Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

МЕРЕЖА ГОТЕЛІВ HILTON

Зараз усі знають, що існують мережі готелів з однаковою назвою й однаковим рівнем сервісу в усьому світі. Але першу мережу готелів створив американець Конрад Хілтон, який дав усім готелям, які йому належали, власне ім’я й запропонував у них стандартний набір послуг.

Сьогодні цей світовий бренд є власником практично 3 тисяч готелів в більш, ніж вісімдесяти країнах світу. Така велика й багата база готелів накопичувалася протягом десятиліть.

Історія мережі готелів Хілтон почалася в далекому 1919, коли засновник бізнесу Конрад Хілтон придбав свій перший готель Mobley Hotel.

Саме він першим придумав привласнювати готелям “зірки” ( за аналогією з коньяком). Найдорожчі та найкращі готелі повинні були позначатися 5 зірками, а найдешевші та найпростіші - 1. Крім того, Конрад поєднав готелі з ресторанами, казино і ще багато чим.

Конрад Хілтон народився 25 грудня 1887 року. Він був восьмою дитиною в сім’ї. Його батько - Август Хілтон мав свій невеликий бізнес. Він був власником бакалійного магазину. Не можна сказати, що магазин приносив багато грошей, але сім’я не голодувала, і Конрад цілком спокійно отримав вищу освіту в інституті. За професією він був інженером, але це йому зовсім не подобалось. Вже з дитинства Конрад Хілтон мріяв стати банківським керівником. Він бачив себе серед людей, які розпоряджаються мільйонами. Але настала війна.

В 1917 році Конрад пішов добровольцем в армію. Через півтора року він повернувся додому, і дізнався, що його батько загинув в автомобільній катастрофі. Тепер Конраду довелося самому піклуватися про своє майбутнє. Проте з бізнесом, про який він так мріяв, усе виявилося не так просто. Коли Хілтону був 31 рік, збанкрутів його перший банк, який проіснував менше року. Молода людина на цей момент мала в своєму гаманці лише 5 тисяч доларів, і голову, заповнену мріями про банківську справу. Але банками Хілтону не судилося зайнятися.

В червні 1919 року в містечко Сиско, що знаходиться в американському штаті Техас, прибув Конрад Хілтон, якому тоді виповнився 31 рік. Він збирався відкрити новий банк або, якщо вдасться, купити підходящий. Але дуже скоро його плани змінилися. В пошуках нічлігу він зайшов у місцевий готель Mobley. Банкіра-невдаху вразили люди у вестибюлі, які буквально билися за вільні кімнати. Юрби клієнтури - це справжня мрія будь-якого комерсанта, подумав у той момент Хілтон. А от власника готелю подібне стовпотворіння анітрошки не радувало, і з’ясувалося, що він готовий продати свій 60-кімнатний готель. Цього було достатньо, щоб Хілтон назавжди забув про банки. Через кілька днів він став власником свого першого готелю.

Викупивши Mobley, Хілтон почав покращувати готель. Спершу він обладнав його великою кількістю кімнат, тим самим ліквідувавши чергу. Потім він подумав, що на постояльцях можна заробляти, пропонуючи їм які-небудь додаткові послуги чи товари, які розважатимуть їх. Так, у вестибюлі навколо всіх колон з’явилися невеликі вітрини, на яких розташувалися різні дрібнички (газети, журнали, бритви, зубні щітки і т.д.). Конрад згодом помітив, що лише одна така вітрина приносила йому прибуток 8 тисяч доларів на місяць.

Успіхами Конрада було дуже здивоване його сімейство, яке після всіх провалів у банківському бізнесі вважало Хілтона невдахою. Проте через рік після купівлі Mobley Конрад придбав свій другий готель в місті Форт-Норт, а потім ще декілька. Так, до 1924 року Конрад Хілтон став власником 350 номерів в усіх своїх готелях. Він підійшов до того моменту, коли фінанси дозволили йому побудувати свій власний готель.

2 серпня 1925 року відбулося відкриття готелю Dallas Hilton, в якому було близько 300 номерів, тобто приблизно стільки ж, скільки в усіх інших готелях, що належали Конраду Хілтону). Через рік, 38-річний підприємець одружився на Марії Берон. Це був хороший час, враховуючи, що Dallas Hilton став першим готелем, який носив ім’я засновника і центром усієї компанії Hilton Hotels. Але розслабитися не вийшло. Через 3 роки після одруження Конрада в країні настала економічно криза. Вона нанесла відчутного удару по готельному бізнесу. Люди стали менше подорожувати. Та й ділові поїздки значно скоротилися.

На початку 30-х років 80% американських готельних компаній виявилися розорені. Конрад Хілтон був змушений продати свій бізнес, проте, оскільки в той час готельний бізнес був, м’якокажучи, не кращим варіантом, то нові власники Hilton Hotels до кінця Великої депресії найняли Конрада керівником мережі готелів. І навіть були готові продати йому мережу назад.

Так, поступово, крок за кроком, Конрад Хілтон повертав собі свій бізнес (він поступово викупляв свої готелі). В 1949 році він придбав один з найрозкішніших готелів Нью-Йорка - Waldorf-Astoria, а в Пуерто-Ріко був відкритий перший готель мережі Hilton за межами США.

В 1954 році Конрад Хілтон приголомшив весь фінансовий світ, уклавши найбільшу угоду в історії Америки. За 111 мільйонів доларів була куплена компанія Statler Hotels, яка була головним конкурентом Hilton. Такі придбання стали можливі для Конрада Хілтона багато в чому тому, що в 1946 році його компанія стала публічною, тим самим отримавши додаткові фінансові вливання. Варто відмітити, що до того моменту в руках Конрада знаходилися вже дві компанії - Hilton Hotels, яка володіла бізнесом в США, та Hilton International, яка займається просуванням міжнародного бізнесу компанії. Готелі Hilton стали приваблювати все більше й більше людей. Свій успіх в компанії пояснювали просто. Багаті люди, бізнесмени, царські особи чи зірки шоу-бізнесу мають потребу, як і представники середнього класу, в ненав’язливому комфорті. Це і є головна розкіш. Це і є той факт, який став приваблювати в готелі Хілтон, як мільйонерів, так і звичайний середній клас. Усім подобалися одні й ті ж готелі. Готелі Hilton.

Але одна справа говорити про ненав’язливий комфорт, і зовсім інша - його забезпечувати. Що було зроблено для цього? По-перше, саме в мережі Hilton вперше з’явилися невеликі кіоски у вестибюлі готелів. Ніхто до Hilton не обладнував свої номери кондиціонерами, вхідними дверима з автоматичним керуванням, будильниками та телефонами. Крім того, мережа Hilton будувала свої готелі поряд з аеропортами та морськими портами. Нарешті, саме в мережі готелів Hilton з’явилася спеціальна система винагороди постійних відвідувачів, названа Hilton Honors.

У 1966 році Конрад Хілтон відходить від справ, передаючи управління мережею готелів своєму синові - Баррону. В цей час знаменитий «готельє» (саме так він любив себе називати) пише свою автобіографію “Будь моїм гостем”. В цей же час він заснував свій добродійний фонд Hilton Foundation, якому і заповів увесь свій статок після смерті в 1979 році в Далласі. Але історія на цьому не закінчується.

Баррон Хілтон зумів відсудити право на спадок у добродійного фонду батька. На це йому знадобилося близько 9 років. Слід сказати, що син цілком успішно керував готельним бізнесом і вніс декілька ключових змін в мережу Hilton. По-перше, компанія перейшла на франчайзингову модель. Щоправда, це розпочав ще сам Конрад, але доводити роботу до кінця довелося вже його синові. По-друге, в 1973 році в компанії з’являється дистанційна довідкова система, під назвою Hiltron. Клієнтові треба було лише набрати телефон гарячої лінії, і він отримував усю інформацію, яка цікавить його, в тому числі й про наявність вільних номерів в готелі. У 1999 році система була замінена на потужнішу - Hilstar, яка враховувала всі можливості глобальної мережі Інтернет.

Взагалі, якщо говорити про інформаційні технології, то мережа готелів Hilton впроваджує їх набагато швидше за своїх конкурентів. Так, в готелях Hilton вже давно доступний безпровідний Інтернет для усіх власників ноутбуків.

Крім цього, варто відмітити ще один момент в історії готелів Hilton - злиття готелів і казино. Перші готелі-казино з’явилися ще в кінці 60-х років минулого століття, під керівництвом Конрада Хілтона в Лас-Вегасі. Це був один з найсумнівніших кроків в історії компанії. Але він показав свою спроможність в 1987 році, коли Hilton International злилася з Ladbroke Group, основним бізнесом якої були ігорні будинки.

В XXI столітті так склалися обставини, що готельний бізнес сім’ї Хілтон приносив їм лише збитки. А ось ігорний, став не лише прибутковим, але й покривав збитки готельної діяльності компанії.

В 2007 році інвестиційна група Blackstone викупила в сім’ї Хілтон весь їх готельний бізнес за 26 мільярдів доларів. При цьому 7,5 мільярда пішли на погашення боргів компанії.

Сьогодні мережа готелів Хілтон пропонує своїм клієнтам різні цінові категорії й, залежно від цього, рівні комфорту. Найвишуканішими на даний момент є так звані готелі Конрад, здатні задовольнити потреби найвимогливішого клієнта. А є й недорогі готелі, відпочивати в який також приносить задоволення.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо