Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЛЕО БЕРНЕТТ – ОДИН З НАЙВИДАТНІШИХ ДІЯЧІВ РЕКЛАМНОЇ ІНДУСТРІЇ

Лео Бернетт народився 21 жовтня 1891 року в місті Сейнт Джонс у штаті Мічиган. Він вивчав журналістику у Мічиганському університеті, де він також був редактором університетської газети. Потім Лео працював поліцейським репортером у газеті Peoria Jo-urnal, а пізніше влаштувався на роботу в рекламний відділ Cadillac Motor Co-mpany, де став менеджером з реклами-и в 1919 році. Потім він перейшов у Laf-ayette Motors, пізніше в агентство Homer McKee у Індіанаполісі, і нарешті в Erw-in, Wasey and Company.

Коли Бернетт зважився на відкриття власного рекламного агентства в часи Великої Депресії, він у 1935 році позичив 50 тисяч доларів під свій страховий поліс і заставну на будинок. Деякі з його друзів відкрито заявили йому, що він збожеволів і закінчить тим, що через шість місяців буде продавати яблука на розі вулиці. На це Бернетт відповів: "Нічого подібного! Я буду їх роздавати безкоштовно".

Перший рік роботи став справжнім іспитом. Він хотів створити серйозну невелику компанію, яка займалася б лише кількома першокласними клієнтами. Спочатку агентство звернулося з пропозицією до Hershey Chocolate Company, пізніше до Wrigley Gum, але його чекало розчарування. У результаті такої смуги невдач, перший рік бізнесу нова компанія закінчила без єдиного долара від нових клієнтів.

У 1940 році Лео Бернетт одержав замовлення від Американського Інституту М’яса. В 1945 році він почав свою знамениту кампанію, у якій червоне м’ясо-о було розміщене на червоному фоні, а текст внизу закликав їсти більше м’яса. Ця реклама "червоне на червоному" стала класичним прикладом техніки Бер-нетта "підкреслення невід’ємної ефектності та яскравості продукту".

Бернетт стверджував, що кожен продукт містить у собі невід’ємну ефектну складову; щось, що мотивує людей купувати його; щось, що змушує виробника випускати його — саме ця характеристика продукту виділяє його з загальної маси. Саме цю складову продукту повинна підкреслювати кожна рекламна акція продукту.

Бернетт також підкреслював необхідність використання "простих народних" слів, що робило рекламу привабливою, а не докучливою чи загрозливою.

Після десяти років помірного росту, в 1949 році компанія Бернетта одержала шанс вийти на новий рівень. Бернетт одержав замовлення на рекламу "сімейного борошна" компанії Pillsbury. Агентство представило рекламну кампанію, яка стала легендою свого часу. Згодом Бернетт одержав замовлення на рекламу кукурудзяних пластівців Kellogg’s. Блискуче проведення цих двох рекламних кампаній, зовсім не схожих на рекламні ходи конкурентів, принесло компанії Бернетта національну славу.

Потім Бернетт одержав замовлення від Нью-Йоркської компанії Tea Council. Результат цієї угоди став сигналом для гігантів рекламного бізнесу Нью-Йор-ка, що на обрії з’явилося нове рекламне агентство з Чикаго. У 1950 році Proc-tor and Gamble уклала контракт із Burn-ett Company Inc, який ще вище підняв рівень престижу агентства Бернетта в рекламній індустрії.

Philip Morris найняла агентство Бер-нетта для розробки концепції і проведення рекламної кампанії для сигарет Marlboro. В 50-х роках цигарки з фільтром вважалися жіночими. Завданням Бернетта було привернути до них увагу чоловіків. Щоб змінити імідж цигарок Marlboro, Лео придумав ковбоя, який сидить на коні,

Лео Бернетт виділявся своїм стилем управління людьми і своїм підходом до творчих рішень у рекламі. Він був дуже працьовитим і хотів, щоб його співробітники розділяли його відданість своїй справі.

Творчий підхід Бернетта був повною протилежністю багатьом його сучасникам. У 1956 році він стверджував, що найбільш ефективна реклама та, яка справляє емоційне враження на споживача. Велику частину свого часу він присвячував знаходженню візуальних образів, які могли залишити у свідомості споживачів незабутнє враження від рекламованого бренда.

"Чиказький стиль" реклами, автором якого був Лео Бернетт, ґрунтувався на любові та повазі до людей. Він прекрасно розумів споживача, і звертався до людей у привітній і дружній манері, використовуючи сильні, прості й інстинктивні образи.

У міжнародну мережу рекламного агентства Leo Burnett входить близько 270 компаній у 78 країнах, включаючи 88 рекламних агентств із повним циклом послуг, що займаються також поштовою рекламою, роботою з базами даних, проводять акції по стимулюванню продажів і просуванню нових продуктів на ринку.

На сьогоднішній день рекламне агентство Бернетта є найбільшим у США і 7-м у світі. Воно складається з Leo Burn-ett Company Inc. і Leo Burnett Worldwide Inc. — міжнародної холдингової компанії. Компанія також є найбільшим приватним рекламним агентством у США. Агентство успішно обслуговує 7 з 25 найбільших торговельних марок - Coca Cola, Kellogg, Marlboro, McDonald’s, Nint-endo, Tampax і Walt Disney.

Сьогодні, у кожному офісі агентства Бернеттфа стоїть ваза з яблуками, що нагадує співробітникам про духовного наставника агентства і його бачення майбутнього. Знаменита ваза з яблуками з’явилася у всіх представництвах компанії Бернетта ще в 1935 році. Агентство донині безкоштовно роздає більше 750 000 яблук на рік.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо