Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК МОЖНА ШВИДКО ОВОЛОДІТИ КОМП'ЮТЕРОМ

Доступ до комп’ютера в наш час - це не проблема. В багатьох він стоїть вдома або на роботі. Як його увімкнути - теж відомо. А далі що робити?

Сидіти і зі смутком в очах дивитися на екран, не знаючи як підступитися до нього? А може вам навіть показали, як запустити потрібну для роботи програму або цікаву гру? Але що ще можна робити з комп’ютером? А ще важливіше – як саме це робити? Може бути, що для тих, хто читає цю статтю, поставлені питання вже не актуальні, перші найважчі кроки вже пройдені. Але погляньте навколо, скільки людей поруч із вами хотіли б оволодіти комп’ютером. І ви можете їм допомогти.

Отже, у багатьох є необхідність швидко й ефективно оволодіти комп’ютеромабо поглибити вже наявні знання. Відкинемо той випадок, коли ця людина - студент або учень за фахом, пов’язаним з комп’ютерною технікою й програмуванням. Розглянемо ситуацію, коли це - рядовий користувач з величезним бажанням оволодіти комп’ютером. Вік і стать тут не мають значення.

Способів і варіантів навчання роботі на комп’ютері багато. Відкрийте будь-яку місцеву газету оголошень: вам запропонують курси, різні за тривалістю й обсягом матеріалу, індивідуальне навчання, книги, диски. Є ще два, безперечно популярних способи – «метод наукового тику» та метод «запитай в товариша». У кожного способу є свої переваги й недоліки. Який же вибрати?

Книги. Який саме підручник підійде особисто для вас? В книжкових крамницях літератури з комп’ютерних питаннь дуже багато. Але, чи звертали ви увагу на товщину цих книг? А скільки нових термінів і незрозумілих слів у цих книгах? Ми абсолютно не сумніваємося, що ви могли б освоїти кожну із запропонованих книжок. Проблема в іншому - як швидко це можна зробити? Читайте книжки і не забувайте про інші методи.

Диски. Найчастіше це ті ж самі книги, але записані в електронному вигляді. До всіх недоліків книг додається ще незручність або незвичність читання тексту з екрану. Багато людей чомусь не сприймають текст на екрані. До того ж постійно доводиться перемикатися між вікнами на екрані: в одному вікні читаєш, в іншому виконуєш завдання чи перевіряєш прочитане.

Курси. Це досить ефективний спосіб освоєння комп’ютера. Групове навчання у маленьких групках з 3 - 5 чоловік не викликає особливих труднощів як у викладача, так і в тих, хто вчиться. Щоправда, важко підібрати групу з однаковим початковим рівнем знань, однаковою швидкістю засвоєння матеріалу, однаковою метою вивчення комп’ютера. Одні схоплюють швидко, їм не подобається довго тупцювати на одному місці. Іншим необхідно все розжувати, щоб засвоїти. Позначаються вікові особливості, психофізичні властивості учнів. На закріплення викладеного матеріалу та відпрацьовування навичок, як правило, приділяється достаньо часу. Тим більше, що викладач знаходиться поруч, і завжди зможе підказати, як виконати певне завдання. Але, як відомо, знання згодом забуваються, якщо їх не використовувати, але отримані на курсах навички не забудуться ніколи.

«Метод наукового тику» - напевно, найпоширеніший. Років 20 тому, на початку перебудови, у нас в країні з’явилися «справжні» американські та японські персональні комп’ютери. Дивитися на них було можна, а що з ними робити - невідомо, ні літератури, ні навчальних програм, взагалі ніяких посібників не було. Знання, уміння й навички роботи з радянською обчислювальною технікою тут не діяли. Так і освоювали – «методом наукового тику». По крихтам вишукували відомості в іноземній літературі та журналах, пробували й експериментували. В процесі щось зіпсували, щось вивели з ладу, але в цілому освоїли й багато чому навчилися. Тільки чи варто це витраченого часу, зусиль і нервів?

Метод «запитай в товариша» прийшов з тих же часів. Хтось чомусь навчився, десь вичитав або запитав у знайомого, чи здогадався сам. Значить, можна теж в нього запитати, якщо захоче - розповість. Але, якщо ваш знайомий чогось не знає, то й ви не дізнаєтеся.

Індивідуальне навчання - напевно, оптимальний варіант. Вчитель працює з одним учнем і підлаштовується під його потреби та можливості. Легкі теми проходять швидко, на важкому матеріалі затримуються довше, відпрацьовують необхідні навички, закріплюють отримані знання. Терплячий вчитель готовий повторити й десять разів одне й те саме, щоб учень все засвоїв. У вас є можливість знайти такого вчителя й оплатити його працю? Отож вибирайте і комбінуйте всі методи і приєднуйтесь до армії користувачів комп’ютера.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо