Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ NIVEA

Історія бренду Nivea почалася з того самого моменту, коли в 1890 році лікар Оскар Тропловиць придбав невелику компанію Beiersdorf, розташовану в Гамбурзі. До цього він вже встиг заробити солідний капітал, торгуючи медичними пластирами, клейкою стрічкою та рядом інших товарів.

Але, звичайно, в той час весь його бізнес був невеликим місцевим підприємством, яке торгувало в межах Гамбурга. В транснаціональну корпорацію Beiersdorf переросла після революційного відкриття, як це часто буває у бізнесі.

Як з’явилася Nivea?

Науковий радник Оскара Тропловиця - Пауль Герзон Унна ввесь час стежив за ринком і якими-небудь нововведеннями в науковій сфері. Саме він першим помітив появу Евцерита, що змінило долю компанії.

Власне, сам Евцерит виявився революційним відкриттям на той час. Це був перший водно-масляний емульгатор. У перекладі з латинської мови слово Евцерит означало “прекрасний віск”. Це була перша емульсія, яка і лягла в основу розробок команди Оскара Тропловиця. Результатом їх досліджень стала поява крему Nivea в грудні 1911 року. Це був перший у світі зволожуючий крем для шкіри, який діяв протягом тривалого часу.

Слово Nivea було вибране для крему не випадково, оскільки є досить схоже латинське слово “nivius” - “білосніжний”. Почалися продажі крему, який відразу ж здобув велику популярність серед жінок. Потрібно відмітити, що перша баночка Nivea була зовсім не такої форми, як сьогодні. Вона більше нагадувала невелику пляшку від коньяку або якогось соусу. Це виглядало досить ефектно, але було незручно. Хоча, потрібно відмітити, що такої форми банка відповідала тому часу. Вона була оформлена в стилі Art Nouveau. При цьому трохи пізніше з’явився звичніший нам варіант - кругла синя баночка, яка еволюціонує і до цього дня.

На кого орієнтувалася Nivea?

Бренд орієнтувався на жінку того часу. Компанія Beiersdorf активно давала рекламу, намагаючись усіма засобами просувати свій товар. “Портрет жінки із зірками” - це був перший рекламний макет для Nivea, розроблений художником Хансом Ердтом в 1912 році. Ердт був майстром своєї справи та створив відмінний плакат, який підкреслював жіночність. Цікаво, що згодом його роботи зробили величезний вплив на рекламну справу.

Вже до 1914 року Beiersdorf працювала в 14 країнах світу. При цьому продукція виготовлялася не лише в Німеччині. За статистикою, приблизно 42% усієї продукції компанії було виготовлено за кордоном. Основним продуктом Beiersdorf був крем Nivea, який і забезпечив компанії такий зліт. Але окрім нього продавалася досить добре й інша продукція, така, як клейка стрічка, пластирі - все, що продавав ще в молодості Оскар Тропловиць.

У 1919 році компанія випускає перше мило під брендом Nivea. Але це був лише початок. Вже скоро до мила та крему додався ще й порошок. Просування бізнесу йшло досить повільно в роки війни. Перша Світова війна призвела до великої інфляції в Німеччині, через яку крем, орієнтований на середній клас різко підскочив в ціні. Більше того, людям стало просто не до кремів для догляду за шкірою. Це, звичайно нанесло збитки компанії.

Поступово ситуація, звичайно, налагоджувалася. І в 1924 році була випущена нова упаковка для крему Nivea. Вона була набагато простішою і зручнішою. Цікаво, що відтоді кардинально баночка Nivea вже не змінювалася. Невелика кругла упаковка, представлена в 1924 році, використовується в якійсь мірі і в наші дні (хоча її перші версії були випущені в 1911 році). Через 7 років після появи нової банки, вона була модернізована. На упаковці з’явився слоган “для дому та спорту”, який чітко визначив майбутнє позиціонування бренду. Тепер це був вже не просто крем для жінок. Nivea орієнтувалася на всіх людей, які стежили за своєю шкірою, у тому числі й на чоловіків. В майбутньому компанія навіть випустила пінку для гоління.

Починаючи з 1924 року, роль жінки в суспільстві стала змінюватися. Жінки отримали право голосу, стали набагато активнішими. Звичайно, до ситуації, яку ми спостерігаємо в наш час, ще було далеко, але світ змінювався. В рекламі компанії в цей час теж пройшов ряд змін. На плакатах тепер з’являлися не лише жінки. А на кастингах відбирали не моделей, а звичайних жінок, які відображали реальну дійсність.

В 20-і роки люди почали активніше відпочивати на пляжах, чим не забарилася скористатися Nivea. На пляжах стали з’являтися спеціальні тюбики, які рекламували креми компанії. При цьому Nivea влаштовувала справжні фотоконкурси на фоні цих тюбиків. Вони ж несли інформацію споживачам про те, що крем компанії може допомогти їм доглядати за шкірою, зменшити шкідливий вплив сонячних променів і т.п.

Сімейний продукт.

В компанії вже тоді розуміли, що різні країни мають в якійсь мірі різні потреби. Так, було відомо, що в Японії не люблять загорілу шкіру, а навпаки віддають перевагу білій. Для цієї країни був випущений спеціальний відбілюючий крем для жінок.

Цікаво, що після 1931 року Nivea стала популярною як сімейний продукт, що й визначило її подальший успіх. Компанія підкреслювала це в рекламі, кажучи про те, що її крем є універсальним, оскільки однаково підходить, як для дитячої шкіри, так і для жіночої та чоловічої. Крім того, він відмінно захищає шкіру від несприятливих погодних умов. В цей час в компанії Beiersdorf вже працювало приблизно 1500 чоловік по всьому світу.

Розширення асортименту компанії в цей час відбувалося щороку. Одним з найпопулярніших продуктів того часу стала косметична олія Nivea, яка була спеціально розроблена для масажу. В рекламі компанія теж здійснювала досить оригінальні рішення. Так, вона випустила спеціальні календарі прогнозів погоди на декілька тижнів, в яких була реклама крему. Вони користувалися величезною популярністю.

В німецької компанії були великі проблеми під час Другої світової війни. Проте, не такі, щоб зовсім знищити бренд. Вся річ у тому, що в той час рекламою Nivea займалася Еллі Хейсс-Кнапп. Ця жінка змогла показати, що Nivea в першу чергу орієнтується на жінку та сім’ю. Бренд майже спокійно пережив війну.

Якщо ж говорити про проблеми Nivea в роки війни, то головною проблемою стало те, що багато компаній в усьому світі присвоїли собі торгову марку Nivea. Після війни Beiersdorf почав викуповувати права на свою ж торгову марку.

Після закінчення Другої світової війни світ почав повільно відходити від її наслідків. Люди стали поступово повертатися до нормального життя. Саме в цей час почав зароджуватися міжнародний туризм, а відпочинок на пляжах знову став популярним. Природно, Nivea всіляко намагалася сприяти цьому. Крім того, реклама стала дещо відвертішою. Така тенденція збереглася, і з кожним десятиліттям лише посилювалася. А компанія робила серйозний акцент на подорожах, спортивному способі життя і своїх кремах, які, звичайно, здатні захистити шкіру під час проведення активного відпочинку.

В 1960-і роки пройшов ще один вдалий рекламний хід з боку компанії. І знову на пляжі. Nivea випустила спеціальний м’яч, який можна було часто побачити на пляжах всього світу. Очевидно, він був відмінною рекламою бренду. Розширення асортименту продовжилося і в 70-і роки. Звичайно, компанія і до цього представляла безліч нових продуктів, але тут вона випустила незвичний для себе продукт - гель для душу. А вже в 1983 році був представлений шампунь від Nivea. Розширення асортименту в ці роки було, мабуть, найбільшим за останні 50 років. Був представлений навіть дезодорант під однойменним брендом.

Сьогодні торгова марка Nivea є однією з найвідоміших у світі. Під нею випущена маса різноманітних продуктів загальної спрямованості. Сьогодні бренд запускає активні рекламні кампанії в Інтернет, має декілька унікальних SPA-центрів, і просувається як може. Чи потрібно говорити, що майже в кожному будинку на планеті є хоч би один продукт під брендом Nivea.

Отже, в чому ж секрет успіху компанії Beiersdorf? По-перше, почалося все з наукового відкриття. Так часто буває у бізнесі. Наприклад, багатьом з нас відомо, що шлях компанії Heinz почався з того, що Генрі Хайнц придумав кетчуп, якого до нього просто не знав світ. Michelin почала свою історію з того, що було створене таке колесо, яке могло спокійно долати дорожні перешкоди, на зразок розкиданих цвяхів. Сергій Брін і Ларрі Пейдж представили революційний пошуковий алгоритм, в ході якого з’явилася найвідоміша пошукова система Google.А Nivea представила крем.

Другим важливим моментом в історії компанії стала активна реклама. Хороша реклама, яка незмінно користувалася популярністю, обговорювалася і притягала нових клієнтів. Це був хороший продукт, хороший маркетинг і завжди хороший дизайн. Що ще? Це був ряд різноманітних продуктів по догляду за зовнішністю, які випускалися однією компанією. Все це чітко позиціонувало бренд, як засоби для догляду за шкірою, а потім просто за зовнішністю (коли почали випускатися шампуні). Nivea міцно зайняла місце в серцях споживачів.

Звичайно, не варто забувати ще один важливий момент. Nivea була першою в своїй галузі, завдяки революційному відкриттю, зробленому, до речі, не в стінах компанії.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо