Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ УСПІХУ ДРЮ Х'ЮСТОНА ТА DROPBOX

В грудні 2009 року Стів Джобс, який ще міцно тримав в руках кермо влади Apple, запросив у свій офіс в Купертіно молодого, нікому невідомого програміста Дрю Х’юстона. Коли він дістав свій ноутбук для демонстрації проекту, стартапа Dropbox, Джобс лише відмахнувся: “Я відмінно знаю, чим ви займаєтеся”. Ви явилось, що служба інформаційної безпеки Apple вже декілька місяців спостерігала, як Х’юстон з партнером Арешем Фірдоусі ламає файлову систему Apple, щоб в екран комп’ютерів компанії Джобса вбудовувалася іконка Dropbox у вигляді розкритої коробки.

Сьогодні ця коробка добре відома 50 млн. користувачів у всьому світі, і число прихильників Dropbox збільшується щосекунди. Джобс на тій зустрічі признався, що бачить в цій молодій компанії цікавий для Apple актив. Але Х’юстон відмовився від угоди, незважаючи на статус покупця і перспективу отримати значну суму.

Наступного разу Джобс публічно згадав цю компанію лише в червні 2011 року в своїй останній програмній промові, коли представляв аналогічний сервіс iCloud від Apple, назвавши Dropbox “половинчастою спробою” рішення однієї з найскладніших проблем Інтернету - як зробити так, щоб усі файли з усіх ваших комп’ютерів, ноутбуків, смартфонів і планшетів зберігалися в одному місці.

Після цієї промови від самовпевненості Х’юстона не залишилося й сліду. Він розіслав своїм підлеглим лист, в якому підкреслив, що Dropbox, - один з сервісів, які швидко розвиваються, у світі. Але згадав і минулих лідерів, які метеоритами впали на землю: MySpace, Netscape, Palm, Yahoo.

Зліт Dropbox був таким же стрімким. Кількість користувачів збільшилася в три рази за останні роки. В 2011 році прибутки компанії досягти 240 млн. доларів, незважаючи на те, що 96% її користувачів нічого не платить. Хоча Х’юстон стверджує, що його бізнес вже приносить прибуток, але цифру не називає.

Власники безкоштовних аккаунтів за кидають свої файли в Dropbox з такою швидкістю, що щодня тисячі людей вичерпують свої 2 Гб (приблизно 900 фотографій середнього розміру) сховища і збільшують його до 50 Гб за 10 доларів на місяць або до 100 Гб за 20 доларів. Навіть, якщо Х’юстон не отримає жодного нового користувача в 2014 році, його виручка подвоїться за рахунок переходу користувачів з безкоштовних аккаунтів на платні.

Дрю Х’юстон народився в місті Актон штату Массачусетс в 1983 році. Пристрасть до програмування в нього в генах. Його батько - інженер з гарвардською освітою; мати - шкільний бібліотекар. Він ріс в передмісті Бостона, і в п’ять років його головною іграшкою став комп’ютер. Мати, помітивши, що син стає маніяком-програмістом, відібрала у нього комп’ютер, змусила вивчати французьку мову та гуляти з ровесниками.

У 14 років Х’юстон викликався тестувати бета-версію однієї онлайнової гри та почав шукати діри в її системі безпеки. Незабаром його найняли програмістом в обмін на акції. Він працював в декількох стартапах, поки вчився в старших класах та в інституті. Dropbox - його шостий проект.

Ідея Dropbox народилася, коли Х’юстон чотири години їхав на автобусі з Бостона в Нью-Йорк. Він планував попрацювати в дорозі, але забув флешку. В нього був ноутбук, але не було потрібної інформації. Його осяяло: необхідно придумати технологію синхронізації файлів через Інтернет.

Бажаючи адаптувати Dropbox під всі операційні системи, Х’юстон працював по 20 годин на день.

Сервіс Dropbox став вирішенням проблеми для людей, які носять з собою нетбук, телефон чи планшет, але файли і фотографії зберігають на численних стаціонарних комп’ютерах, ноутбуках та інших пристроях. «Має бути зв’язок між різними пристроями. Його ми і створюємо,”- пояснює Х’юстон.

Після завантаження додатка Dropbox можна тут же помістити будь-який файл у сховище компанії. Як тільки він там виявився, до нього відкривається доступ з будь-якого пристрою, і інші люди, які мають ссилку на файл, теж можуть його бачити. Зміна, зроблена на одному пристрої, Dropbox передає на всі комп’ютери користувача.

В 2008 році в Dropbox було дев’ять співробітників і 200000 клієнтів. Через 2,5 роки вони найняли ще п’ятеро чоловік, а число користувачів зросло в десять разів.

Х’юстон змінив офіс і часто ночував на роботі. Він розглядав кожен лист від користувачів з питаннями й скаргами та ігнорував пропозиції від нових інвесторів. Пізніше він перетворив свою маленьку, але віддану клієнтську базу на продавців, роздаючи по 250 Мб безкоштовного місця в обмін на приведеного клієнта. Чверть усіх нових передплатників Dropbox досі приходить таким чином.

Щоб виконувати свою місію, Dropbox необхідно справлятися з неймовірними об’ємами інформації. Щодня в Dropbox зберігають 325 млн. файлів, які повинні без проблем потрапляти на будь-який пристрій. Х’юстон з командою програмістів адаптували додаток під 18 різних операційних систем, чотири браузери і три операційні системи для мобільних пристроїв.

Але конкуренти не дають спати спокійно. Х’юстон їх перераховує: “Apple, Google, Microsoft, Amazon, IDrive, You SendIt, Box.net, навіть електронна пошта, яку люди відправляють самі собі”. Отже, Х’юстону належить витратити велику частину своїх мільйонів на утримання своїх позицій та розширення сфери впливу.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо