Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ КОМПАНІЇ “NESTLE”

Створення компанії

Основою для появи підприємства, що згодом виросло у відому компанію Nestlе, стали дослідження швейцарського фармацевта Генрі Нестле, який створював продукти харчування для немовлят. Використовуючи молоко, пшеничне борошно та цукор, Генрі Нестле розробив продукт, що дістав назву Farine Lactee Henry Nestlе - “Молочне борошно Генрі Нестле”. Компанія з виробництва та продажу цього продукту була створена в 1867 році.

Першим споживачем нового продукту став недоношений малюк, організм якого не приймав ні материнське молоко, ні існуючі замінники, і лікарі були безсилі допомогти немовляті. Після того, як завдяки новому продукту фактично було врятовано життя дитини, “Молочне борошно Нестле” отримало широке визнання і вже через кілька років успішно продавалася у більшості країн Європи.

Тим часом “Англійсько-швейцарська компанія з виробництва згущеного молока”, заснована в 1886 році американцями - Чарльзом і Джорджем Пейджами, розширювала асортимент своєї продукції і в середині 70-х років XIX століття стала виготовляти продукти харчування для немовлят. Компанія Nestlе, власником якої з 1874 року став Жюль Моннер, зробила крок у відповідь і випустила на ринок власну марку згущеного молока. Компанії залишалися основними конкурентами в цій галузі до того часу, поки не відбулося їх злиття в 1905 році.

Генрі Нестле прийняв рішення про використання свого фамільного герба - гнізда з пташками - в якості торгового знаку.

Вихід на світовий ринок

У 1905 році сталося злиття, в результаті якого утворилася компанія, названа Nestlе and Anglo - Swiss Milk Company.Вже на початку XX століття компанія володіла фабриками в Сполучених Штатах, Британії, Німеччині та Іспанії.

В 1907 році компанія почала завойовувати ринок Австралії, що дозволило вдвічі збільшити обсяг виробництва. В цей же час для забезпечення потреб в цій продукції швидко зростаючого азіатського ринку були відкриті склади в Сінгапурі, Гонконзі та Бомбеї.

Проте, основні виробничі потужності були розташовані в Європі, і початок першої світової війни завдав серйозного удару по діяльності компанії. Важче ставало отримувати сировину та розповсюджувати готову продукцію. Нестача свіжого молока в Європі змусила фабрики розпродати практично всі запаси, щоб задовольнити потреби населення.

Але, незважаючи на складнощі, війна створила небачений раніше попит на сухе та згущене молоко, в основному за рахунок урядових замовлень. Щоб впоратися з ними, Nestlе придбала декілька фабрик в Сполучених Штатах. До кінця війни компанія володіла 40 фабриками, а обсяг виробництва в порівнянні з 1914 роком практично подвоївся.

Поява Nescafe

Післявоєнний час приніс з собою кризу для компанії Nestlе. Перестали надходити урядові замовлення, а люди, які звикли за час війни до сухого і згущеного молока, вважали, що краще споживати натуральне молоко, як тільки воно знову стало доступним. У 1921 році компанія вперше зазнала збитків.

Керівництво Nestlе швидко відреагувало на становище, що склалося, і запросило швейцарського банківського експерта Луіса Даплеса для реорганізації компанії. Привівши у відповідність рівень виробництва і продажу, а також скоротивши непокриті заборгованості, він налагодив роботу компанії.

У двадцяті роки Nestlе вперше вийшла за рамки свого традиційного асортименту. Виробництво шоколаду стало другим за значимістю видом діяльності компанії. З’явилисянові продукти: молоко з солодом, розчинний напій Milo і в 1938 році - Nescafе.Цей розчинний порошок зробив світову революцію в споживанні кави і нестримно завойовував популярність.

Глобальні потрясіння

Початок другої світової війни негативно позначився на діяльності Nestlе. Прибуток компанії скоротився з 20 мільйонів доларів США в 1938 році до 6 мільйонів в 1939. Нейтральна Швейцарія ставала ще більше ізольованою від охопленої війною Європи, і компанія перевела значну частину своїх співробітників в Стамфорд, штат Коннектикут.

За іронією долі, друга світова війна допомогла прискорити просування новітнього продукту компанії - Nescafе. Після того, як Сполучені Штати вступили у війну, Nescafе став основним напоєм американських солдатів і офіцерів, що служили в Європі та Азії. До 1943 року щорічний обсяг виробництва досяг мільйона упаковок.

Як і під час першої світової війни, рівень виробництва і продажу в умовах військової економіки значно зріс: загальний об’єм продажів підскочив з 100 мільйонів доларів в 1938 році до 225 мільйонів в 1945.

Ріст виробництва та розширення асортименту

Післявоєнні роки стали найдинамічнішою фазою в історії Nestlе. В цей період ріст компанії ґрунтувався на розширенні асортименту продуктів харчування. До Nestlе приєдналася компанія Alimentana S.A. - виробник супів і приправ Maggi. Назва змінилася на Nestlе Alimentana Company.Потім послідувало придбання в 1950 році компанії Crosse&Blackwell, британського виробника консервованих продуктів, а також компаній Findus в 1963 році (заморожені продукти), Libby в 1971 (фруктові соки) і Stouffer в 1973 (заморожені продукти).

Тим часом тривав ріст популярності Nescafе. З 1950 по 1959 рік продаж розчинної кави майже потроївся, з 1960 по 1974 - зріс ще вчетверо. Об’єм продажів компанії виріс в чотири рази за 15 років, що пройшли з моменту закінчення другої світової війни. Розробка нової технології низькотемпературного сушіння привела до появи в 1966 році нової марки розчинної кави - Taster’s Choice.

Нарешті, керівництво Nestlе прийшло до рішення вперше вийти за рамки харчової промисловості. В 1974 році компанія стала головним акціонером світового лідера у виробництві косметики - компанії L’Oreal.

Зміна позицій

В 1974 році позиція Nestlе стала змінюватися. Вперше з 1920 року економічний стан компанії погіршився у зв’язку з підвищенням цін на нафту та уповільненням економічного зростання індустріальних країн. Крім того, впали курси світових валют по відношенню до швейцарського франка. В результаті, в період з 1975 по 1977 рік ціни на каву виросли в чотири рази, а на какао - в три рази. Як і в 1921 році, компанії довелося оперативно реагувати на ринкову ситуацію, що радикально змінилася.

Збільшення об’ємів продажів в країнах, що розвиваються, частково пом’якшило наслідки спаду на традиційних для Nestlеринках. Щоб зберегти баланс, Nestlепридбала компанію Alcon Laboratories Inc., що не мала відношення до харчової промисловості - американського виробника фармацевтичної та офтальмологічної продукції.

Nestlе сьогодні та завтра

Перша половина дев’яностих років стала для Nestlе сприятливим періодом: торгові бар’єри були ліквідовані, а на світовому ринку тривали інтеграційні процеси. Відкриття Центральної та Східної Європи, а також Китаю, надало Nestlе нові шляхи збуту своєї продукції.

Nestlе почала XX століття із злиття з “Англійсько-швейцарскою компанією по виробництву згущеного молока”, щоб збільшити асортимент продукції, що випускається, і розширити географію своєї діяльності. В нове тисячоліття компанія розпочала як впевнений лідер харчової промисловості, з більш ніж 500 фабриками в 70 країнах і щорічним об’ємом продажів більше 71 мільярда швейцарських франків.

З 1996 року процеси консолідації знайшли віддзеркалення в придбанні італійського концерну з виробництву мінеральної води San Pellegrino (в 1997 році), купівлі англійської компанії Spiller Petfoods(у 1998 році), а також в рішенні продати торгову марку Findus (у 1999 році) сконцентрувати зусилля на виробництві більше прибуткових заморожених продуктів. Придбання Spiller Petfoods зміцнило позиції Nestlе в Європі на ринку кормів для домашніх тварин, на який компанія вийшла ще в 1985 році, придбавши фірму Carnation і її торгову марку Friskies. Carnation була придбана з аукціону за 3 мільярди доларів США.

Нещодавно компанія Nestle вирішила закрити свої підприємства, які займалися виробництвом кави в США (Hill Bros, MJB, Chase & Sanborn). Таке рішення було прийняте, щоб зосередити усю увагу на виробництві елітної лінії Nescafe, яке розпочалося ще в 1999 році. В цей час Nestle перетворюється на багатонаціональну корпорацію.

Сьогодні майже не залишилося таких видів продуктів, де не можна було зустріти марку Nestle. Вона є майже скрізь - це й шоколад, і різні кулінарні вироби, і дитяче харчування, і багато інших видів продуктів. Продукцією Nestle користуються більше шістдесяти країн в усьому світу.

Вся продукція, яку виробляє Nestle, виготовляється без яких-небудь шкідливих добавок і консервантів.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо