Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

КОМІВОЯЖЕР

Професія комівояжера існувала завжди. У різні часи вона користувалася більшим або меншим успіхом, набувала різних форм і назв, але ніколи не зникала. В чому секрет такого довголіття? Поки існує закон попиту та пропозиції, це найлегший спосіб реалізації товарів і можливість заробити непогані гроші. Комівояжер - це той же магазин, тільки діє він за знаменитим східним принципом: "Якщо гора не йде до Магомета, то Магомет йде до гори".

Професія ця надзвичайно різноманітна. Задача комівояжера не продавати товар на місці, а знайти потенційних покупців і ринки збуту. Так як він є співробітником компанії, то найчастіше його діяльність носить рекламно-ознайомлювальний, презентаційний характер. Зазвичай в нього при собі є каталог або зразки продукції. Головна мета - зацікавити, а потім уже продавати. Зазначимо, що за допомогою комівояжерів поширювали переважно нові товари, які ще не знайшли свого покупця. Перші газети і журнали, не говорячи вже про книги, поширювалися тільки через комівояжерів.

Чим заробляє комівояжер? Основу його заробітку складає відсоток від угоди (у рідкісних випадках їм призначають зарплату). Здавалося б, математика проста - чим більше продав, тим більше одержав. Однак досвідчений комівояжер ніколи не стане зловживати продажами. Йому необхідно напрацювати постійну клієнтуру, і тоді великий прибуток забезпечений. Заробити великі гроші не складно. У цій професії головне - стабільність. Іноді комівояжер навмисно не буде пропонувати свій товар і обмежиться ознайомлювальною діяльністю, надаючи клієнтам час для міркувань. Пізніше, вже увійшовши в їх довіру, він зможе укласти вигідну угоду.

Розмір заробітку залежить винятково від індивідуальних здібностей комівояжера. Якщо він активний, не ледачий, має творче мислення, добре володіє мовою, відмінно розбирається в людях, знає до них підхід, то заробіток легко може перевищувати прибуток конторського службовця. Багато в чому справи його залежать від удачі. Трапляються моменти, коли місяцями не буває великих угод, а буває і так, що за тиждень він одержує свій місячний, а іноді навіть річний прибуток.

Практика показує, що для кожного з нас величезну роль грають... рекомендації близьких їй людей. Найчастіше ми цього навіть не помічаємо, а той, хто рекомендує, ніколи не подумає, що займається рекламою. У більшості випадків люди підсвідомо додержуються рекоменда-цій знайомих. Інтуїтивна ненав’язлива реклама зі стовідсотковим результатом - мрія будь-якої фірми. Яким же чином змусити працювати цю систему?

Введення методу "прямих продажів" вирішило цю проблему. Що це таке? Прямі продажі - це реалізація товарів і послуг широкого вжитку безпосередньо споживачам, минаючи роздрібні точки торгівлі і посередників. Як правило, при цьому розповсюджувачі роз’яснюють призначення продукції і демонструють її споживачам.

Чи є принципові відмінності між розповсюджувачем і комівояжером? Головна полягає в тому, що сучасний комівояжер – посередник для збуту товарів і послуг. Він, будучи співробітником фірми, знаходить покупців і укладає з ними контракти. Заробляє він, одержуючи відсоток від угод, свого роду винагорода за надання посередницьких послуг. Розповсюджувач - не посередник, а приватний підприємець, який реалізує як предмет продажу товар фірми. По суті, компанія-виробник, надаючи право поширення своєї продукції, дає шанс почати свою справу. І прибуток такого дистриб’ютора складається з обсягу продажів, тобто залежить від кількості реалізованої продукції.

Відомо, що без компетентного посередника неможливий жоден серйозний захід. В залежності від специфіки тієї фірми, у якій він працює, йому необхідно виявити потенційних споживачів, серед яких продукція може мати успіх, і запропонувати укласти угоду або конт-ракт, обіцяючи при цьому знижки і пільгові умови. Звичайно комівояжери добре знайомі з ринком і мають широкий досвід спілкування, тому для багатьох ця професія є першим кроком на шляху до більш високооплачуваної і стабільної посади менеджера. До речі, багато компаній при наборі на керівні посади саме через величезний досвід віддають перевагу комівояжерам.

Професія розповсюджувача, хоча і виникла давно, у нас з’явилася тільки наприкінці XX століття. Багато фірм бажають реалізовувати свою продукцію винятково за допомогою прямих продажів. Адже розповсюджувач одночасно і рекламує, і продає товар. Погодьтеся, непогана економія - реклама, транспортування і сервіс в одній особі, у зручному для клієнта місці. В остаточному підсумку результат перевершує всі сподівання: численні дистриб’ютори реалізують товар набагато швидше й ефективніше, ніж магазини, де залежаний товар втрачає свою "актуальність".

Розповсюджувачем може стати кожен, хто бажає спробувати себе в бізнесі.

Одна з основних якостей цієї професії - повна незалежність і абсолютно рівні шанси для всіх. Вона не зобов’язує ні до чого: набридло - перестаньте, ви нікому не зобов’язані. Багатьом зараз потрібен підробіток, багато хто з різних причин не можуть знайти собі застосування, а деякі, маючи порядний прибуток, просто бажають чим-небудь зайнятися. І, можливо, розповсюджувач - це той перший крок, що допоможе вирішити різні проблеми.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо