Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІДЕЯ НА МІЛЬЙОН АБО ІСТОРІЯ УСПІХУ САРИ БЛЕЙКЛІ

Сьогодні бренд Spanx, який представляє колекції коригуючої нижньої білизни, широко відомий не лише в країні свого виникнення та становлення - США, але й далеко за її межами (в тому числі, і в Україні). Але мало кому відомо, що його засновницею і єдиною власницею є Сара Блейклі. Ця заповзята жінка зуміла пройти довгий шлях від продавця факсових апаратів до наймолодшої жінки-мільярдера в світі (за версією журналу “Forbes”). Про те, як у неї це вийшло, ми розповімо нижче.

Сара Блейклі народилася в 1971 році. Вона займає 1342 місце серед 1426 найбагатших людей світу, а її компанія Spanx щорічно приносить прибуток у розмірі більше, ніж 250 млн. доларів.

Історія її успіху не секрет, оскільки Сара охоче ділиться нею з усіма бажаючими і сама розповідає про те, що все життя хотіла стати юристом. Але цій мрії не судилося здійснитися. Вона двічі провалила вступні іспити до коледжу. Першим місцем її роботи став парк розваг. Потім вона змогла влаштуватися в досить успішну фірму, що займається реалізацією техніки для офісів. Там Сара досягла деяких успіхів і стала одним з кращих торгових представників.

Але одного разу Сару Блейклі запросили на вечірку і їй, як будь-якій жінці, хотілося виглядати бездоганно. Для цього вона вирішила використати коригуючу білизну, але зіткнулася з проблемою - всі існуючі на той момент у продажу колготки виглядали просто жахливо і ще гірше носилися. Тоді Сару осяяла ідея - вона відрізала від звичайних колготок нижню частину та одягнула їх під свій одяг в якості коригуючої білизни. Це виглядало непогано, але було занадто незручно, тому Блейклі вирішила розробити власний зразок жіночої коригуючої нижньої білизни. Весь наступний рік вона ретельно вивчала техніку, тканини, схеми виробництва продукту, що цікавив її. В результаті, вона своїми руками розробила прототип колготок, такий, яким хотіла його бачити.

Наступним кроком на шляху до успіху став пошук фабрики, яка захоче працювати з Сарою та втілювати в життя її ідею. Але охочих не було. Усі, до кого Сара Блейклі зверталася за допомогою, ввічливо відповідали відмовою, оскільки вважали, що запропонований товар ніколи ніхто не купуватиме. Але, на щастя, знайшовся один сміливець і погодився виготовити коригуючу білизну, розроблену Сарою. Він зробив це за порадою своїх дочок, які, з жіночої точки зору, оцінили реальну необхідність появи на ринку такої коригуючої білизни.

Під час роботи над випуском перших зразків Spanx, Сара Блейклі висунула декілька інноваційних пропозицій, які, цілком можливо, стали основою майбутнього успіху її продукції. По-перше, вона почала виготовляти білизну строго за розмірами, на відміну від конкурентів, вироби яких не завжди відповідали необхідним стандартам. По-друге, Блейклі виступила проти використання манекенів для тестування нової продукції. Вона доручила цю роботу звичайним жінкам, на підставі відгуків яких і вносила корективи в свою продукцію.

Після того, як фабрика для випуску білизни знайшлася, Сара замислилася про те, що її ідею потрібно запатентувати. В результаті, вона зіткнулася з двома проблемами. Перша з них - ніхто з юристів не хотів вірити в успішність задуму жінки і не ставився до цього серйозно, а деякі й зовсім вважали все це якимсь розіграшем. Друга ж проблема полягала в тому, що ціна за оформлення патенту була занадто високою і складала близько 5000 доларів. На той момент, Сара не могла дозволити собі подібних витрат. Вона озброїлася книгами і самостійно оформила патент. До фахівців довелося звертатися лише при складанні заявки.

Упаковку для своєї продукції Сара теж розробляла сама, повністю відійшовши від існуючих канонів. Усі коробочки для нижньої білизни, яка випускалася в ті часи, були бежевих тонів, а Блейклі використала червоний колір.

Після того, як фабричні зразки білизни та упаковки були готові, бізнесвумен приступила до пошуку каналів збуту. Вона звернулася в один з найбільших офісів закупівель Америки та добилася особистої зустрічі з одним з його босів. На щастя, цим босом виявилася жінка, якій Сара змогла продемонструвати якість і зручність білизни Spanx. Зрештою, продукція була взята на реалізацію.

Важливу роль в долі та кар’єрі Сари Блейклі зіграла знаменита американська телеведуча Опра Уінфрі. В своїх інтерв’ю Блейклі неодноразово признавалася в тому, що в процесі роботи над Spanx і в ті часи, коли доводилося довго і безрезультатно оббивати пороги підприємств і фабрик у пошуках союзників, у неї часто опускалися руки. В один з таких моментів, коли Сара вже була готова відмовитись від своєї ідеї, вона побачила одну з передач Опри Уінфрі, в якій ведуча розмірковувала про незручність і непрактичність сучасної білизни і колготок. Тоді Сара з новими силами взялася за свій проект. Пізніше, на знак вдячності, Блейклі відправила Опрі комплект Spanx. Остання, в свою чергу, включила цей продукт в список кращих речей 2000 року і направила до підприємниці свою знімальну групу для підготовки сюжету. Ця подія стала, свого роду, відправною точкою в розвитку бізнесу Сари Блейклі. Після програми Опри Уінфрі на неї посипалися замовлення, а від охочих купити її продукцію просто не було відбою.

Історія Сари Блейклі, можливо, чимось нагадує казку з рядом щасливих випадковостей. Але насправді - це розповідь про те, що ніколи не потрібно здаватися на шляху до своєї мети. Ось 10 уроків, які можна прослідкувати на її шляху від продавця факсів до суперзірки бізнесу.

1. Невдачі мають бути великими.

Концентрація на великих невдачах дозволила їй зрозуміти, що провал - це не кінцевий результат, а недолік зусиль. Це проживання в своїй зоні комфорту, це припинення спроб стати кращою, ніж вчора.

2. Візуалізуйте.

Сара - велика прихильниця візуалізації своєї головної мети і конкретних кроків. Вона уявляла себе на шоу Опри за 15 років до того, як там з’явитися. Вона просто знала, що це станеться.

3. Не діліться крихкими ідеями занадто швидко.

Сара цілий рік зберігала ідею нового типу білизни для жінок перед тим, як розробити перший прототип. Лише після того,

як вона на 100% була готова до запуску, вона зустрілася з друзями і розповіла про свою роботу.

4. Не сприймайте "ні" як останню відповідь.

Сара зв’язувалася з величезною кількістю виробників і юристів, щоб запатентувати свою ідею і створити вдалий зразок. Кожного разу її запитували, хто вона така і хто за нею стоїть. Коли вона відповідала, що вона просто Сара Блейклі, всі говорили “ні”. Поки один виробник не сказав “так”. Чому? Він розповів про ідею своїм дочкам, яким ця ідея дуже сподобалася.

5. Наймайте людей, які вам подобаються, і яким ви довіряєте.

Навіть, якщо вони мало знають з того, що їм може знадобитися. Сара найняла управляючого з розвитку, і PR-директора зі своїх друзів, з тих, хто підтримував її із самого початку. Ніхто з них не знав областей, в яких почав працювати, але Сара була впевнена, що вони впораються з новими ролями, і вони змогли.

6. Вирішуйте питання в міру надходження.

Сара була так пристрасно поглинена розробкою продукту, що кожне питання, яке спливало на шляху, вирішувалося в міру появи, а зовсім не в тому порядку, який був би кращий для гладкого запуску. Вона домовилася про угоду з великою роздрібною мережею Neiman Marcus до того, як організувала метод масового виробництва однієї важливої деталі своєї білизни. Вона домовилася з Опрою про зустріч у своєму офісі, коли у неї ще й офісу не було.

7. Ви зможете розібратися в чому завгодно.

У вас вистачить здібностей. Сара не знала абсолютно нічого про жіночу білизну, патенти, виробництво, маркетинг і онлайн-торгівлю. Але це її не зупинило. Вона вивчила потрібні їй питання, найняла людей, щоб вони робили те, що вона не вміє, і рухалася вперед з невтомною енергією.

8. Можна побудувати мільярдний бізнес, почавши з 5 тисяч доларів.

В Сари було лише 5000 доларів, коли вона придумала коригуючу білизну. В цей момент вона зрозуміла, що світу потрібний продукт, який буде одночасно і зручним, і буде покращувати жіночі форми. За свої п’ять тисяч вона створила прототип, вибрала виробника, назвала продукт, запатентувала і знайшла потенційних покупців. Вам не треба бути багатим, щоб почати займатися своєю ідеєю.

9. Вам не потрібно турбуватися про розширення спочатку.

Сара невтомно працювала вдома, не витрачаючись на офіс, маркетинг та інші бізнес-витрати. Все, що не вимагалося для створення продукту, не входило в її пріоритети.

10. Змінюйте звичне уявлення про речі.

Коли Сара почала вивчати питання жіночої білизни і як воно вирішувалося останні 50 років, вона була дуже здивована. Починаючи з абсурдних розмірів (наприклад, усі вони були розраховані на однаковий розмір талії - незалежно від розміру самої речі), і закінчуючи стандартним тестуванням на манекенах (а не на живих людях). Сара вирішила, що індустрії потрібне жіноче бачення - щоб товари були корисні, ефективні і зручні. Вона розбила лід і розробила абсолютно новий підхід до розробки жіночої білизни.

Історія Сари Блейклі показує, чого можна досягти, якщо вірити в успіх і прикладати сили. Рано чи пізно ваша пристрасть і відданість своїм внутрішнім переконанням приведуть до успіху.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо