Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

FERRARI - ІСТОРІЯ ШВИДКОСТІ

Мабуть, при слові “швидкість” чи “автоперегони” в свідомості будь-якої людини виникає єдиний бренд - Ferrari. Ця компанія всю свою історію була (і продовжує залишатися) невід’ємною частиною світу перегонів.

Уявити змагання “Формула-1” без Ferrari просто неможливо. Та й “червоний барон” Міхаель Шумахер отримав своє прізвисько саме тому, що більшу частину своєї кар’єри їздив на боліді Ferrari.

Почалася історія Ferrari в далекому 1908 році, коли 10-річний Енцо Феррарі вперше познайомився зі світом автогонок. Перегони відразу ж оволоділи серцем юнака. Через три роки Енцо сам сів за кермо. Батько досить швидко навчив сина мистецтву водіння, але незабаром мрії про автогонки довелося залишити, оскільки почалася Перша Світова війна. Енцо почав заробляти на життя, працюючи на заводі.

Після закінчення війни роботу знайти було практично неможливо. Солдати поверталися з фронту, економіка країни була не в кращому становищі, і на всіх робочих місць просто не вистачало. Проте, в 1918 році молодому Енцо посміхнулася удача, і він отримав місце гонщика-випробувача в компанії Costruzioni Meccaniche Nazionali (CMN). Вже через рік відбувся дебют Феррарі в автогонках в Parma - Berceto. Особливого успіху в своїх перших перегонах Феррарі не здобув, але виглядав гідно. Через 2 роки після приходу в CMN він зробив крок, який на той час мало хто зрозумів. Перейшов в молоду і маловідому команду Alfa-Romeo. Втім, Феррарі швидко зрозумів, що авто для перегонів, які робить Alfa-Romeo набагато досконаліші за ті, на яких він виступав у той час в CMN. До того ж в Alfa-Romeo вважали перегони своїм пріоритетом, оскільки розуміли, що в автобізнесі спортивні змагання - це краща реклама.

Взагалі, в 20-і роки автоперегони в Італії дуже добре підтримувалися місцевим урядом. Причина була проста. Італія хотіла піднімати національну автомобільну промисловість, а тому уряд Муссоліні щедро інвестував компанії, подібні доFiat. А автовиробники в свою чергу, вкладали великі кошти в перегони, оскільки ті були кращим підтвердженням якості автомобіля. І давали йому в разі перемоги найкращу рекламу.

А перемоги були. Хоча не так часто, як хотілося б. Енцо Феррарі не був прекрасних гонщиком. Простий середнячок, який перемагав нечасто. Втім, сам Феррарі особливо і не прагнув до того, щоб стати відомим гонщиком. Його більше хвилювало створення своєї гоночної команди. Знаменною подією для майбутньої команди Енцо стала його зустрічі з сім’єю Бараккі, після однієї з нечисленних перемог. Бараккі прославилися на всю країну, завдяки льотчикові Франческо - безстрашному героєві, що збив безліч австрійських літаків під час війни. Він героїчно загинув під час одного з боїв. Важливим моментом було те, що літак Франческо Бараккі прикрашав чорний жеребець. Саме після зустрічі з сім’єю льотчика, Енцо Феррарі створив знаменитий логотип Scuderia Ferrari - гарцюючий чорний жеребець на жовтому фоні.

В кінці 20-х років світова економічна криза дійшла й до Італії. Автомобільна промисловість стала відчувати її на собі. Alfa-Romeo навіть вирішила на якийсь час відмовитися від перегонів. Енцо був на межі звільнення. Треба було якось діяти, і він вирішив організувати свою компанію під назвою Scuderia Ferrari, яка працюватиме з Alfa-Romeo як з партнером. У результаті, в 1929 році Scuderia Ferrari відкриває свої двері в Італійському місті Модена.

На відкриття своєї компанії Енцо потрібні були гроші. Він знайшов їх у друзів, які з радістю вирішили дати йому позику на таку справу (вони були прихильниками автоспорту). До того ж допомагла й Alfa-Romeo, оскільки Scuderia в той час була чимось на зразок дочірнього підприємства компанії.

В 1933 році Alfa-Romeo заявила, що Scuderia Ferrari тепер є її офіційним представником у світі автогонок. В цей час Ferrari вже досить успішно виступала (лише в першому сезоні його команда виграла 8 перегонів з 22). В команду із задоволенням йшли кращі гонщики Італії. Чому? Все дуже просто. Молодий Енцо Феррарі запропонував їм абсолютно нову систему оплати. Раніше, майже всі гонщики отримували фіксовану заробітну плату, незалежно від отриманих результатів. Виходило, що той, хто прийшов останнім отримував стільки ж, скільки й чемпіон (причому, м’яко кажучи, зарплати гонщиків тоді були невисокими). У Ferrari ж зарплата гонщика складалася з призових. Це було значно більше, ніж у інших команд, і звичайно приваблювало успішних гонщиків.

В кінці 30-х років почався розлад між Alfa-Romeo та Енцо Феррарі. Останній вирішив, що компанії потрібна незалежність. Втім, незалежність компанія отримала, а ось виробництво не налагодила, оскільки почалася Друга Світова війна. Під час війни завод Феррарі перенесли з Модени в місто Маранелло, де йому доводиться виконувати військові замовлення (до речі, досить вигідні з фінансової точки зору).

Після закінчення війни нарешті починається історія Ferrari. В компанії вже немає покровителя в особі Alfa-Romeo, але є знаменитий директор Енцо Феррарі. В 1946 році виходить перший автомобіль Ferrari, який був розроблений самим Енцо. Крім того, на той момент Феррарі заснував ще одну компанію - Auto Avia Construzione Ferrari, яка повинна була займатися виробництвом спортивних автомобілів для продажу. І в 1947 році вийшов перший спортивний автомобіль, з чорним жеребцем на капоті. Продажі були досить успішними з двох причин: Ferrari вже був досить відомим по участі в перегонах, а другою причиною стала якість автомобіля.

На заводах Ferrari стали випускати спортивні автомобілі ручної зборки, які вражали всіх своєю потужністю. Компанія й досі зберігає традиції та продовжує створювати автомобілі ціною 100-500 тисяч доларів.

В середині XX століття набирає популярність гоночне змагання машин в класі “Формула 1”. Саме на цьому виді перегонів вирішив зосередитися Енцо. У 1952 і 1953 роках відомий гонщик Альберто Аскарі приносить Scuderia Ferrari два чемпіонські титули в перегонах Формули-1. Місто Маранелло стає столицею автоспорту. Багато в чому, за рахунок того, що для Феррарі будують гоночну трасу. Марка стає відразу одним з найвідоміших брендів у автомобільному світі.

Втім, назвати історію Феррарі легкою не можна. Успіх в перегонах приходив одночасно з трагедіями. Альберто Аскарі, який приніс два перші чемпіонські титули Феррарі в “Формулі-1” розбився в середині 50-хна тестуванні автомобілів в Монці. Після цього сталася смерть Діно Феррарі - єдиного сина Енцо. Ця трагедія серйозно відбилася на засновнику Scuderia Ferrari. Він став ще більше працювати, і на публіці завжди з’являвся в чорних окулярах. У команді Діно був конструктором, і майже закінчив розробку революційного боліда Ferrari-246. Ця машина вийшла в 1958 роц. А після цього знову послідували нові трагедії. Пілоти Луїджі Муссо і Філ Коллінз розбилися на болідах Ferrari - 246 Dino.

До середини 50-х років компанія Ferrari виготовила 250 автомобілів для перегонів і 200 для повсякденного використання. Варто відмітити, що Ferrari мала успіх не лише в Європі. Спеціальні версії автомобілів поставлялися і в США.

В 1960 році компанія Ferrari перетворилася в акціонерне товариство. Початок 60-х років додав Ferrari нових проблем. На ринку спортивних автомобілів стали з’являтися гідні конкуренти, що мали намір відібрати у Ferrari солідну частку ринку. Серед них особливо виділялися: Lamborgini, Lotus, Mazerattiта Porsche. Але жодна з вищеперелічених марок не досягла відчутного успіху в перегонах.

Що стосується особистого життя, то Енцо Феррарі був одружений і мав сина Діно, але це не заважало йому мати коханку Ліну, з якою він узаконив свої стосунки після смерті дружини. Ліна навіть народила йому сина - Пьєро, який, правда, не зміг стати спадкоємцем і очолити компанію, оскільки не мав амбіцій і здібності до важкої роботи - управління бізнесом.

В 1988 році, у віці 90 років помер Енцо Феррарі. За його заповітом 50% акцій Ferrari, які належали йому на той момент відійдуть до Fiat.

Після смерті засновника в Ferrari настала деяка криза. Це буде пов’язано з тим, що в той час у Формулі-1 лідируватиме команда McLaren (а потім Benetton і Williams). Крім того, проблеми почнуться і у Fiat, який згодом збанкрутує (правда, зараз ситуація вже нормалізується). Незважаючи на проблеми зі збутом автомобілів, у Формулі-1 компанія поверне свої позиції завдяки Міхаелю Шумахеру - найтитулованішому гонщикові в історії цього виду спорту.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо