Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

РОБОТА КОПІРАЙТЕРА - ОСНОВА РЕКЛАМНОЇ КАМПАНІЇ

Копірайтер – одна з відносно нових для України професій. Вітчизняні ВНЗ поки не пропонують навчання за цією спеціальністю, хоча її популярність велика, адже робота копірайтера стоїть за кожною торговою маркою, слоганом, рекламним роликом.

Однак, творча складова професії з лишком «компенсується» ненормованим графіком, необхідністю працювати в авральному режимі, пропонуючи все нові й нові варіанти вирішення поставлених задач, що, в принципі, притаманне рекламному ринку в цілому.

Назва професії «копірайтер» походить від англійських слів «copy» (одне із значень цього слова - текст рекламного оголошення) і «write» (писати), що дійсно відповідає обов’язкам копірайтера, які полягають у написанні текстів рекламного характеру: від назви рекламованого продукту і слогана до цілої статті або сценарію рекламного ролика. Мета спеціаліста - повідомити яскравою та дохідливою мовою інформацію в заданому форматі про переваги рекламованого товару чи послуги.

Освіта

Сьогодні ні в одному українському вузі не навчають професії «копірайтер», оскільки рекламний ринок у нашій країні ще дуже молодий. Також не існує незалежних курсів, на яких би навчали основам цього ремесла. Однак є школи-студії та підготовчі програми при найбільших рекламних мережах. Також є можливість отримати початковий досвід у ході стажування або проходження практики в рекламних агентствах, багато з яких організують тренінги для своїх співробітників, але для того, щоб у них брати участь, потрібно бути зарахованим в штат компанії.

Функціональні обов’язки

Серед основних обов’язків копірайтера можна визначити такі, як участь у виробленні стратегії рекламної кампанії; пропозицію креативних ідей для просування рекламних продуктів; створення статей рекламного характеру, слоганів, сценаріїв; адаптація та редагування рекламних текстів під певні потреби.

Основна специфіка роботи даних фахівців полягає в тому, що копірайтер повинен враховувати побажання замовників і керівництва, а не лише свою «творчу» думку. Часто буває так, що в процесі роботи завдання переглядається і доводиться переробляти весь матеріал. Або виявляється, що замовник хотів зовсім не те, але не зміг цього пояснити.

При цьому основна складність полягає в тому, що оцінка праці копірайтера, як і творчості в принципі, часто суб’єктивна. Тому потрібно бути готовим до того, що одну й ту ж роботу доведеться переробляти багато разів, навіть якщо вона здається виконаною бездоганно.

Основні вимоги

В першу чергу - це вміння виражати ідеї словом. Чітко, ясно, зрозуміло. Можна пропонувати цікаві ідеї, але якщо людина не може їх виразити в письмовій мові, тоді такій людині краще не працювати копірайтером.

Уміння писати відточується довгою практикою, як і письменницький талант, який стає помітний після тисяч написаних сторінок. Тому освіта тут не грає особливої ролі. Хоча журналістська чи філологічна освіта дають свої полюси: знання техніки роботи з інформацією чи текстом. Але все одно знадобиться самоосвіта, щоб зрозуміти суть рекламних PR -технологій, психології. Крім цього, бажаний досвід роботи в журналістиці, PR, рекламі, маркетингу, поєднаний з умінням добре писати і виражати ідеї в словесних символах.

До того ж можна виділити деякі аспекти професійної придатності людини: фантазія, вміння аналізувати, обробляти велику кількість нової інформації, синтезувати її, концентруватися на суті питання. Маючи при цьому терпіння і уважність, уміння нестандартно мислити

Навички

Копірайтер в рекламному агентстві повинен вміти працювати в команді, нерідко в авральному режимі і в будь-якій обстановці. Людина, яка потребує повної тиші та окремого кабінету, для того щоб творити, не зможе стати копірайтером.

Крім відмінного володіння рідною мовою і відчуттям стилю, в більшості компаній авторам рекламних текстів необхідно вільно знати англійську мову, в тому числі для адаптації іноземних рекламних текстів, а також впевнено користуватися ПК та Інтернетом.

За і проти

Основним плюсом професії копірайтера є широкий спектр поставлених перед ним завдань. Працюючи з різними форматами і жанрами, спеціаліст постійно розширює свій кругозір, відточує і нарощує необхідні навички - стає багатогранним професіоналом. У великих агентствах, де штат копірайтерів ділиться за напрямками, такого охоплення всіх сфер діяльності може й не бути, зате у вузькій спеціалізації, наприклад, у написанні сценаріїв радіороликів, копірайтер стане асом.

Основний мінус у роботі копірайтера - відсутність можливості відпочити від неї. Після того, як захоплений професіонал включився в процес і почав думати над поставленим завданням, він продовжує виношувати думки і після роботи, і у вихідні, намагаючись черпати ідеї з усього, що відбувається навколо. Разом з тим, копірайтеру обов’язково потрібні «залізні нерви», а також здатність придумати «сто оригінальних слоганів з трьох слів про дитячі дерев’яні кубики». З іншого боку, копірайтер також повинен вміти забути про ці слогани і придумати ще сто сорок чотири нових, тому що концепція змінилася.

Справи фінансові

На рівень зарплати копірайтера впливають такі фактори, як його досвід, місце роботи, регіон, причому різниця в оплаті може бути досить великою. Зокрема, на українському ринку праці пропозиції для копірайтерів коливаються в гривневому еквіваленті від 200 $ до 1500-2000 $на місяць. Трапляється і відрядна оплата - за 1000 знаків тексту або за одиницю (слоган, назву, сценарій).

Перспективи

Талановитий копірайтер, який володіє художнім смаком, може досить швидко вирости до посади креатив-директора. А можна використовувати цю професію як стартовий майданчик для переходу в суміжну сферу, відзначають фахівці. Наприклад, досить часто копірайтери стають фахівцями з маркетингу, бренд-менеджерами, контент-редакторами і т.д.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо