Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

НОВІ ІНТЕРНЕТ-ПРОФЕСІЇ

Ще років 15 тому Інтернет як місце роботи практично не розглядався, а зараз робота в мережі стала досить поширеною.

Інтернет-професії можна розділити на п’ять сфер діяльності: розробка; маркетинг і продажі; адміністрування; інфотехніка; інформація.

Розглянемо детальніше, які є популярні професії в Інтернеті, та які вимоги пред’являються до їх представників.

ПРОЕКТ-МЕНЕДЖЕР

Одна з характеристик проект-менеджера звучить так: “Така людина повинна розбиратися в бізнесі, маркетингу, розуміти потреби клієнта, логістику. Вміти не просто зробити хороший портал, а створити продукт, який приноситиме прибуток”.

Проект-менеджерів ділять на два типи. Одні займаються технічними питаннями - програмним забезпеченням, технічним обґрунтуванням проекту, аналізують інформацію фінансового та маркетингового відділів, відповідають за грамотне залучення людських і технічних ресурсів, загалом, роблять те, що й проект-менеджери в будь-якій компанії.

Коли проект запущений, на сцену виходить проект-менеджер другого типу - він залучає до співпраці рекламодавців, підтримує та просуває сайт. Зазвичай такі люди технічно підковані, але, трапляється, що вони не мають технічної освіти. Від кандидатів в проект-менеджери зазвичай потрібне хороше знання англійської мови. Вік і стать значення не мають.

МЕНЕДЖЕР З ЕЛЕКТРОННОЇ ТОРГІВЛІ

Не потрібно бути занадто розумним, щоб зрозуміти перспективність електронної торгівлі. Хто ж нею займається? Більшість таких працівників мають досвід роботи в сфері маркетингу. Менеджер з електронної торгівлі може досягнути успіху, якщо він володіє технічними знаннями, але набагато важливіше розвивати в собі розуміння того, як працює бізнес в цілому і за рахунок чого розвиваються компанії.

Менеджери з електронної торгівлі повинні прекрасно розбиратися в особливостях розвитку бізнесу, знати його “больові точки”, вміти створювати нові ринки та працювати на них. Менеджер з електронної торгівлі розробляє, здійснює та керує електронною торгівлею в мережі компанії чи інформаційного каналу. Керує маркетингом і продажами.

Вимоги: попередній досвід роботи в галузі розробки бізнес-систем, розуміння технології надання бізнес-послуг в режимі он-лайн, знання можливостей Інтернету, стратегії стосунків клієнт-постачальник, навики керівництва та реалізації проектів.

КОНТЕНТ-МЕНЕДЖЕР (РЕДАКТОР ВЕБ-ПОРТАЛУ)

Він працює зі змістом сайту, його наповненням (текст, фото, графіки та ін.), і, звичайно ж, підтримує порядок на сайті та актуальність поданої на ньому інформації. Крім хорошого володіння рідною мовою від контент-менеджера потрібно знання галузі, якій присвячений сайт. Бажано також і знання англійської мови, адже частина інформації береться з англомовних сайтів.

КРЕАТИВНИЙ ДИРЕКТОР

Керує творчим процесом і забезпечує необхідну якість продуктів, які розробляються. Встановлює і контролює графічну індивідуальність сайту. Розробляє та керує дизайном, графікою, анімацією, аудіо- і відеорядами сайту, включаючи інформацію про продукт, новини та тематичні статті, а також спеціальні проекти. Керує процесом професійного становлення дизайнерів компанії, залучає до роботи дизайнерів, які не є співробітниками компанії, дає вказівки по стилю оформлення і встановлює стандарти відеоформату.

Вимоги: досвід роботи за фахом, знання суміжних Інтернет- і мультимедійних технологій.

ВЕБ-ДИЗАЙНЕР

Ця Інтернет-професія з’явилася порівняно давно. Здійснює підготовку до розміщення в Інтернеті веб-сторінок з високоякісною графікою. Оскільки веб-сторінка - це інформаційний дизайн, а не графічний, то основними вимогами, що пред’являються до неї, є не лише зовнішня привабливість, але й зрозумілий інтерфейс для користувача.

Вимоги: знання основ веб-дизайну, креативність, відсутність інших занять на час розробки сайту, вміння працювати в команді. Технічні вимоги - знання програмних продуктів Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, GIF-Animator, знання технологій Flash і 3D.

ВЕРСТАЛЬНИК

Завдання верстальника - обробка матеріалу, спочатку представленого у вигляді текстів (описи, каталоги продукції та ін.), і перетворення його у веб-сторінки на підставі розробленого дизайну.

АДМІНІСТРАТОР

Адміністрування Інтернет-проектів входить в компетенцію мережевого адміністратора, основними обов’язками якого є підтримка працездатності обладнання, програмного забезпечення та каналу зв’язку, а також вирішення питань підтримки безпеки.

ФАХІВЦІ З “РОЗКРУЧУВАННЯ” САЙТУ, АБО ПОШУКОВІ ОПТИМІЗАТОРИ

Кожний Інтернет-проект намагається стати популярним серед користувачів. Пік популярності нерозривно пов’язаний з рейтингами і позицією сайту в каталогах пошукових систем, найпопулярніші з яких - google.com та yandex.ru та ін. Для цього потрібні фахівці з “розкручування” сайтів. Вони допомагають зареєструвати сайт в каталогах пошукових систем, оптимізувати зміст і структуру сайту так, щоб підвищити його рейтинги в цих каталогах.

ФОРУМ-МЕНЕДЖЕР АБО МОДЕРАТОР

Завдання форум-менеджера - стежити за змістом форумів і чатів Інтернет-проекту: чистити некоректні або нецензурні висловлювання, ініціювати відповіді в розділах FAQ (питання, що часто задаються) із залученням відповідних фахівців. Подібну діяльність часто називають “модерацією”, оскільки це може бути і віддалена робота.

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ

Як можна здогадатися, більшу частину Інтернет-фахівців поки що ніде не готують (чи готують з відставанням в актуальності отриманих знань, як мінімум, на декілька років). Все вирішують зацікавленість, самоосвіта і досвід роботи конкретного фахівця. Розробники Інтернет-проектів часто готові брати студентів старших курсів або випускників ВНЗ та інвестувати в їх професійний ріст. Основна вимога - вміння і бажання вчитися.

Динамічність Інтернету дається взнаки. З його розвитком постійно з’являються нові Інтернет-професії, і якщо подібна тенденція збережеться, то їх список найближчим часом значно розшириться.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо