Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ УСПІХУ БЕРНАРА АРНО

Сьогодні бізнесмен Бернар Арно може по праву вважатися найбагатшою людиною світу моди, краси та розкоші, адже свої мільярди 63-річний француз заробив саме завдяки своїй імперії Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), яка володіє близько 60 всесвітньо відомими брендами, починаючи торговим домом Крістіана Діора й закінчуючи виробництвом коньяку марки “Хеннесі”. Божевільні амбіції, акуляча ділова хватка, нетрадиційне мислення дозволили Арно не лише підкорити фінансовий олімп, але й потрапити в ряди перших товстосумів світу. Так, за версією видання “Форбс”, в 2012-му Бернар Арно - зі своїм статком в 41 млрд. доларів - зайняв почесне четверте місце в щорічному рейтингу мільярдерів всього світу.

На Олімпі фінансового успіху

Як відмічають аналітики “Форбс”, минулий 2012 рік виявився для французького багатія дуже успішним. Незважаючи на складну економічну обстановку в світі, продажі предметів розкоші, як і раніше, знаходяться на високому рівні. Зокрема, в США та в Європі продається приблизно дві трети ни всієї продукції різ них брендів імперії LVMH. Що стосується так званих країн, які розвиваються, то Бернар Арно покла дає великі надії на ринок Росії, Китаю, Бразилії, а також в цілому на азіатський регіон. Саме тому француз сьогодні активізує відкриття нових магазинів LVMH в Азії. Всього торгова мережа імперії налічує близько 2500 точок в усьому світі.

Як все починалося

Бернар Арно народився в невеликому французькому містечку Круа, яке знаходиться на кордоні з Бельгією, 5 березня 1949 року в сім’ї військових. Уміння бути зібраним, амбітним, наполегливим - характерна риса сімейства Арно. Вона, як показало життя, дозволила свого часу батьку та дідові Бернара досягти певних успіхів. Вони створили невелику, але процвітаюча будівельну компанію. Дід Бернара вважав, що успіху в бізнесі можна досягти лише завдяки розвитку таких важливих якостей характеру, як самодисципліна, цілеспрямованість, ділова хватка. Саме тому Бернар вже в семирічному віці постійно знаходився на будівельних майданчиках, таким чином залучаючись до сімейного бізнесу і розвиваючи в собі необхідні бізнес-якості. Згодом виховання діда й батька виростило у Арно в агресивний стиль управління бізнесом і непомірні амбіції. Проте, про все по порядку.

Отримавши в 22 роки диплом інженера в престижній Політехнічній школі Парижу, Бернар Арно повернувся додому, щоб продовжити роботу в сімейному бізнесі. Вже через чотири роки юнакові було довірено управління будівельною компанією, яку він згодом вирішив продати. Причому повідомив про це батькові, коли угода була вже завершена. Чому ж Бернар вирішив продати прибутковий сімейний бізнес? Француз розумів, що для досягнення справжнього багатства будівельна сфера не зовсім підходить. Крім того, Арно-молодшому бракувало знань в управлінському сегменті. А для того, щоб їх отримати, потрібний був не лише час, але й гроші, які можна було пустити, наприклад, на купівлю акцій перспективних компаній. Продаж сімейного бізнесу приніс Бернару 15 млн. доларів.

Перші кроки на злитті й поглинаннях

Продавши сімейний бізнес Арно переїхав в США, де провів декілька років, вивчаючи бізнес-прийоми злиття та поглинанні компаній корпораціями. Чотири роки, проведені в Штатах, багато чому навчили бізнесмена-початківця: нові масштаби бізнесу, агресивне захоплення компаній, можливість робити гроші не на виробництві чи послугах, а на злитті-поглинанні підприємств. Повернувся Бернар Арно на батьківщину, впевнений в тому, що успіх не за горами. Так і сталося.

В середині 80-х років француз знайшов можливість проявити свої здібності. В цей час французький уряд якраз мав намір віддати в хороші руки текстильний конгломерат Boussac, який також був співвласником будинку мод Крістіана Діора. Заручившись підтримкою родичів першої дружини, які володіли акціями компанії, Арно почав захоплення імперії. Спочатку викупив пакети цінних паперів у знайомих акціонерів. Потім, використовуючи свій капітал – 15 млн. доларів і взявши в борг 65 млн. доларів, він випередив конкурентів і викупив в уряду компанію Boussac, пообіцявши при цьому, що розвиватиме текстильне виробництво.

Слід сказати, свого слова Бернар Арно так і не дотримав, усі активи текстильного конгломерату він згодом продав і перетворив на гроші. Залишив у своєму володінні лише будинок моди Діора. Чому? Та тому, що саме в цей період Бернару прийшла в голову блискуча думка: створити імперію з продажу предметів розкоші. В той же час Арно розумів, що своїми силами неможливо розкрутити конкурентоздатні торгові марки для світу моди, алкоголю, автомобілів та інших сфер, які асоціюються з атрибутами багатих і знаменитих. Адже для цього потрібні не лише гроші, але й час. Набагато простіше, на думку Арно, було побудувати імперію розкоші, використовуючи американський досвід, тобто купуючи й поглинаючи вже відомі елітні торгові марки.

Як модний бізнес приніс мільярди

Сказано - зроблено. Реалізація плану з створення імперії розкоші почалася з підготовки “фундаменту”, тобто компанії-кістяка, якою виявилася Moet Hen-nessy Louis Vuitton. Не шкодуючи часу та грошей, в 1990 році Арно отримав контроль над елітним брендом. У наступні роки тривало агресивне поглинання елітарних брендів. Таким чином сьогодні в управлінні сімейства Арно знаходиться, як вже згадувалося вище, близько 60 марок, що є символами багатства та розкоші. Christian Dior, Givenchy, Christian Lacroix, Loewe, Kenzo, Guerlain, Berluti, Celine, Fred, Tag Heuer, Hennessy, Moetet Chandon, Dom Perignon, Pommery, Krug, Veuve Clicquot - цей список можна продовжувати ще довго.

Результат, як мовиться, в наявності. Проте виникає питання: завоювати можна, а утримати як? Тим більше, якщо маючи диплом інженера, а управля-ючи будівельним бізнесом, нічого не розумієш в тонкощах моди, коштовностей та інших атрибутах розкоші? Відповідь проста: Бернар Арно не такий вже товстошкірий провінціал, як могло б здатися на перший погляд. Лише декілька фактів з його біографії розкривають в ньому тонкого цінителя мистецтва та відомого колекціонера.

Приміром, його сім’я прекрасно розбирається в живописі. Крім того, сімейство Арно відоме впродовж декількох поколінь як колекціонери картин. Так, сьогодні в колекції Бернара є більше 1000 робіт модерністського та авангардного мистецтва.

Що цікаво, тонкий смак і розуміння світу прекрасного знанням живопису не обмежується. Хто б міг подумати, що Бернар Арно міг би стати блискучим піаністом, оскільки прекрасно володіє грою на цьому інструменті.

"Яким чином усі ці захоплення допомагають Бернару Арно в управлінні його імперією"? - може запитати читач. Відповідь наступна: розуміння психології багатих і знаменитих, а також знання тонкощів їх смаків дозволяють приймати Арно грамотні стратегічні рішення, хоча іноді й несподівані. Так, основним його правилом є формування грамотної команди топ-менеджерів, які не лише розбираються в певній галузі управління, але й захоплені своєю справою. Наприклад, при купівлі модного будинку Крістіана Діора Бернар Арно зробив кадрову перестановку, яка була жорстко розкритикована світом моди. Французький мільярдер замінив головного дизайнера будинку Джанфранко Ферре на авангардиста Джона Гальяно. Але рішення Арно було вірним. Вже через рік прибутки модного будинку Christian Dior виросли в рази.

Сьогодні Бернар Арно повний сил і енергії. Він може несподівано сісти в особистий літак і на тиждень вирушити в Азію, щоб вивчити, як йде продаж в його магазинах. Працівники компанії вважають Арно жорстким, строгим і вимогливим начальником. Але той факт, що француз цілком відданий своїй справі, не заперечує ніхто.

Говорячи про майбутнє, Арно всі свої надії покладає на дітей, які також продовжать батьківську справу. Син Антуан і дочка Дельфіна вже працюють в імперії батька, а троє хлопчиків, народжені в другому шлюбі, поки що підлітки. Бернар Арно розповідає дітям про бізнес, про стратегію управління, про секрети стратегічних рішень.

Незважаючи на град критики, яка періодично сиплеться на адресу Бернара Арно, і аналітики, і конкуренти не можуть не відмітити його заслуг. На думку експертів, власник LVMH досяг неможливого, оскільки світ розкоші став доступніший для звичайних людей. Інакше кажучи, бренди під управлінням Бернара Арно, як і раніше випускають невеликі партії одягу та інших атрибутів, проте основним покупцем продукції імперії LVMH є людина з середнім прибутком, яка хоче наблизитися до розкоші. Ці мрії й допомагає здійснити Бернар Арно.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо