Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ BASKIN ROBBINS

Можна сказати, що історія “Баскін-Роббінс” почалася 6 грудня 1917 року, коли народився Ірвін Роббінс. Жив він в місті Такома, штат Вашингтон. Його батько володів молочною фермою, і хлопець з дитинства брав участь в сімейному бізнесі. Ще підлітком він працював у магазині з продажу молочних продуктів і морозива. І тоді він помітив, що в звичайних крамницях люди завжди поспішають, метушаться і лаються, а в магазин морозива покупці приходять заради розваги. Пізніше він висловить ту ж думку коротко і образно: “Ми продаємо не морозиво, а справжнє задоволення!”

Юнаком Роббінс почав працювати торговим агентом батьківської фірми, всіляко переконуючи власників місцевих бакалійних і гастрономічних крамниць закуповувати товар в основному з ферми Роббінсів. Особливу увагу він приділяв торгівлі морозивом. Він малював рекламні плакати, придумував незвичайні сорти морозива для продажу в магазинах.

Поступово Ірвін зрозумів, що для того, щоб продаж морозива йшов успішно, необхідно мати спеціальне кафе, яке б не торгувало більше нічим іншим, окрім морозива. Продукція високої якості повинна продаватися в чистій, затишній обстановці, з використанням сучасних методів торгівлі й маркетингу - іншого шляху до успіху немає.

Закінчивши школу, Роббінс поступив у Вашингтонський університет на факультет політології. Після закінчення навчання, в 1942-му, він пішов в армію.

Після війни Роббінс ні в якому разі не хотів повертатися додому, в місто Такому, де батько обов’язково змусив би його працювати в магазині. І ось Ірвін вирушає на південь, в місто Сан-Хосе, штат Каліфорнія, і вирішує відкрити там власний магазин морозива. Маючи 6000 доларів заощаджень, він почав шукати місце для магазину в районі затоки Сан-Франциско. Але відповідне місце ніяк не знаходилося.

Витративши місяць на пошуки, Ірвін вирішив відпочити та провести уїк-енд в Лос-Анджелесі. Рано-вранці він поїхав в район затоки. Проте, як і багато туристів, він заблукав при виїзді з міста. Блукаючи, він наштовхнувся на вивіску, де було написано: “Два квартали до “Форест Лаун “. Ірвін знав, що “Форест Лаун “ – це кладовище, де поховано багато голлівудських зірок. Він вирішив оглянути меморіальний парк, проте, рано-вранці парк був ще закритий для відвідувачів. Роббінс збирався знайти кафе, щоб випити чашку кави. І тут він несподівано побачив оголошення у вікні першого поверху: “Здається в оренду”. Поруч - приписка, що за довідками потрібно звертатися в крамницю по сусідству. Дочекавшись відкриття крамниці, Роббінс увійшов, поговорив з господарем і до полудня вже орендував приміщення. Ірвін так і не повернувся в околиці Сан-Франциско, а через три тижні відкрив своє перше кафе-морозиво. Це сталося 5 грудня 1945 року, кафе було назване “Snowbird” (Снігур). Відвідувачам пропонувався 21 сорт морозива, яке було виготовлене на замовлення за рецептами Ірвіна. Барвисті плакати рекламували кожен сорт, а характерною особливістю обстановки в кафе були дерев’яні, схожі на шкільні, столи та спеціальні ложечки, якими відвідувачі могли спробувати морозиво.

Ірвін зробив дуже великий крок. У той час морозиво виготовлялося в масовому порядку та продавалося в магазинах. Основний акцент робився не на якість, а на кількість продукції. При цьому абсолютно пропадав індивідуальний підхід до клієнта, тому що дрібні сімейні підприємства не витримували конкуренції з великими супермаркетами. Але Ірвіну Роббінсу з його маленьким кафе вдалося змінити цю тенденцію. Він зробив ставку на якість продукту, на дбайливе та індивідуальне ставлення до покупців і на створення особливої затишної атмосфери в кафе. І, як виявилось, він не помилився: потрібна ідея прийшла до нього в потрібний момент.

А тим часом, двоюрідний брат Роббінса, Бер-тон Баскін, повернувся з Другої світової війни захоплений мрією відкрити магазин елітного чоловічого одягу в процвітаючому районі Каліфорнії - Беверлі Хіллз. Сім’я Баскіна займалася торгівлею одягу вже багато років, і Бертон з дитинства знав, що поєднання високої якості товару з високим рівнем обслуговування має дуже велике значення в бізнесі. Під час війни Баскін служив на півдні Тихого океану. Для підняття бойового духу в частині він обміняв свій джип на апарат для виготовлення морозива і почав виготовляти його з усіх підходящих продуктів, які тільки міг дістати. А коли Ірвін розповів йому про свій процвітаючий бізнес, Баскін спалахнув ідеєю приєднатися до нього.

Проте, батько Ірвіна, Ерні, порадив братам не зв’язувати один одного тісними партнерськими зобов’язаннями. Ерні запропонував Баскіну відкрити своє окреме кафе, а продавати таке ж морозиво та наслідувати загальні маркетингові стратегії, можливо, привносячи якісь свої нові ідеї. А вже коли всі початкові проблеми, що неминуче виникають при становленні бізнесу, будуть улагоджені, об’єднатися з Ірвіном. Роббінс і Баскін прислухалися до цієї поради. І в 1946 році Бертон відкрив своє перше кафе в Пасадені, штат Каліфорнія і назвав його «У Бертона». А в 1947 році Ірвін Роббінс і Бертон Баскін об’єдналися.

До 1948 року брати володіли шістьма кафе. “Наш оборот зростав, але прибутковість зменшувалася, - говорив Роббінс, -ми з Бертоном зрозуміли, що для того, щоб підтримувати роботу на високому рівні, прийнятому нами із самого початку, кожне кафе повинне знаходитися під пильною увагою та постійною турботою свого окремого власника, тобто людини, кровно зацікавленої в успіху конкретного кафе. Тоді ми й вирішили продавати наші кафе тим, хто хоче відкрити свою справу, але при цьому залишати за собою право на комерційне планування, розвиток виробництва та збуту морозива”. Насправді, брати, самі не підозрюючи того, заснували першу в Америці систему франшизи продуктів харчування. Новий принцип роботи приніс його творцям додатковий капітал, який дозволив їм швидше розвивати мережу кафе.

До 1949 року в Південній Каліфорнії було відкрито більше 40 кафе. Незабаром Баскін і Роббінс змогли купити свій перший завод по виробництву морозива в м. Бербанк в Каліфорнії. Це дозволило братам повністю контролювати якість продукту й тримати в секреті рецептуру та формули виробництва морозива. Старий молокозавод у Бербанку перетворився в руках нових власників в ультрамодерне підприємство, що займало площу розміром в цілий міський квартал.

Незабаром послідувала ще одна удача. Баскін і Роббінс звернулися в тільки що створене рекламне агентство “Carson-Roberts”, маючи на руках 500 доларів для проведення рекламної кампанії в газеті «Los Angeles Times». Замість цього “Carson-Roberts” порадило їм розробити власну уніформу та імідж фірми. Агентство розуміло, що присутність на ринку двох фірм «Сноубердс» і «Бертонс» - це не найвдаліша маркетингова стратегія. В результаті було вирішено, що два брати об’єднуються під ім’ям “Баскін-Роб-бінс-31”. (Говорять, що вони підкидали монету, щоб вирішити, чиє ім’я поставити першим в назві компанії). Кількість сортів, пропонованих покупцеві в будь-який час, збільшилася до 31 - по одному на кожен день місяця.

У п’ятдесяті роки мережа кафе в Південній Каліфорнії поступово розширювалася. В 1959 році, коли Баскін і Роббінс стали подумувати про розвиток свого бізнесу в масштабах країни, у них виник наступний план дій. Компанія, що розвивається, провела ретельне дослідження всіх регіонів країни. Коли вони знаходили відповідне місце, то з’ясовували, чи є поблизу якісне молочне виробництво. Вони продавали такому молокозаводу ліцензію на виробництво морозива і його реалізацію на визначеній території, і брали ренту за наданий привілей. Крім того, ці фірми могли будувати кафе для продажу морозива та представляти марку “Баскін-Роббінс” в цьому регіоні. Такі територіальні франшизи дозволили “Баскін-Роббінс” досить швидко розширити мережу своїх кафе в Сполучених Штатах.

До середини шестидесятих років компанія “Баскін-Роббінс” стала відомою національною компанією, що включала більше 400 кафе.

В 1967 році помирає Бертон Баскін. Ірвін Роббінс залишається в компанії “Баскін-Роббінс” президентом і головою ради директорів.

1973 рік виявився особливо активним для “Баскін-Роббінс”. Компанія з 2000 кафе та усіма фондами була придбана британською фірмою “J. Lyons, Ltd”. В цьому ж році “Баскін-Роббінс” виходить на міжнародний ринок і відкриває кафе в Японії, в Токіо, через рік - у Брюсселі, в Бельгії.

5 травня 2008 року помер Ірвін Роббінс.

Зараз “Баскін Роббінс” продовжує розширювати мережу своїх кафе як в США, так і по всьому світу. Розроблено більше 1000 різних сортів морозива, причому розробка нових сортів і продуктів триває й далі. Якість і сервіс, як і раніше, стоїть на першому місці. Високий рівень продукції та обслуговування як зараз, так і в майбутньому завжди залишиться головною метою компанії “Баскін-Роббінс”.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо