Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ БРЕНДУ HENNESSY

Чи знаєте ви хоча б одну сімейну фірму, яка проіснувала майже чверть століття? Якщо ні, то сьогоднішня розповідь для вас. Коньячному Дому Хеннессі в цьому столітті виповниться 300 років. Це одна із найстаріших компаній Франції, якою керують нащадки засновника.

Саме компанія Хеннессі показала всьому світу справжній смак коньяку. І дала цьому напою величний імідж. Як же це сталося?

Хто краще за ірландця розбирається в алкоголі?

Хоча Хеннессі є французькою компанією, її засновник не був співвітчизником Наполеона чи Зінеддіна Зідана. В 1765 році Ричард Хеннессі, ірландець за походженням, що служив у французькій армії Людовіка XV був відправлений на лікування до одного з госпіталів на острові Ре. У той час Ричарду було 36 років, і він встиг проявити себе в армії, не заплямувавши честь сім’ї. Лікуючись в госпіталі, Ричард не міг не відвідати знамените місто Коньяк, яке знаходилося зовсім неподалік і славилося своїм алкоголем. Саме там молодий Хеннессі й спробував бренді, про яке ходили чутки, що воно здатне поставити на ноги мертвого.

Виписавшись з госпіталю, Ричард поселився в Коньяку, де зареєстрував свою фірму і почав торгівлю цим напоєм. При цьому потрібно відмітити, що в той час ірландець ще не почав використовувати як назву фірми своє прізвище. У Франції тоді мало хто знав про існування коньяку. Втім, як і у всьому світі. Проте, зв’язки Хеннессі в Ірландії допомогли йому отримати доступ до Британії, де алкоголь дуже поважають. Продажі стали рости не по днях, а по годинах. Слово Коньяк стало входити в лексику європейців не як місто у Франції, а як алкогольний напій.

Завоювання світу

Слід сказати, що тоді продажі Хеннессі йшли не в пляшках з сімейним гербом, а в звичайних бочках, що створювало Ричарду додаткові проблеми. Його коньяк стали підробляти. Звичайно, навряд чи хтось міг зрівнятися з ним за смаковими якостями, але багато людей просто не відчували різницю (до речі, тут варто відразу ж відмітити один важливий момент - Хеннессі відразу ж позиціонувався як продукт для аристократів, для людей, в яких є гроші). В кінці 18 століття Лондон стає центром експорту для компанії. Саме із столиці Великобританії коньяк сім’ї поширювався по всьому світу. В 1794 році Хеннессі починає поставлятися в США, при цьому складаючи 40% усього експорту французького коньяку.

На початку 19 століття помер засновник компанії Ричард Хеннессі, який передав кермо влади синові на ім’я Жак. Той відразу ж дав компанії ім’я сім’ї - Jas Hennessy & Co. Проте, це були не кращі часи для легендарного коньяку. На початку 19 століття Наполеон гордою ходою крокував по Європі. Багато країн відмовлялися купувати будь-які товари з Франції. Особливо це стосувалося Британії, яка була на той час центром експорту для Хеннессі. Розв’язати проблему вдалося, скориставшись портами в Бельгії - країні, яка намагалася зберегти нейтральне положення у війні, не підтримуючи жодну з воюючих сторін.

Після поразки Наполеона ситуація нормалізувалася. А після епідемії чуми 1832 року, що захопила всю Британію коньяк Хеннессі став продаватися ще більше. Вся річ у тому, що лікарі рекомендували його як засіб профілактики від цієї смертельної хвороби. Це дуже важливий момент в історії компанії, оскільки саме він допоможе їй продовжувати продажі свого алкогольного напою в США, тоді як там діятиме сухий закон. Окрім чуми, популярності Hennessy посприяв і король Англії Георг IV, який був прихильником цього напою.

Варто відмітити, що коньяк Хеннессі приносив свій основний прибуток компанії саме з продажу в інші країни. Якщо точніше, то на початку 19 століття 90% усіх продажів Хеннессі припадало за межі Франції. В 1818 році цей коньяк почали по ставляти в Санкт-Петербург. Після того, як Хеннессі став користуватися успіхом в оточенні імператора, компанія відкрила своє представництво в місті на Неві.

Після того, як Хеннессі завоювала популярність і повагу в Європі та США, сім’я вирішила направити товар в деякі країни Азії. Це було непросто, враховуючи відмінності в культурах. Але якісні речі однаково цінують скрізь, а тому коньяк припав до душі не лише азіатам, але й австралійцям.

Найпомітніший з членів сім’ї

Весь цей час коньяк продавався «на розлив» з бочок. Масове виробництво Хеннессі в пляшках почалося в другій половині 19 століття, коли на чолі компанії став Моріс Хеннессі. В 1864 році Моріс урочисто відкрив перший завод по масовому виробництву легендарного коньяку. Завод був побудований у Франції. Крім того, саме при Морісі коньяк, нарешті, став продаватися в пляшках. Причому, досить цікавої форми, що сприятиме додатковій рекламі. Взагалі, якщо говорити про рекламу, то Хеннессі використовувала її вже в 18 столітті. Всі заходи, на яких могли з’явитися знамениті люди, спонсорувалися компанією. Не помітити коньяк було просто неможливо. І його помічали. Недивно, що багаті люди рекомендували його своїм друзям.

Хеннессі ставав стандартом для забезпечених людей, еталоном стилю, ознакою хорошого смаку.

В 60-і роки 19 століття Моріс Хеннессі ввів ще одну важливу характеристику в коньячний світ - зіркову систему оцінок для коньяку, яка сьогодні успішно використовується ще й в готельному бізнесі. Ідея проста: коньяк з 5 зірками, очевидно, є найдорожчим і якісним, а з однією зірочкою - найдешевшим і менш приємним на смак. Як визначалася якість коньяку і його смак? Все просто. 5 зірок отримували найстаріші коньяки, а одну - молоді. Адже, кожен знає, що чим витриманіший коньяк, тим він приємніший на смак і дорожчий.

В 70-і роки сталася ще одно важлива подія для компанії при Морісі Хеннессі - з’явився новий вид Хеннессі - extra old. Така назва була дана напою за рахунок того, що він був створений із старих спиртів, деякі з яких були виготовлені ще в 18 столітті. Так з легкої руки Моріса Хеннессі extra old перетворилася на абсолютно нову категорію коньяків.

Не кращі часи для хороших речей

Тим часом світ змінювався. В суспільстві стала з’являтися своя “знать” - бізнесмени, актори, співаки, спортсмени. Саме на них націлилася компанія в XX столітті. В рекламі постійно з’являлися відомі світу люди. Крім того, дорогі клуби, готелі та інші місця, де надавалися послуги заможним людям, стали запасатися знаменитим коньяком. Мати в дорогому готелі Хеннессі стало обов’язковим пунктом для будь-якого керівника.

Своєрідний ювілей компанія відмітила в 1971 році - був проданий мільйонний ящик з коньяком Хеннессі. Проте особливо радіти цьому в старій коньячній компанії не стали. В другій половині XX століття люди стали набагато більше практичнішими, ніж раніше. Розвиток масового виробництва, глобалізація - все це привело до того, що життя товарів класу “люкс” серйозно ускладнилося. Справи в Хеннессі в 60-70-і роки йшли посередньо. І в 70-і роки Кіліан Хеннессі вирішив продати свою долю в компанії відомій на той час своїм шампанським компанії Moet et Chandon. А в 1988 році обидві компанії увійшли до холдингу Louis Vuitton Moet - Hennessy, який виготовляє різні товари, що відносяться до предметів розкоші.

Але, не дивлячись на те, що Хеннессі вступила в холдинг, управління компанією залишилося в руках сім’ї. Так, в XXI столітті компанією керує Моріс-Рішар Хеннессі.

Підводячи підсумок під історією компанії можна з впевненістю сказати, що бренд чекає хоч і не просте, але все-таки радісне майбутнє. Адже, такі старі та якісні речі, які зарекомендували себе за декілька століть, користуються величезною популярністю серед забезпечених людей і сьогодні.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо