Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

КАРЛ АЛЬБРЕХТ - НАЙБАГАТША ЛЮДИНА НІМЕЧЧИНИ

Карл Альбрехт Ханс - німецький мільярдер, власник мережі магазинів Aldi. Карл Альбрехт стоїть на десятому місці серед найбагатших людей світу. Така інформація була опублікована в журналі “Forbes” в кінці 2012 року. В Німеччині він вважається найбагатшою людиною. Як вдалося йому досягти таких результатів? Давайте розглянемо біографію цього бізнесмена.

Карл Альбрехт народився 20 лютого 1920 року. Через два роки 28 березня 1922 року народився його молодший брат Теодор Альбрехт. Сім’я жила в містечку Ессені в Німеччині. Батько працював шахта рем, а мати три мала продуктову крамницю. Батько пізніше став допомагати своїй дружині в магазинчику.

Брати Карл і Теодор працювали разом. Тому можна сказати, що вони започаткували свою справу та досягли великих результатів. Звичайно, спочатку вони працювали зі своїми батьками і набиралися досвіду. Після Другої світової війни в 1946 році, брати успадкували сімейний магазинчик.

Потихеньку брати почали розширюватися. Недалеко від першого магазинчика вони відкрили ще один. Бізнес поступово розростався. Свої магазини вони назвали Aldi, що означає Albrecht’s Discount або Альбрехт + знижка. В 1950 році, вони володіли вже 13 магазинами в орендованих приміщеннях. А через ще 10 років в їх розпорядженні було вже 300 магазинів.

В основному ці магазини були розраховані на людей з невеликим статком. Але серед покупців, як правило, є і заможніші люди. Карл Альбрехт і його брат Теодор зробили ставку на низькі ціни. В самому магазині все побудовано за найпростішим принципом. Широкі проходи, прості полиці й стелажі. Найменувань товару було теж небагато, він змінювався лише залежно від потреб покупця і плину часу. Продовольчі товари лежали прямо в коробках на підлозі або на стелажах. І в основному це були консерви чи товари, які довго не псуються. Холодильників не було. Ще одна характерна риса цих магазинів - це швидкість обслуговування.

Головними принципами торгівлі, закладеними Карлом Альбрехтом являються простота і, в той же час, ефективність. Незалежно від того, де знаходитиметься магазин Альбрехта (в Америці чи в Австралії) покупці, увійшовши до магазину, побачать чіткий розподіл торгових площ і зручну парковку, призначену спеціально для них. Така єдина організація властива всім магазинам Aldi. Покупця оточує звичне планування та викладення товарів. Так кожен відвідувач зможе легко зорієнтуватися в усіх магазинах.

Aldi приймає на роботу лише “найпривітніших і найшвидших працівників”. Невелика кількість співробітників компенсується їх злагодженою роботою. Керівник може разом з підлеглими працювати на касі або прийняти товар. Цей підхід обумовлює економію на персоналі, а також можливість запропонувати співробітникам зарплату на 30% вище середньої в галузі.

Ні в одному з телефонних довідників не знайти номерів супермаркетів Aldi. Цей крок був зроблений для того, щоб дзвінки не відволікали даремно нечисленний штат співробітників. Для забезпечення ефективності праці працівників магазини відмовилися від роботи в неділю і цілодобового обслуговування.

З метою економії площ і засобів в Aldi немає кафе. Тут не займаються продуктами, які швидко псуються.

Принцип, економії покладений в основу успішного бізнесу не залишився непоміченим навіть в дрібницях. Вирішивши зробити покупку в будь-якому з магазинів Альбрехта, треба буде заплатити за пакети, які в більшості інших супермаркетів пропонуються безкоштовно. За оренду візка також треба буде заплатити. Ні для кого не стане секретом той факт, що ціна пакетів і оренда візка вже входить у вартість товарів, що продаються. А в магазинах “Aldi” ви зможете самі вирішити наскільки вам це потрібно. Кошики для продуктів часто крадуть, а в цьому магазині їх просто немає. Адже, покупці з візками купують, як правило, більше товарів.

Принцип економії працював у братів Альбрехт завжди. Протягом півстоліття бізнес здійснювався завдяки внутрішнім коштам. При цьому братам жодного разу не довелося скористатися банківськими кредитами.

У 1960 році загальний прибуток братів Альбрехт склав 90 мільйонів німецьких марок. У 1961 році між братами сталася суперечка, після якої вони вирішили розділити бізнес. Карл тепер керував своєю частиною на півдні країни, а Теодор на півночі. Але вони, як і раніше, дружили та допомагали один одному у веденні справ.

Наступного року був відкритий їх перший в сучасному значенні слова магазин Aldi в місті Дортмунд. Там на будь-який товар була знижка. Магазин можна описати так. Площа близько 1500 кв./м, невеликий асортимент - приблизно 500 найменувань. В основному це ті продукти і товари, які мають найбільший попит. Весь товар лежить на підлозі. Лише декілька чоловік обслуговують магазин. Дизайн магазину дуже простий. Брати не витрачаються на вітрини й холодильники. Це дозволяє їм вкладати в інтер’єр всього третину від традиційних витрат на облаштування магазину.

У 1971 році двоє аферистів викрали молодшого брата Карла. За нього попросили 7 мільйонів марок. Через 17 днів був сплачений викуп, і Теодор повернувся додому. Через якийсь час злочинці були спіймані, а більшу частину грошей повернули власникам.

1973 рік ознаменувався для Карла і Тео Альбрехтів виникненням першого конкурента - магазину Lidi. В мережі цих магазинів були не лише магазини з дисконтними знижками, але й магазини, що мали дещо інший формат. Саме цей факт є одним з критеріїв більшої ефективності Aldi. Основна відмінність бюджетних магазинів Lidi від Aldi полягала в тому, що в них було представлено менше число товарів, які відносилися до продуктів масового споживання. Крім того, зарплати співробітників, працюючих в Lidi, були значно нижчі.

Карл і Тео поспішали розмістити свої магазини, що відрізняються непримітним виглядом поряд з великими і яскравими супермаркетами. Це було зроблено для того, щоб покупці, які не знайшли які-небудь продукти в їх магазинах могли піти до супермаркетів, що стоять поряд.

Карл Альбрехт і його брат ніколи не прагнули до того, щоб влаштувати галас навколо своєї появи на новому ринку. Вони направили власні зусилля на те, щоб розширити свою мережу. Конкуренти протягом усього періоду існування Aldi не втомлювалися дивуватися тому, як швидко прямо у них під носом відкривалися нові магазинчики, що належать братам.

Сучасні магазинчики Aldi досі продовжують нагадувати покупцям склади, що відрізняються своєю чистотою і впорядкованістю. Саме ощадливість і педантичність Карла і Тео Альбрехт допомогли скромним магазинам Aldi перетворитися на зразок для наслідування.

Створюючи свою корпорацію, Карл Альбрехт вирішив, що в їх магазинах не продаватимуться спиртні напої, а також не буде ніяких фото-послуг. У магазині братів Альбрехт складно побачити продукти, що мають чужий бренд. Практично 100% товарів випускається під власною маркою. На початку шляху розвитку Aldi брати зробили ставку на найбільш ходові продукти харчування, серед яких хліб, консерви, фасоване м’ясо, і не помилилися.

Цікавий той факт, що спочатку магазини Aldi були відкриті для тих, хто вважався незаможними, а зараз - для тих, хто вважає себе економним і бережливим. Сьогодні магазини набувають все більшої популярності серед забезпечених людей. Швидкість і якість обслуговування в Aldi цьому сприяють. Покупці знають, що в Aldi цінують і свій, і чужий час.

Сьогодні прибуток компанії по всьому світу складає близько 40,5 мільярдів євро на рік. У США зараз нараховується приблизно 1150 магазинів. А всіх магазинів цієї компанії відкрито 8200 в 18 країнах. В самій Німеччині діють 2900 магазинів Aldi. Головним чинником успіху Aldi стала педантичність і німецька практичність її засновників. Точний розрахунок, строга дисципліна, введена Карлом і Теодором Альбрехт, дозволяють Aldi розвиватися навіть в умовах економічних криз, світового росту цін - компанія “звикла” до жорсткої економії. Девіз корпорації дійсний з часів її появи : “Якість вища - ціни нижчі”.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо