Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

КОНТЕНТ-МЕНЕДЖЕР

Контент-менеджер – це спеціаліст, який відповідає за наповнення сайту, журналу, газети цікавими та актуальними матеріалами – новинами, статтями, інтерв’ю. В чомусь його робота схожа з редактором газети, але контент-менеджер має набагато менше функцій і прав.Окремо можна виділити контент-менеджерів корпоративних сайтів – в даному випадку в завдання фахівця входить наглядати за сайтом фірми, вчасно оновлювати прайс-листи та інші розділи, розміщувати свіжі новини, підтримувати в порядку форум або гостьову книгу.

Контент-менеджер може координувати роботу копірайтера, ре-райтера новин, модератора форуму та інших фахівців, які беруть участь в процесі створення та редагування контенту.

Основні клієнти контент-менеджера:
- інформаційні, розважальні сайти та сайти новин;
- приватні фірми, зазвичай, малого та середнього бізнесу, оскільки в крупних компаніях функції контент-менеджера часто виконує штатний співробітник, а в невеликих для економії можуть найняти контент-менеджера на віддалену роботу з іншого міста, чи, навіть, країни.

Основні навики, які необхідні в роботі контент-менеджера:
- журналістська освіта: необхідно відрізняти новину від статті, знати, що таке прес-релізи, гарно подавати інформацію, швидко та цікаво писати. Вміти визначати, про що краще написати на сайті, та які події висвітлювати;
- базові знання веб-майстра: HTML, CSS; вміти працювати в CMS, обробляти і викладати на сайті графіку, зображення, фотографії та ін.;
- розумітися в тематиці сайту чи видання. Наприклад, писати про комп’ютери, зовсім не розбираючись в цій галузі – не вдастся;
- навики спілкування, роботи з творчими людьми – для оновлення сайту Вам потрібно буде знаходити та взаємодіяти зі різними авторами, ставити їм завдання та стежити за якістю виконання. В разі зриву термінів самому написати новину чи статтю.

В обов’язки контент-менеджера також може входити й розкручування форуму на сайті, й просування ресурсу в мережі – а, значить, потрібно уявляти, як це все робиться.

Зарплата контент-менеджера договірна, в невеликих компаніях може стартувати від 150-200 доларів на місяць. Але вона може бути значно більшою чи меншою. Враховуйте, що хороший контент-менеджер, який працює віддалено, може обслуговувати 2-3 проекти, а значить, заробляти більше вказаної суми.

Ідеальний кандидат на посаду контент-менеджера повинен непогано знати специфіку ринку, добре розуміти інформацію, з якою йому доводиться працювати, знати одну, а ще краще - декілька іноземних мов, мати бездоганну грамотність, журналістський досвід, креативність, знати основи програмування, вміти працювати з програмами обробки зображень, такими як Photoshop, Illustrator або CorelDraw.

Знайти такого унікума складно. А ще складніше уявити, що людина, яка володіє всіма цими навиками, захоче інтенсивно працювати за 150-200 у.о., які, в середньому, пропонують роботодавці. Саме тому більшість претендентів на цю посаду - студенти, які резонно вважають, що роботу такого роду цілком можна поєднувати з навчанням. Але більшість компаній бажають бачити на цій посаді досвідченого фахівця. В зв’язку з цим виникає проблема не стільки вибору, скільки пошуку відповідного кандидата.

На сьогоднішній день, при грамотному підході, Інтернет може дати вже близько 80% продажів, будучи одним з найдешевших і найдієвіших видів реклами, тому затребуваність контент-менеджерів зростає з кожним днем. Тим паче, що й кожна компанія, яка поважає себе, має офіційний сайт, що служить її віртуальним «обличчям». Адже на нього можна зайти з будь-якої точки земної кулі. При цьому регулярне оновлення інформації на сайті компанії - це один з найдієвіших методів “розкручування”, що дозволяє пошуковим системам знаходити сайт і розміщувати на перших сторінках в списках. Тому попит на таких фахівців перевищує пропозицію.

Але завдання пошуку нерідко ускладнює і певна плутанина, пов’язана з тим, як правильно назвати претендента: контент-менеджер, контент-редактор або ще інакше. На сьогоднішній день далеко не кожен може визначити відмінність між цими ролями. Контент-менеджер відповідає за наповнення ресурсу, а редактор - за відповідність змісту формату та ідеї порталу, вимогам організаторів, тобто за те, за що, по суті, відповідає редактор в друкованому ЗМІ. Український же контент-менеджер, будучи і редактором, і журналістом, і верстальником в одній особі, інколи відповідає ще і за залучення рекламодавців. Буває, що посада звучить і як “контент-менеджер-редактор”. І це залежить не від загальноприйнятих стандартів, а від того, який зміст в це поняття вкладає роботодавець.

Враховуючи неоднозначну ситуацію з даними фахівцями на ринку праці, багато компаній вважають за краще мати своїх контент-менеджерів і редакторів. Традиційно ці функції беруть на себе менеджери з реклами, помічники маркетологів, а інколи - навіть секретарі та офіс-менеджери. Їх основною та найістотнішою перевагою стає знання асортименту і специфіки бізнесу рідної компанії. При певному рівні зацікавленості ці категорії співробітників протягом декількох днів освоюють систему управління призначеним для користувача інтерфейсом сайту та мінімальний набір функцій, потрібних для обробки зображень.

Але основним контингентом для поповнення кадрового резерву контент-менеджерів все одно стають студенти профільних вузів, трохи рідше - майбутні філологи чи журналісти, а також друзі та знайомі організаторів інтернет-проекту, які потребують додаткового заробітку, і “мережеві графомани”, кількість яких на просторах Інтернету весь час зростає.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо