Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ВІДКРИТИ СВІЙ МАГАЗИН

Розпочати свій бізнес найпростіше з відкриття магазину. Здається, немає нічого складного: товар закуповується якомога дешевше, продається - дорожче. Оптова та роздрібна ціни на одну й ту ж продукцію дуже відрізняються, тому забезпечити дохід не так важко. Є тільки один нюанс: природно, ця ідея прийшла не лише вам в голову, так що основне завдання - вижити в умовах жорстокої конкуренції.

Основні види магазинів.

Побудувати успішний бізнес в роздрібній торгівлі можна, лише пропонуючи покупцеві вигідні умови та висококласний сервіс. Клієнтові повинно бути зручно купувати товари саме у вас. Уявіть себе на місці потенційного відвідувача магазину й поставте запитання: а чому я повинен купувати саме тут, а не в іншому магазині? Це допоможе визначитися з основним напрямом вашої діяльності. Всього їх три:

1. Магазин низьких цін.

Ефективність роботи досягається за допомогою максимального зниження цін. Це стає можливим завдяки скороченню експлуатаційних витрат і забезпеченню зручності покупок.

2. Магазин з максимально розширеним асортиментом.

У такій торговій точці має бути величезний вибір певної групи товарів, розрахованих на певний рівень і спосіб життя. Асортимент повинен постійно оновлюватися. Головне - це вміння власника вибирати актуальні товари.

3. Магазин з висококласним сервісом.

Така торгова точка орієнтується на покупця, який вимагає підвищеної уваги та індивідуального підходу до задоволення своїх потреб. Якісне обслуговування сприяє завоюванню довіри клієнта, таким чином, формується “свій” контингент.

Як спланувати роботу торгової точки?

Широкий асортимент товарів ставить перед власником проблему торгових площ, а зниження цін до мінімуму вимагає великих фінансових вкладень, адже закупівельна ціна буде низькою лише в разі придбання великих партій продукції. Тому для початкуючого бізнесмена оптимальний варіант - забезпечити високу якість обслуговування. Так ви стартуєте з невеликою кількістю постійних покупців, зате, утримуючи їх, ви отримуватимете стабільний дохід.

Щоб відразу ж привернути увагу клієнтів, ваша торгова точка повинна відрізнятися від інших чимось особливим, що створить своєрідний імідж. Наприклад, якщо ви відкриваєте торгівлю продуктами харчування, то можете включити в асортимент домашню молочну продукцію, натуральний сільський сир, екологічно чисті овочі. В магазині, який продає окуляри, будуть доречні послуги виготовлення окулярів на замовлення, дрібного ремонту та ін. Так ви помітно відрізнятиметеся від конкурентів і забезпечите собі успіх.

Ще розробляючи план відкриття власної торгової точки, проаналізуйте, як працюють ваші конкуренти: пройдіться по їх магазинах, ознайомтеся з асортиментом товарів, засвойте корисний досвід спілкування з клієнтами. Заздалегідь складіть майбутній “статут” своєї точки - подумки розпишіть “правила життя”: щоденні завдання й пріоритети, яким повинні слідувати ви та ваші майбутні співробітники. Продумайте, які проблеми вам доведеться вирішувати, і постарайтеся намітити шляхи найлегшого вирішення різних питань. Діючи так, ви підстраховуєте себе на майбутнє: виникнувши, проблема не застане вас зненацька, приблизний варіант її рішення у вас вже буде.

Де розташувати свій магазин?

Найважливіше у відкритті торгової точки - визначитися з місцем її розташування. Має значення абсолютно все - район, транспортна розв’язка, вартість оренди приміщення. Безрозсудно розташовувати магазин в промисловій зоні міста: орендна плата поглине всі ваші невеликі прибутки. А ось розташування в спальному районі або ж діловому центрі може бути дуже вдалим. Місце розташування точки вибирайте максимально зважено: проаналізуйте кількість і контингент потенційних покупців, наявність конкурентів, наскільки затребуваний ваш товар у вибраному районі та ін.

Замислюючись над вибором приміщення, ви напевно звернули увагу на високу вартість орендної плати в людних торгових центрах. Навіть, якщо вас налякала перспектива платити такі гроші за оренду, все ж не відмовляйтеся від цього варіанту відразу, адже переваги теж великі - висока відвідуваність, зручна парковка, наявність охорони та ін. Якщо ви можете собі дозволити великі стартові витрати, то будьте впевнені, при успішному розвитку бізнесу вони швидко компенсуються. Якщо ж ви наважуєтеся відкрити магазин за межами торгової зони, то заплануйте витрати на маркетинг.

Як оформити магазин?

В першу чергу, покупець бачить, як оформлена торгова точка, і по зовнішньому вигляду він оцінює магазин. Не виключено, що щодня проходячи повз непрезентабельний магазинчик, потенційний клієнт так і не зайде всередину. Спробуйте привернути його увагу! Вітрини повинні максимально відповідати наповненню прилавків: людина повинна відразу побачити, що вона може купити для себе. Проте знайте міру. Якщо ваш товар продається за цілком доступними цінами, не варто розкішно декорувати приміщення. Так ви створите враження, що у вас - дорогі престижні речі, а скромний споживач навіть може посоромитися зайти та перевірити, наскільки вони йому по кишені. Цей клієнт буде для вас втрачений. В той же час мінімалістський інтер’єр дорогого магазинчика може привабити зовсім не “вашого” покупця, який здатний купити ексклюзивний товар. А «ваш» покупець може не звернути уваги на нехитре оформлення.

Чітко сплануйте розташування торгових площ, проходів, службових приміщень. Ніщо не повинно перешкоджати переміщенню покупців, при цьому вашим співробітникам повинно бути зручно продавати товар і консультувати клієнтів. Якщо ви не можете визначитися з дизайном, поговоріть з власником магазину, який, на ваш погляд, оформлений ідеально, і найміть того ж дизайнера. Не економте на ефективності торгової точки!

Спочатку сплануйте бюджет рекламної кампанії. Яким би хорошим не був ваш товар і кваліфіковані продавці, без реклами вам не обійтися. В перший рік роботи - це серйозна стаття витрат. Пізніше, якщо торгова точка отримає популярність, реклама може і не знадобиться, але старт без неї - дуже важкий. Якщо ви торгуєте продуктами харчування, то вам потрібна буде зовнішня реклама, а якщо ваш товар - побутова техніка, то доведеться замовити брошури, буклети, купони на знижки, розробити схему проведення акцій і розпродажів. Не полінуйтеся вивчити всі доступні маркетингові ідеї й деякі з них застосувати на практиці.

Будьте готові до різних перевірок контролюючих органів. Щоб не боятися їх, вам доведеться вивчити Закон про захист прав споживачів і неухильно його дотримуватися. Ознайомтеся з переліком необхідних документів і потурбуйтеся про те, щоб ваші співробітники могли надати потрібні папери на першу вимогу перевіряючої інстанції.

Ваш обов’язок - забезпечити покупцеві можливість придбати якісний товар, безпечний для його життя і здоров’я. Бездоганна якість продукції та хороший сервіс - запорука процвітання вашого бізнесу!

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо