Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ВІДКРИТИ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН З НУЛЯ

У цій статті будуть розглянуті особливості відкриття інтернет-магазину, коли стартового капіталу немає, навичок програмування й дизайну - теж.

Продаж товарів через Інтернет має безліч переваг. По-перше, це суттєва економія для підприємця. Для того, щоб відкрити інтернет-магазин не треба орендувати дороге приміщення в центрі міста. По-друге, ринок збуту не обмежений вашим фізичним місцем розташування. Можна продавати товари по всій країні або навіть по всьому світу. Третьою перевагою є можливість розпочати свою справу у вільний від роботи час. Поки продажів в магазині мало, цілком можна упаковувати товари і відправляти покупцям поштою самостійно.

Інтернет-магазини, які існують на ринку можна умовно розділити на дві великі групи:
• повноцінні торгові підприємства, які мають свої склади, логістику;
• невеликі магазини-посередники.

Стартовий капітал, потрібний для того, щоб відкрити інтернет-магазин першої групи досить великий, тому вона не розглядатиметься в рамках цієї статті.

З точки зору закону, організації, які займаються торгівлею через Інтернет, не відрізняються від звичайних торгових організацій. Оподаткування відбувається за тими ж законами.

Створення і запуск працюючого сайту інтернет-магазину - це, мабуть, найменша з проблем, з якими доведеться зіткнутися.

Чи можна створити технічну частину інтернет-магазину взагалі не вкладаючи гроші? Теоретично так, але для цього необхідно мати певні знання та навики. Аля люди, які не мають відношення до створення інтернет-проектів, зазвичай не можуть зробити це самостійно. Тому потрібно бути готовим або заплатити невеликі гроші тому, хто створить вам сайт інтернет-магазину, або зайнятися самоосвітою.

Окрім витрат на створення інтернет-магазину треба буде оплачувати доменне ім’я (адреса вашого магазину в Інтернеті) і хостинг (оренда ресурсів сервера, на якому ваш Інтернет магазин фізично розташовуватиметься). Хоча можна знайти й безкоштовні хостинги.

Вам буде набагато зручніше, якщо система управління вашим інтернет-магазином автоматично синхронізуватиметься з бухгалтерськими програмами і зберігатиме історії замовлень. Проте якщо ваша мета - мінімізація витрат, від додаткових наворотів на початковому етапі доведеться відмовитися.

Одна з головних проблем при відкритті інтернет-магазину - організація доставки товарів. Фактично саме доставка зрештою визначає зручність користування магазином для кінцевого споживача. В Інтернеті поширені наступні види доставки: кур’єрська, самовивезення, поштою і службами експрес-доставки.

Для початкуючого підприємця найбільш зручним буде спосіб доставки товарів поштою. Проте такий спосіб накладає деякі обмеження на тип товарів, які продаються. В Укрпошти є обмеження щодо вартості та розмірів товарів, а також перелік товарів, заборонених до пересилання. Але є можливість відправляти товари післяплатою. В цьому випадку пошта візьме гроші з покупця при отриманні ним посилки і відправить їх вам, взявши собі в якості винагороди невеликий відсоток від суми угоди.

Нижче наведено 6 основних кроків, які треба зробити для того, щоб відкрити інтернет-магазин з нуля. Звичайно, вони можуть трохи змінюватися залежно від кожної конкретної ситуації, проте кардинальних змін в них, ймовірно, не буде.
1. Вибрати товар або групу товарів для продажу. Цей крок включає як безпосередньо вибір товару для інтернет-магазину, так і встановлення контактів з постачальниками.
2. Вибрати спосіб доставки. Які з 4 найбільш поширених способів доставки (поштою, службами доставки, кур’єром, самовивезення ) ви пропонуватимете своїм клієнтам?
3. Придумати назву магазину, вибрати вільне доменне ім’я і купити його.
4. Вирішити технічну частину: купити хостинг, створити сайт магазину або сплатити його створення, налагодити прийом платежів. Найбільш часто використовуються такі форми платежу - різні електронні гроші (Яндекс. Гроші, WebMoney та ін.), оплата банківською картою Visa і Mastercard, банківським переказом, готівкою кур’єрові та післяплата.
5. Наповнити сайт змістом: інформація про вас, про товари, фотографії товарів, огляди і порівняння і так далі. Сайт не має бути порожнім.
6. Почати залучати відвідувачів на сайт за допомогою реклами.

Найголовніше для власника інтернет-магазину - це продажі. Необхідно, щоб з першого дня люди почали купувати. Для цього потрібно, щоб вони, по-перше, зайшли на ваш сайт, а, по-друге, прониклися до нього довірою і зробили замовлення.

Як можна залучити відвідувачів на сайт? Відповідь на це питання дуже банальна - реклама. Причому, як показує практика, найбільш ефективною є реклама саме в Інтернеті.

Де рекламуватися?
1) Системи контекстної реклами. В Інтернеті існують декілька великих систем контекстної реклами : Яндекс. Директ, Google Adwords і Бігун. Перевага систем контекстної реклами полягає в тому, що ви платите не за показ реклами, а за відвідувачів, які реально зайшли на ваш сайт.
2) Банерна реклама на спеціалізованих сайтах. Зазвичай при купівлі банерної реклами рекламодавець платить за 1000 показів банера відвідувачам. Вартість при цьому може складати від 1 до 20 доларів. Але, слід пам’ятати, що відсоток відвідувачів, які клікають на рекламний банер зазвичай не перевищує 0,5% - 1%. Тому необхідно зосередитися на тому, щоб залучати на сайт лише потенційних покупців.

Якщо ваш інтернет-магазин орієнтується на продажі в конкретному регіоні або місті, то й рекламу треба давати відповідну. У системах контекстної реклами є така опція, як геотаргетинг. Завдяки їй можливо показувати ваші оголошення жителям конкретної місцевості.

Вам доведеться витратити свої сили і матеріальні ресурси на залучення відвідувачів і перетворення їх на покупців. Тому необхідно приділити особливу увагу отримання максимального прибутку від кожного з них. Необхідно зберігати відомості про клієнтів і всіляко сприяти повторним покупкам.

Наприклад, книжкові магазини зазвичай мають блок “з цим товаром зазвичай купують”

Чим більший відсоток відвідувачів вашого інтернет-магазину здійснюватиме покупки, тим більшою буде виручка. Тому завоювання довіри покупців - одне з первинних завдань. Треба переконати людей в тому, що ваш інтернет-магазин справді надішле товар відповідно до опису і не «кине» його в разі передоплати.

На сайті обов’язково мають бути фотографії товарів, чим більше, тим краще. Вони не обов’язково мають бути студійної якості. В потенційних покупців має бути вся інформація не лише про позитивні, але й про негативні сторони товару. Крім того, бажано передбачити на сайті таку можливість, щоб покупці могли самі залишати відгуки про куплений товар.

Окрім інформації про товари, необхідно вказати інформацію про торгове підприємство. Обов’язково вкажіть ім’я юридичної особи або приватного підприємця, юридичну адресу, телефон. Клієнти повинні знати, що здійснюють покупку в легального продавця.

Так само необхідно детально описати на сайті процедуру повернення неякісного товару. Неприємності трапляються з усіма, в потенційних покупців значно більше довіри викличе розроблена процедура повернення, ніж твердження про те, що повернення неякісного продукту буде зроблено або про те, що всі товари перевіряються перед посилкою і накладок не виникає.

Ще одним важливим критерієм сайту, який викликає довіру з боку відвідувачів являється швидка реакція на дії користувачів. Якщо вам поставили питання, то треба на нього відповісти якнайшвидше. Якщо в магазині зробили замовлення, то треба оперативно відправити електронний лист або СМС з підтвердженням.

Існує думка про те, що чим кращий у сайту дизайн, тим більше довіри він викликає у відвідувачів. Проте це не відповідає дійсності. Дизайн може бути дуже простим. Вищеперелічені поради допоможуть вам перетворити максимальну кількість відвідувачів на покупців, а покупців в постійних клієнтів.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо