Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

БРЕНД-МЕНЕДЖЕР

Сьогодні практично всі продукти мають свою "фірмову" назву. А якщо цей продукт продається в більшості супермаркетів і рекламується настільки масштабно, що його торгову марку знають покупці від мала до велика, - значить, мова йде про "бренд" (від англ. "brand" - фабричне клеймо, фабрична марка).

"Бренди" характерні, насамперед, для товарів повсякденного попиту - продуктів, косметики, побутової хімії. Втім власного "споживчого" іміджу не менше потребують і одяг, і будівельні матеріали, і побутова техніка. Саме просуванням "бренда" до покупця і займається бренд-менеджер.

І ДЛЯ ФІНАНСІВ ПОТРІБНІ РОМАНСИ

Бренд-менеджер потрібен далеко не всім компаніям. По-перше, не у всіх компаній в активі є бренди. По-друге, необхідність у такій посаді може виникнути лише в тих фірм, що займаються виробництвом і поширенням на ринку відразу декількох (більше двох-трьох) брендів. В іншому випадку з функціями бренд-менеджерів справляється маркетинговий відділ. У деяких фірмах основною функцією бренд-менеджера є створення нового бренда. Такого фахівця приймають на роботу саме для того, щоб він придумав і просував бренд на ринку.

Компанії з західними коренями або побудовані за західним зразком, як правило, мають у себе в штаті бренд-менеджерів. Їхня турбота - стратегія розвитку торговельної марки. "Бренд" повинен стати пізнаваним і популярним, а також бути зорієнтованим на конкертну групу покупців відповідно до їх вимог і гаманця.

Способи просування "бренда" - реклама, промоушн-акції, робота з продавцями і безліч інших з галузі маркетингу. Для проведення кампанії виділяється особливий бюджет, витрата якого - прерогатива бренд-менеджера. Після запуску торговельної марки бренд-менеджер аналізує її просування, вносить необхідні корективи й оптимізує процес.

ВИЩА ОСВІТА – ОБОВ’ЯЗКОВА

При підборі фахівця всі компанії називають вакансію саме як "бренд-менеджер", однак у кожного роботодавця свої вимоги до претендента на цю вакансію. Одним потрібен співробітник з яскраво вираженими "креативними" здібностями, щоб видавати оригінальні рекламні ходи.

Іншим необхідний швидше "продавець", який знає особливості прямих продажів і успішно поєднує у потрібній точці покупця, продавця і товар. Але і ті, й інші сходяться в необхідності для бренд-менеджера вищої освіти, бажано маркетингової, і досвіду роботи з "брендами".

Особливо вітається досвід роботи у західній компанії. Основна вища освіта фахівця може бути і не маркетинговою, але в цьому випадку його повинен доповнювати спеціальний курс тривалістю не менше півроку. А краще - друга вища освіта або МВА.

Кандидату в бренд-менеджери необхідно добре знати інші "бренди", що обертаються в цій же сфері продажів. Саме собою маються на увазі вміння виробляти нестандартні рішення, комунікабельність, а також знання іноземних мов. Що стосується віку, то бренд-менеджери, як правило, люди не старше 35 років. Нижня вікова межа - 23 роки, до цього часу вже можна мати дво- і трирічний досвід роботи з "брендами", наприклад як помічник або асистент бренд-менеджера.

СПОКІЙ ЇМ ЛИШЕ СНИТЬСЯ

Якщо бренд-менеджер, наприклад, займається розкручуванням вина з Молдови, то його задача - заздалегідь донести до покупця переваги молдавських вин так, щоб людина підходила до прилавка, знаючи, що саме їх смак повинен супроводжувати яскраву подію в його житті.

Ідеальний бренд-менеджер постійно знаходиться у творчому пошуку шляхів просування свого товару на ринок і не тяготиться цим. Крім того, гарний бренд-менеджер має системне мислення і бачить процес просування товарів не частинами, а загалом. Технології маркетингу і промоушн-заходи він повинен знати не по чутках, а "помацати їх руками" - без цього стратегічне планування торговельної марки неможливе. Але головне, він сам щиро вірить, що товар, пропонований ним покупцю, -дійсно найкращий.

БРЕНД-МЕНЕДЖЕР – ПТАХ РІДКІСНИЙ, ДОРОГИЙ

Претендент на посаду бренд-менеджера може вибирати з кількох вакансій на ринку праці. Однак останнім часом попит на цих фахівців перевищує пропозиції, і рекрутерам усе складніше підбирати співробітників, що відповідають усім вимогам роботодавців.

Дефіцит фахівців із брендів і цінність їх для компанії визначає і їхню заробітну плату. Плюс соціальний пакет, що є в кожній солідній фірмі.

Бренд-менеджер рідко працює з одним "брендом" більше п’яти років. Творчий підхід до справи поширюється і на кар’єру. Як правило, фахівець піднімається нагору службовими сходами - від простого бренд-менеджера аж до директора з маркетингу.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо