Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ФАХІВЕЦЬ З АВТОСЕРВІСУ

Хто не мріє про професію, що приносила б стабільний дохід і була запитувана завжди, незалежно від економічної ситуації? Одна з таких професій - фахівець з автосервісу. Технічний прогрес ускладнив будову сучасного автомобіля, тому навіть при бажанні полагодити його самостійно зараз не кожному під силу. І тим, хто хоче професійно працювати на автосервісі, уже недостатньо аматорського досвіду авторемонту – потрібні грунтовні знання.

Сучасний автосервіс нараховує сьогодні півтора десятка спеціальностей. Основну кількість працівників у сфері автосервісу складають механіки й автослюсарі. Чим універсальніші ці фахівці, тим більше вони запитувані, оскільки ті ж самі люди можуть виконати ходовий ремонт і усунути дрібні неполадки. У маленьких автосервісах працюють універсали – вони роблять усе "від і до".

Автомеханік – це той же лікар. До одних лікарів велика черга, до інших ходити не можна ні в якому разі. Ремонт машини вимагає творчого підходу. Автомеханік повинен її відчувати, бачити, які відбуваються процеси, передчувати дефекти, що можуть надалі виникнути.

На серйозних станціях обов’язково існує посада діагностика. Що стосується діагностів, то для них важливо зовсім інше – уміння мислити і не зациклюватися на своїх помилках. Зараз з’явило­ся багато складних приладів – системних сканерів, мотортестерів і т.д., але вони тільки допомагають знайти напрямок пошуку, а людини все одно ніхто не замінить.

Механіки-діагностики особливо запитувані в сервісних центрах з обслуговування імпортних автомобілів і останніх вітчизняних моделей. Росте потреба в електриках, тому що все більше машин оснащені бортовими комп’ютерами.

Це досить складна робота, для якої необхідне вміння читати електричні схеми. Існує ще біля десятка не менш важливих спеціальностей: арматурники, мотористи, фахівці з ремонту коробки передач і т.д.

Бляхар – типово чоловіча робота. Без любові до металу й уміння з ним працювати нічого не вийде. Справу доводиться мати з автомобілями, що постраждали в результаті ДТП. Але люди, у яких є, що називається, дар Божий, повертають їм первозданний вигляд. Для того, щоб успішно працювати, треба освоїти суміжні спеціальності – газо- і електрозварювання. Заробіток бляхаря залежить від сезону – восени й узимку роботи більше. Є поняття "день бляхаря" – це, як правило, перша ожеледь на дорозі, коли люди, що не володіють достатніми навичками і ще не відвикли від їзди по сухому асфальті, розбивають капоти, багажники, двері і вистроюються в чергу на ремонт.

Маляр – єдина професія в автосервісі, що, на думку фахівців, підходить жінкам. Маляр займається підготовкою автомобіля до фарбування і безпосередньо фарбуванням. Підготовка до фарбування – процес трудомісткий і тривалий, і тут дуже доречне терпіння, що властиве жінкам. Необхідно дрібними вкрапленнями зашпакльовувати визначену ділянку поверхні кузова доти, поки поверхня не буде ідеально рівною, зачистити це місце так, щоб зашпакльована ділянка не виділялася на тлі іншої поверхні. І коли автомобіль у такий спосіб підготовлений, настає не менш важливий, але набагато швидший процес фарбування. Для цього необхідні гарні навички, тому що нерівномірне розпилення фарби по поверхні автомобіля може призвести до утворення патьоків і нерівностей. Фарба кладеться в кілька шарів, кожний з яких підсушується – у такий спосіб досягається висока якість фарбування.

Взагалі, бляхар і маляр – професії, до яких просто необхідно мати задатки, відчувати матеріал і фарбу.

Найбільш запитуваними є майстри-приймальники, експерти по запчастинах, діагности різних напрямків, механіки широкого профілю, маляри і фахівці з підбору фарб. Але все-таки головним критерієм запитуваності будь-якого фахівця є його професіоналізм.

В даній сфері діяльності, безумовно, можливий кар’єрний ріст, якщо людина прагне до нього і має відповідний професійний рівень. Але це ще і справа часу, і навіть випадку, як фактору кар’єрно­го росту. Для того, щоб зробити кар'єру, треба постійно підвищувати свою кваліфікацію, одержувати додаткову освіту.

Наявність прав водія не обов’язкова, але, як правило, 90% автомеханіків мають права, і вони часто необхідні в роботі.

Багато хто йде у цю професію заради високих заробітків. Автосервіс – це сфера, де люди з "золотими" руками швидко багатіють, багато хто з них відкриває свою справу.

Отож, якщо Ви, шановні читачі, любите техніку, маєте хист до майстрування, то Вам варто спробувати реалізувати себе у цій справі.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо