Газета
 
назад до ЗМІСТУ  

ДИРЕКТОР З МАРКЕТИНГУ І РЕКЛАМИ

Директор з маркетингу і реклами служить одному богові – торгівлі, не залежно від того, що фірма представляє або продає - товари чи послуги.

Перше слово в назві обговорюваної посади — маркетинг, тому що без маркетингових досліджень ніяк не обійтися! Саме з них і треба починати свою діяльність на посаді директора з маркетингу і реклами. Ви зобов’язані знати своїх потенційних клієнтів в обличчя: вік, стать, соціальний стан і так далі. Рекламне звернення обов’язково повинне бути адресним, інакше ви будете стріляти, не цілячись. Тому, перш ніж сідати в крісло директора, необхідно досконально ознайомитися з продукцією компанії, провести маркетингове дослідження, ясно і точно продумавши технічне завдання, сформулювати кілька питань: позиціонування марки, прогнозування обсягу продажів, аналіз сегменту ринку і груп споживачів аналогічних товарів, особливості цільової аудиторії, політика конкурентів і так далі.

Спираючись на маркетингові дослідження, ви зможете не тільки уникнути фінансових ризиків, підняти конкурентноздатність товару, але і логічно обґрунтувати стратегію рекламної компанії, а головне — медіаплан. Маркетингові дослідження можна замовити фахівцям даної області або провести самостійно шляхом інтерв’ювання, аналізу й обробки різних баз даних.

Важливою підмогою для директора з маркетингу є документація про фірмовий стиль компанії — стандарти бренда. Нарівні з маркетинговими дослід-женнями стандарти бренда — основа основ діяльності відділу маркетингу і реклами.

Наступний ступінь — створення концепції рекламної політики за результатами маркетингових досліджень, потім медіапланування — розподіл бюджету на рекламу в засобах масової інформації. Ідеально, якщо медіаплан охоплює 100 % цільової аудиторії. Крім традиційно прямої реклами існують інші методи стимулювання продажів — різноманітні промоушн-акції, такі як презентації продукції, виставки, роздача рекламних зразків, так звані ВTL.

Але перш ніж завершити список обо-в’язків директора відділу маркетингу і реклами, хотілося б зупинитися на питанні, а навіщо взагалі знадобилася ця посада. Вищезазначений фахівець, окрім того, що повинен сприяти просуванню товару або послуги на ринку, зобов’язаний ще і заощаджувати. Саме заощаджувати, тому що компанії у всіх відношеннях дешевше, та й надійніше тримати свій відділ з маркетингу і реклами, ніж запрошувати чужинців.

Отже, директор з маркетингу і реклами повинен добре знати ринок рекламних послуг, мати контакти з рекламними агентствами, теле-, радіо- і відеостудіями, друкованими виданнями. Причому зв’язки ці повинні бути зовсім конкретними: з іменами, посадами, телефонами і… гарними знижками.

Директор з маркетингу і реклами повинен мати досвід роботи від двох років на даній посаді. Вікові обмеження - від 28 до 45 років. Крім того, обов’язковийдосвід керівництва. Часто в оголошеннях про вакансії роботодавці вказують таку вимогу, як створення відділу з нуля. Схематично його склад буде виглядати так: маркетолог, фахівці з радіо і телебачення, друкованих видань і зв’язків із громадськістю, регіонів, а також секретар.

У таких заходах, як виставки, прес-конференції, презентації, великі наради і спонсорські проекти, бере участь весь відділ. До відділу маркетингу і реклами в міру необхідності може бути приєднаний центр навчання з методистом і психологом.

Незайве нагадати, що в кожного співробітника відділу повинні бути чіткі посадові інструкції. Незалежно від розміру відділу, як говорив давньокитайский військовий теоретик і полководець Сунь-цзи, "мистецтво керування багатьма таке ж, як і керування деякими. Це питання організації". Постарайтеся також встановити атмосферу довіри і з керівництвом своєї фірми. Це можна зробити шляхом демонстрації чіткого плану дій стосовно втілення в життя конкретних рішень безпосереднього начальства (за принципом старого гасла "Рішення партії — у життя!").

Ваші дії будуть виглядати приблизно так: ціль, поставлена керівництвом, — план дій, розроблений вами на основі маркетингових досліджень, — втілення плану силами відділу — звіт про зроб-лену роботу. Як правило, аргументований глобальний план з кошторисом витрат складають на рік, потім затверджують, а з нього вже викроюють поквартальні плани. Здавалося, що може бути простіше? Але от саме при втіленні плану в життя і доведеться задіяти всі свої творчі й організаторські здібності. Отут важливо, як у відомому фільмі, згадати все, що ви знаєте і вмієте, і додати до цього величезний творчий потенціал своїх співробітників.

Саме відділ маркетингу і реклами як ніякий інший є провідником політики компанії — як зовнішньої (за рахунок засобів масової інформації), так і внутрішньої (лояльність стосовно фірми, імідж і рівень професіоналізму її співробітників).

Багато хто вважає, що ця посада схожа чимось на приємне навантаження. Але це тільки вдавана простота: відеоролик на телебаченні, статті в журналах і газетах, спонсорство різних заходів, спілкування з зірками... Робота директора з маркетингу і реклами, з одного боку, рутинно-організаційна, яка потребує буквально математичних викладень, але з іншого боку — артистично творча і дивно цікава. Ця посада поєднує в собі абсолютно неможливе: розрахунок і мистецтво. Ну як, наприклад, можна точно спрогнозувати силу емоцій людини від створюваного? А директор з маркетингу і реклами повинен не тільки це знати і вміти, але і передбачати результат, від якого прямо залежить процвітання всієї компанії.

Президент США Франклін Рузвельт якось сказав: "Якби мені довелося жити спочатку, я б пішов у рекламу: вона найбільш стрімко перетворюється в різновид мистецтва".

назад до АРХІВУ СТАТЕЙ  
     
Інфо