Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ КОМПАНІЇ HEINZ

Батько “короля кетчупів” Генрі Джона Хайнца емігрував з Німеччини в США в 1840 році, де в 1843 р. одружився з німкенею Анною-Маргарет Шмідт. 11 жовтня 1984 року в них народився син, який вже з 6 років почав активно допомагати матері в саду та на городі, а з 9 років власноруч готувати за оригінальним рецептом своєї матері тертий хрін, за що й отримав прізвисько Генрі Тертий Хрін від веселих сусідок. Торгуючи ним він потихеньку накопичив чималий капітал, якого вистачило на навчання в коледжі. Лише за 1861 рік, коли Генрі виповнилося 17 років, він заробив на тертому хріні та інших овочах зі свого городу приблизно 43000 доларів.

В 25 років, узявши в партнери давнього друга та сусіда Кларенса Нобеля, Генрі створив свою першу компанію Heinz & Nobl. Вони випускали фасовану квашену капусту, мариновані огірки, але найпопулярнішим товаром був тертий хрін. Хайнц і Нобель здійснили революційний для того часу хід - помістили товар, замість непрозорої великої упаковки з помітною етикеткою, в прозору, компактну, з оригінальним дизайном скляну пляшку. Ця тара дозволяла побачити стан і склад продукту, що привело до значного росту продажів.

Багато зусиль і часу Генрі віддавав просуванню своїх товарів. З 1890 року пляшки стали восьмигранними, на шийці з’явилася стрічечка, кришечка стала відкручуватися, а етикетка набула форми замкового каменю - символу рідного для Генрі штату Пенсільванія. Ця форма пляшок Heinz залишилася й до наших днів.

Генрі сформулював свої основні принципи: честолюбство та чесність, ідею якості - продукти лише вищого ґатунку, приходить до розуміння того, що розробка упаковки - це ціла наука.

Хайнц з партнером купують землі для вирощування овочів, нові виробничі приміщення, оцтову фабрику, відкривають представництва в Чикаго та Сент-Луїсі.

Економічна криза в США приводить компанію Hеinz & Nоblе до банкрутства - торгівля була успішною, але «підкосив» небувало щедрий урожай огірків 1875 року. Heinz & Nobleмала перед фермерами зобов’язання викупити весь їх урожай за фіксованою ціною. Але того року огірків було так багато, що зарезервованих під їх купівлю коштів не вистачило, і фірма виявилася не в змозі виконати ці вимоги. Отримати кредит було практично неможливо і Heinz & Noble в числі 5000 компаній була оголошена банкрутом.

Через деякий час Генрі назбирав 3000 доларів і організував нову компанію - F.&J. Heinz. Будучи банкрутом, сам він не міг виступити її засновником, і власниками фірми стали його рідний і двоюрідний брати. В 1875 році в продажу з’являється його фірмова гірчиця.

Для розвитку компанії в складній економічній ситуації необхідно було придумати щось незвичайне - потрібний був новий товар, який зміг би збільшити продажі. В цей час в США відбувався бурхливий розвиток різних фаст-фудів. Помідори, які в той час були екзотичними плодами з Мексики і приправа “ке-циап” з Китаю дали народження абсолютно новому апетитному продукту “кетчуп”, який покращував смак і в короткі терміни повністю підкорив Америку. Так на початку 1876 року з помідорів, крохмалю та різних прянощів Генрі Хайнц створив новий соус і назвав його кетчупом.

Кетчуп виявився щасливим винаходом Хайнца. Споживачі були від нього просто в захваті. Тепер можна було кардинально поліпшити смак найрізноманітніших продуктів - від сосисок до макаронів. За 1876 рік оборот компанії Хайнца склав приблизно 665 тис. доларів. Через п’ять років, в 1881 році, продажі зросли в шість разів. Такий стрімкий ріст прибутків дозволив йому вже в 1879 році розплатитися з усіма боргами, пов’язаними з “огірковим” банкрутством.

У 1888 році Генрі завершив викуп компанії в своїх родичів і перейменував її в H.J. Heinz.

Одного разу влітку 1896 року Генрі Хайнц опинився в Нью-Йорку. Процвітаючого мільйонера потягнуло розвіятися, і він вирішив пройтися по цьому великому місту. Прогулявшись по вулицях, Хайнц сів в надземне метро, де його погляд впав на рекламу якогось взуттєвого магазину, що пропонував клієнтам “21 стиль взуття”. По аналогії з тільки що побаченою рекламою він почав підраховувати кількість продуктів, які випускала його компанія H.J. Heinz:виявилося, що їх 57.

Вже через декілька тижнів після тієї пам’ятної поїздки в нью-йоркському метро число “57” прикрашало рекламу компанії : від оголошень в газетах до гігантських рекламних щитів в містах. Знамените гасло компанії Heinz“57 Varieties” (57 видів) і досі є присутнім на етикетці класичного кетчупа “Heinz”.

Завдяки активній рекламі та масовому виробництву американського кетчупа, Хайнц “прищепив” американцям і всьому світу любов до нової приправи, рецепт якої не змінився і до цього дня. Навіть в наші дні компанія Heinz є лідером в цій галузі.

В 1886 році, взявши з собою зразки продукції, Генрі Хайнц вирушає в Англію. Там він укладає контракт з компанією Fortnum & Manson, офіційним постачальником Англійського Королівського Двору. Через 10 років Хайнц відкриває свій перший офіс за океаном, а незабаром після цього - і перший завод. Так починається переможний хід компанії Heinzпо планеті. А газета The New York Times в 1896 році назвала його кетчуп національною американською приправою.

Щоб зробити подібний ривок, знадобилися не лише вміння кулінара, але і тямущого менеджера. Про поняття брендинг тоді ще ніхто не чув, але Хайнц, немов би заглядаючи в майбутнє, винаходить досить прості рекламні ходи, які ще ніколи не застосовувалися. В 1899 році компанія придбала частину морського пірсу в Атлантік-Сіті. Там були негайно змонтовані цифри 57 заввишки 21 метр. Для публіки, що прогулювалася, були влаштовані атракціони та музей компанії з роздачею безкоштовних зразків продукції. Споруда простояла до 1944 року, поки її не зруйнував ураган.

У 1900 році Heinz стала першою компанією, яка використала рекламні щити з електричним освітленням. Важко повірити, але в кінці XIX століття ще ніхто не використовував світлову рекламу. І ось в 1900 році в Нью-Йорку на вулиці компанія Hеinz розмістила свою світлову рекламу висотою в шість поверхів, яка освітлювалася 1200 лампами. Лише за електроенергію вона платила щомісячно немислиму на ті часи суму 3000 доларів, але натомість отримала мільйони.

Також компанія однією з перших почала проводити в магазинах постійні дегустації своїх нових продуктів і роздачу маленьких пробних пляшок. До цього часу Хайнц вже володів 21 фабрикою і 7 великими заводами в США. Крім цього, його заводи з’явилися в Англії, Іспанії, на Кубі.

Генрі Хайнц сформулював три основні бізнес-ідеї:
1) переважна більшість людей не проти, щоб хтось збагатив їх раціон і полегшив їм приготування їжі;
2) про смак їжі потрібно піклуватися ще на стадії її вирощування.
3) непереборних бар’єрів не існує, наш ринок - це весь світ.

Ноу-хау Генрі Хайнца:
1) споживач віддає перевагу прозорій упаковці, в якій видно якість продукту. Як говорив Генрі: “Бачити - означає вірити”;
2) покупці оцінять, якщо навіть прості дешеві речі робити якісно;
3) фірмова пляшка, фірмова етикетка, фірмова символіка - 57 видів - зберігаються компанією до наших днів;
4) безкоштовна роздача пробників з готовою продукцією.

Генрі продовжував працювати майже до самої смерті. Помер він 14 травня 1919 року від пневмонії.

Керувати компанією став його син Ховард, який був в деякій мірі вченим, а тому приділяв досить багато часу дослідженням. Це позитивно позначалося на компанії, оскільки з надр Heinz виходили не лише нові інгредієнти, але й підвищувалася якість і без того прекрасної продукції. Продажі та потужність імперії Heinz зростали з кожним днем. Ховард виявив себе дуже грамотним менеджером, який здатний передбачати бажання ринку.

Серйозні зміни торкнулися компанії в 40-і роки, коли її очолив Генрі Хайнц-другий. Головним нововведенням з його боку стало те, що компанія стала купувати вже готове виробництво за кордоном. До цього в Heinz вважали, що краще відбудовувати все з нуля, що було дуже дорого та довго. Новий глава компанії зумів це виправити. При цьому варто віддати йому належне за те, що не постраждали ні якість продукції, ні продуктивність.

В ці роки швидкими темпами розвивається мережа фабрик Heinz за межами США: в Португалії, Мексиці, Голландії, Італії та інших країнах. При цьому важливо відмітити, що Генрі Джон-Хайнц був останнім представником сім’ї, що керував компанією. Далі на посаду директора призначали найманого керівника. Хоча, звичайно, певний вплив сім’я Хайнц робить на компанію й досі, оскільки є найбільшим її акціонером.

Сьогодні в компанії працює більше 33 тисяч співробітників в усьому світі. Heinz є одним з провідних світових виробників фірмових продуктів харчування в таких категоріях, як кетчуп, соуси, дитяче харчування, супи, морепродукти та закуски.

Її річний прибуток складає близько 10,5 мільярдів доларів, а кетчуп Heinz відомий приблизно половині жителів нашої планети. Але головне, що досі виділяє компанію серед їй подібних, так це її орієнтація на високу якість і самого продукту, і його упаковки. Просто зайдіть до супермаркету та придивіться до продукції, і ви все зрозумієте.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо