Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ “MAX FACTOR”

Легендарний майстер макіяжу Макс Фактор народився в Росії 5 серпня 1872 року в м. Лодзь (зараз це територія Польщі). До 14 років він опанував професію, що дуже допомогла йому в майбутньому. Він став перукарем в оперному театрі, де, крім перук, займався також костюмами й гримом. Актори, загримовані Фактором, грали перед царем, а ім’я молодого гримера стало відоме російському дворянству.

Дев’ять років він працював експертом з косметики при дворі Миколи ІІ та в імператорських театрах. У 1895 році Макс Фактор відкрив свій перший магазин у м. Рязані, а в 1904 прийняв рішення емігрувати до Америки з дружиною та дітьми.

Переїхавши до Америки, Макс Фактор відкрив невеликий магазин парфумерно-косметичних товарів і перук при Всесвітній виставці в Сент-Луїсі. Після смуги невдач (смерть дружини, шахрайство партнера по бізнесу) в 1908 році він вирішив зробити наступний крок на шляху до успіху і переїхав до Лос-Анджелеса, де в той час стрімко набирала оберти кіноіндустрія. Свій новий магазин Макс Фактор відкрив неподалік від студій по виробництву кінофільмів. Незабаром акторки, що приходили туди, почали радитися з ним, який тип макіяжу вони повинні використовувати перед камерою, тому що старий театральний грим для цього не підходив.

У 1914 році Макс Фактор зробив своє перше знамените відкриття. Він винайшов новий макіяж для кіно - у вигляді крему. Крем наносився тонким шаром і не висихав на шкірі. Саме тоді сформулювалося основне правило Макса Фактора: “Грим не можна вважати вдалим , якщо він помітний; він гарний в тому випадку, якщо стороння людина не може здогадатися, що ви загримовані.”

Відкриття Фактора першими оцінили голлівудські комічні актори: новий макіяж забезпечив їм повну мімічну волю. Всі великі коміки: Чарлі Чаплін, Бастер Кітон, Фатті Арбакль - почали користуватися макіяжем Макса Фактора, що зробило його відомим у професійних колах.

Кінематограф бурхливо розвивався, а разом з ним і бізнес Фактора. В 1918 році він сформулював ідею “гармонії кольорів” у макіяжі. Макс Фактор вважав, що певні поєднання тону шкіри, кольору волосся та очей ефектніше виглядають, якщо вся косметика відповідно підібрана. Крім того, самі косметичні засоби повинні поєднуватися між собою, вигідно підкреслюючи один одного.

В 1928 році, працюючи разом із синами, Макс Фактор вдосконалив кольорову гаму своєї косметики. Без цього Голівуд не зміг би цілком реалізувати всі переваги кольорової кіноплівки, яка нещодавно з’явилася. За цю роботу та величезний загальний внесок у розвиток кінематографа Фактор одержав премію “Оскар” Американської Академії Кіномистецтв.

Успіх Фактора зростав. “Ім’я Макса Фактора символізує красу як на екрані, так і поза ним, в Америці та в сотні інших країн світу”, - писав журнал Glamour у середині 30-х років. До цього моменту всі голлівудські зірки користувалися послугами та макіяжем Фактора і на екрані, і в повсякденному житті, і охоче рекомендували всім застосовувати його косметику. Продукція Макса Фактора асоціювалася із витонченими, елегантними красунями. Саме маестро Фактор створював чарівні образи таких знаменитостей, як Вів’єн Лі, Грета Гарбо, Бетті Грейбл, Клара Боу.

Однак Макс Фактор працював не тільки для кіноактрис. Для мільйонів простих жінок він спростив складну задачу - виглядати або, принаймні, почувати себе королевою. Адже до цього використання косметики вважалося непристойним. Фактор почав продавати в усій Америці свої засоби, підібрані за принципом гармонії кольорів. Кожній жінці, яка купувала косметику пропонувалася анкета, за допомогою якої вона могла визначити, до якого з чотирьох типів кольорової гами вона відноситься (блондинка, брюнетка, руда та браунетка), і придбати косметику, яка їй підходить. Фактор навіть придумав новий термін “браунетка” (від слова brown - коричневий) для позначення жінок з кольором волосся, який раніше називався “темна блондинка”, - таке волосся, на думку Макса, було в більшості жінок.

Незабаром Фактору довелося розширювати підприємство. Щоб задовольнити бажання численних клієнтів, у 1935 році Фактор відкрив розкішний салон - “Голлівудську студію макіяжу Макса Фактора”. Особливою подією стало відкриття чотирьох кабінетів, за кількістю варіантів типів кольорової гами. Саме в цій студії знаходився винайдений ним “Калібратор краси” - апарат, який надягається на голову, щоб вимірити параметри обличчя і те, як воно співвідноситься зі стандартами. Після цього можна було за допомогою макіяжу підкоректувати недоліки.

Гаслом більшості рекламних кампаній косметики Max Factor стала фраза “Макіяж для “зірок” - і для Вас.” Згодом саме так називалося радіо- й телевізійне шоу Макса Фактора, яке йшло багато років, - у ньому брав участь навіть Френк Сінатра.

На вершині свого успіху в 1938 році Макс Фактор помер. Людина, яку називали “Голлівудським чарівником”, залишив після себе одну з найбільших у світі - і в історії - косметичну імперію. Керівником компанії став його старший син Френк. Він змінив ім’я і став називатися Макс Фактор-молодший.

У 1946 році Макс Фактор-молодший запатентував рецептуру нового макіяжу для телебачення, роботу над якою в 1932 році розпочав його батько. З цього часу майже кожна новинка в галузі косметики була пов’язана з торговельною маркою Max Factor. Сини Фактора створили грим для зйомок у воді, водостійку туш, матеріал для body-paіnt - живопису по тілу. Саме Фактори вперше стали використовувати пензлик для нанесення пудри та губної помади, придумали гребінець для брів, стійку помаду, рідкий тональний крем і безліч інших дрібниць, без яких сучасна жінка не уявляє собі життя.

В 1950-і роки символом краси і моди стали молоді дівчата-фотомоделі. Почалася ера журналів мод. Молодість була в усьому, і модним став стиль “дівчина-підліток”. Max Factor створив новий образ, значно розширивши асортимент тіней і вперше використавши світлу губну помаду Roman Pіnk. Втіленням цього стилю стала знаменита модель Твіггі. Менше акцентування губ привело до більшої виразності очей - і ця тенденція перейшла в макіяж легендарних 60-х. Max Factor знову змінив моду, використовуючи накладні вії, рідку підводку для очей і водостійку туш. Тоді ж з’явилася перша подушечка для видалення макіяжу.

В 70-і роки Max Factor ввів у моду принцип “Назад, до природи!” Авокадо, лимон, зелені яблука й екстракти диких трав стали використовуватися для створення нової косметики та парфумерії. Макіяж став більш природним, збуджуючим і радісним.

З 1973 року в компанії почалися зміни: помер останній президент, який належав родині. Оригінальні методи й технології фірми були передані консультанту з косметики No1 у Великобританії міс Єві Гарднер. У 1991 році фірма Max Factor Lіmіted була придбана компанією Procter&Gamble та стала її частиною. В 1993 році торговельна марка Max Factor була представлена в новій темно-синій і золотій гамі та стала відома як Max Factor Іnternatіonal.

Спираючись на свій більш, ніж 80-річний досвід, компанія Max Factor і зараз продовжує користуватися репутацією творчого лідера, що знаходить баланс між новітніми технологіями і класичною красою, зберігає популярність серед жінок усього світу. На території СНД, наприклад, з косметикою Max Factor знайомі приблизно 70% жінок, в Італії 69% жінок вважають продукцію цієї марки унікальною, і 78% вважають кольорову палітру макіяжу Max Factor однією з найкращих.

Продовжуючи бути улюбленою маркою відомих візажистів, косметика Max Factor стала незамінним засобом повсякденного макіяжу для мільйонів жінок. Вона підходить для будь-якого типу зовнішності, будь-якого часу доби та будь-якого випадку. За її допомогою можна легко отримати ефект професійно виконаного макіяжу.

Англійський журнал Vogue, який регулярно проводить іспити косметичних засобів і є одним із найкомпетентніших у Європі, ставить косметику Max Factor поряд з такими торговельними марками, як Estee Lauder та Yves Rocher. Не дивно, що Max Factor і сьогодні є офіційним постачальником декоративної косметики для Голівуда, залишаючись при цьому однією з найпопулярніших косметичних марок серед жінок.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо