Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

12 ФРАЗ, ЯКІ НЕ МОЖНА ГОВОРИТИ НА РОБОТІ

«Різниця між майже вірним словом і вірним словом дуже велика - як між світлом і блискавкою”, - говорив Марк Твен. Люди використовують мову і говорять слова, щоб вплинути на чиюсь свідомість, досягти певного результату. Тому всім співробітникам в офісі дуже важливо усвідомлено вибирати слова та фрази. Будь-яка цитата керівника повинна спонукати людей йти за ним, а цитата виконавця - повідомляти про його бажання зробити все якнайкраще. Нижче приведені деякі фрази, які можуть негативно вплинути на кар’єру.

“Це несправедливо”.

Комусь підвищили зарплату, а вам ні. Чиїсь заслуги ви знали, а ваші ні. Несправедливість зустрічається не лише на роботі, а й у всьому світі щодня. Замість того щоб говори ти “Так несправедливо”, зберіть документи, що підтверджують факти, сформулюйте проблему та надайте переконливі докази людині чи групі людей, які можуть вам допомогти.

“Це не моя проблема”, “Це не моя робота”, “Мені за це не платять”.

Безтурботна відчужена та спрямована лише на власні інтереси поведінка швидко обмежує просування по службі. Це не означає, що ви зобов’язані негайно на все погоджуватися. Але й слово “ні” варто вимовляти у відповідь на прохання лише після того, як все ретельно зважили. Не варто відразу відповідати “Я не буду це робити. Мені за це не платять”. Набагато краще на співрозмовника подіє фраза: “Я із задоволенням вам допоможу. Зараз я працюю над деякими питаннями. Скажіть, яке з них мені потрібно відкласти, поки я виконуватиму ваше нове доручення”? Таким чином ви ясно виразите свою готовність до роботи в команді та бажання допомогти, але в той же час нагадаєте начальникові про вашу нинішню роботу і про те, що йому необхідно ставити реалістичні завдання.

“Мені здається”.

Ось дві цитати на одну й ту ж тему: “Мені здається, що наша компанія могла б бути для вас хорошим партнером” і “Я вважаю (знаю, впевнений), що наша компанія буде для вас хорошим партнером”. Відрізняється лише початок фрази, проте друга частина формує в клієнта чітку думку про вас і вашу компанію.

“Немає за що”.

Коли хтось дякує вам, то ввічливою і люб’язною відповіддю буде “Будь ласка”. Це слово має на увазі, що вам було приємно допомогти людині та що ви приймаєте її вдячність. А поширена в звичайних розмовах фраза “Немає за що”, можливо, теж має подібний зміст, але він в ній не відчувається. Якщо ви хочете, щоб в спілкуванні вас сприймали як виховану й тактовну людину, то відповідайте на вдячність словами “Будь ласка”.

“Я постараюся”.

Уявіть, що ви просите свого приятеля, який зібрався йти на пошту, відправити вашого термінового листа. Якщо він відповість “Добре, постараюся”, то ви, швидше за все, вирішите, що вам доведеться відправити лист самому. Чому? Та тому, що в цій фразі закладена можливість невиконання прохання. В своїх розмовах, особливо з керівниками, замініть слово “спробую” на слово “зроблю”.

“Він дурень”, “Вона ледача”, “У мене погана робота”, “Як я ненавиджу цю компанію”.

Ніщо не руйнує кар’єру швидше, ніж такі оцінки. Вирази на зразок “Він дурень” не лише демонструють вашу незрілість, але й можуть привести до неприємних наслідків і бути сприйняті як спроба розпалити сварку. Намагайтеся уникати подібних висловлювань, які неминуче приведуть до негативної оцінки вас самих. Якщо у вас дійсно є претензії до когось або до чогось, то виражайте їх тактовно, стримано і нейтрально.

“Але ми це вже робили”.

Керівники цінують у своїх співробітниках новаторство, творче мислення та вміння вирішувати проблеми. А ця фраза відразу показує, що ви маєте протилежні якості: прихильність до минулого, негнучкість і вузькість мислення. Замість вказаних слів скажіть: “Це дуже цікаво. І як це працюватиме?” чи «Добре. Давайте обговоримо всі за та проти”.

“Це неможливо”, “Я нічого не можу зробити”.

Ви в цьому впевнені? Невже ви до сконало розглянули кожне можливе рішення і вичерпали увесь список? Коли ви вживаєте такі негативні фрази, ваші слова створюють песимістичний, пасивний і навіть безнадійний образ. А такий підхід рідко цінують на роботі, адже роботодавці помічають, цінують і заохочують установку на виконання своїх завдань. Спробуйте краще сказати так: “Я із задоволенням ще раз це перевірю”, “Давайте обговоримо, що ми можемо зробити в цих умовах” або “Я можу зробити наступне”. “Ви повинні були…»

З великою ймовірністю подібні слова будуть сприйняті як бажання присоромити когось і перекласти на нього провину. В ідеалі ж робоча обстановка повинна створювати відчуття рівності, сприяти спілкуванню людей і роботі в команді. Замість того, щоб соромити когось (навіть, якщо ця людина й винна), виробіть у себе продуктивніший безоціночний підхід. Скажіть “Наступного разу, щоб забезпечити краще планування, будь ласка, повідомте мене про це негайно” або “В майбутньому я б порадив…”

“Можливо, я й не правий, але…”, “Можливо, це безглуздо, але…”

Подібні вирази знижують значення тих слів, що за ними слідують, і зменшують довіру до вас. Не говоріть “Можливо, це безглуздо, але я подумав, чи не провести нам квартальну нараду по Інтернету?” Замість неї спробуйте обґрунтувати свої рекомендації: “Для зниження витрат на поїздки та ефективнішої роботи я пропоную провести квартальну нараду по Інтернету”.

"Чи не вважаєте ви?», “Вам не здається”?

Такі фрази підходять, якщо вам справді потрібне схвалення чи ви шукаєте підтримку. Якщо ж ваше завдання полягає в тому, щоб впевнено висловити розпорядження і змусити людей подивитися на проблему так, як потрібно вам, сформулюйте своє висловлювання чи пропозицію впевнено.

Уявіть, якщо фахівець з інвестицій говорить: “Вам не здається, що це хороший спосіб вкласти ваші гроші? Я так і зроблю, якщо ви схвалите”. Замість цього, вам, напевно, було б приємніше почути щось подібне до: “Подібна стратегія - це розумне інвестування, яке може принести довгострокові плоди”.

“Зараз у мене немає на це часу”, “Я дуже зайнятий зараз”.

Навіть, якщо у вас справді немає часу, ніхто не хоче почувати себе менш значущим. Щоб зміцнити позитивні стосунки і показати, що ви співпереживаєте людині, скажіть краще: “Я з радістю готовий обговорити це з вами після того, як закінчу звіт».

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо