Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

5 ПРОСТИХ ДІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІЛКУВАННЯ

1. Будьте щирим

Мозок людині був даний з єдиною метою - уловлювати небезпеку. Ця функція мозку дозволяла нам виживати протягом останніх декількох тисячоліть. Хоча за нами більше не полюють шаблезубі тигри, здатність відчувати страх, яка також називається інтуїцією, як і раніше, знаходиться в прекрасній формі. Люди здатні відчувати нещирість інших. Нам властиво це внутрішнє почуття, яке, хоча ми і не можемо цього пояснити, підказує нам - чи зав’язувати з кимось ділові, дружні чи інші стосунки, або не робити цього. Не має значення, чим ви займаєтеся, головний спосіб підвищити ефективність спілкування і побудувати довгострокові стосунки - це бути щирим.

Висновок. Це дуже просто. Не треба грати, стежте, щоб ваші вчинки співпа-дали із словами. А найголовніше: говоріть чесно.

2. Не відволікайтеся, будьте тут і зараз

Чи помічали ви, що під час розмови ваш співрозмовник не приділяє вам належної уваги? Він оглядає приміщення у пошуках “кращого” партнера чи перевіряє свій телефон, ледве слухаючи вас. Або тільки й чекає своєї черги висловитися, щоб взяти розмову в свої руки. Сучасні технології привчили нас боятися щось пропустити. Але потрібно усвідомити, що відволікаючись на інші завдання, ви якраз пропускаєте щось. Відсутній вигляд при розмові є нешанобливим, навіть більше того - ви упускаєте можливість встановити зв’язок тим, хто може виявитися для вас цінним в майбутньому. Вимагається менше 7 секунд, щоб справити перше враження, тому постарайтеся скористатися цим сповна: тверде рукостискання, посмішка та візуальний контакт при особистому спілкуванні або посмішка та чітка мова при розмові по телефону.

Висновок. Ви встановите набагато міцніші й триваліші стосунки, укладете більше угод і придбаєте більше міцних зв’язків, що підтримують вас, якщо просто будете присутніми під час спілкування з ким-небудь!

3. Ставте питання

Доведено, що найбільше люди люблять говорити про себе. Чому б не отримати з цього користь, виступивши в ролі детектива? Чи зав’язуєте ви нове знайомство, чи залучаєте нового клієнта, факт залишається фактом - щоб ефективно спілкуватися, потрібно більше слухати, ніж говорити. Ставлячи питання співрозмовнику, ви перекладаєте розмову на нього самого та надаєте йому повну можливість поділитися з вами всією інформацією про себе. Якщо ви слухаєте і ставите правильні питання, він розповість саме те, що вам потрібно знати: від своїх проблем і бажаних рішень до того, яким чином він збирається рухатися далі. Не треба недоо

цінювати силу питань як способу встановити міцні зв’язки - особисті чи професійні.

Висновок: Якщо у вас намічається велика угода, ви хочете завоювати нового клієнта чи поліпшити своє становище на роботі, ставте більше запитань!

4. Побудувати довіру

Якщо, зустрічаючись з людьми і зав’язуючи з ними стосунки, ви оцінюєте їх значущість лише в грошових одиницях, у вас проблема. Як вже було сказано, ефективними в спілкуванні є ті люди, які більше слухають, ніж говорять. Але по-справжньому ефективним спілкування робить довіра. Найбільш ефективний спосіб побудувати довіру - це запропонувати щось перш, ніж щось отримати. Зробити це можна просто представивши співрозмовника комусь під час заходу, який він захотів відвідати, чи надіславши йому статтю, яка представляє для нього цінність, або направивши до нього клієнта, перш ніж він навіть усвідомить, що ви для нього робите.

Створення довіри схоже на розпалювання вогнища: починати потрібно з дрібного хмизу - це початковий контакт, потім можете додати дрова більшого розміру. Зустріч за чашкою кави чи розмова по телефону; потім цікава стаття, електронний лист; а вже після цього можете висловлювати свої прохання, говорити про ділові стосунки, укладати угоди.

Іноді люди самі знищують те, що могло б стати взаємовигідними стосунками, тому що хочуть негайної винагороди: вони хочуть бізнес зараз, вони хочуть стосунки зараз, вони думають лише про себе. Кращі та найбільш прибуткові стосунки, підживлюються роками, перш ніж ви зможете зібрати урожай у вигляді прибутку. Насолодіться повільним горінням, винагородіть себе за терпіння, а в цей час, будь ласка, створюйте інші стосунки, щоб не зациклюватися на одних. Знову й знову встановлюйте контакти, підвищуйте їх цінність, і ви будете здивовані отриманими дивідендами.

Висновок. Вся таємниця криється в підживленні стосунків, їх терплячій підтримці. Дотримуйтеся цієї концепції та довіртеся процесу.

5. Краще зателефонувати, ніж переписуватися

З багатьма людьми можна було б уникнути конфліктів, просто піднявши телефонну трубку. В своїй роботі ми так часто покладаємося на СМС, листи чи інші способи спілкування за допомогою текстових повідомлень. Це легкий спосіб отримати відповідь або зв’язатися з ким-небудь, але він позбавлений двох дуже важливих для ефективного спілкування елементів - тону й контексту.

Просто згадайте: чи бувало з вами таке, що ви сприймали текстове повідомлення зовсім не так, як мав на увазі його автор. Ваш радісний настрій несподівано змінюється смутком, стресом і, можливо, навіть роздратуванням відносно того, що може виявитися простим непорозумінням.

Висновок. Якщо ви отримуєте повідомлення, що примушує вас хвилюватися і викликає напади болю в животі, просто зніміть трубку телефону і попросіть роз’яснень.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо