як правило означає, що вони погоджуються з тим, що їм говорять. І для людини природно припустити, що коли хтось киває при розмові з нею, то це теж означає згоду. Це той же самий ефект мімікрії. Отже кивайте протягом всієї бесіди з людиною - згодом це допоможе вам переконати співрозмовника у вашій правоті.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо