Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЩЕ РАЗ ПРО РЕЗЮМЕ (ПОГЛЯД РОБОТОДАВЦЯ)

У сьогоднішній публікації пропонуємо нашим читачам поради щодо того, яких помилок варто уникати при складанні резюме. На що в першу чергу звертають увагу роботодавці, переглядаючи резюме, які надійшли? Які резюме відразу відправляються "у кошик" для сміття?

Резюме – це практично завжди те, з чого починається (або не починається) контакт між роботодавцем і шукачем роботи, фірмою і людиною. Тому від того, що і як викладено в резюме, залежить, чи відбудеться контакт, і чим він у підсумку закінчиться. На підприємствах, насамперед, звертають увагу на зміст, а не на форму резюме. Повинен бути чітко і грамотно викладений професійний досвід з вказівкою часу і місця роботи, посади і коротко окреслене коло виконуваних обов’язків, кількість підлеглих (якщо такі були). Не зай­вою є інформація про основну і додаткову освіту (курси, тренінги) та навич­ки. Краще викладати інформацію, що стосується саме професійного досвіду. З точки зору фахівця з підбору персоналу грубими помилками є: дуже довге і надто докладне резюме. Воно має бути максимум 2 сторінки і не містити багато зайвої інформації, що не стосується даної вакансії.

Акцентувати увагу допомагає такий рядок, як мета резюме, бажана посада, тому що нерідко буває, що потік резюме великий, а часу як завжди не вистачає, і вчасно відфільтрувати потрібних претендентів буває не завжди легко, не витрачаючи часу на вчитування в резюме. Нерідко допомагає і вказівка бажаного й очікуваного рівня доходу, можна відразу побудувати сценарій переговорів про заробітну плату з кандидатом. Не варто перевантажувати резюме вступними словами, супровідними листами і дифірамбами.

До того ж важко читаються резюме без виділення імені, прізвища респондента і контактних даних. Люди, що складають резюме вперше, часто використовують один шрифт, без усяких виділень. Коли в день приходить не менш 100 резюме, просто несвідомо звертається увага на грамотно оформлені повідомлення. І тільки коли з’являється вільний час, можна розібратися з незрозумілими резюме. Особливо викликають роздратування ті претенденти, що самі не можуть розібратися у своєму виробничому стажі – думки перескакують, роки теж, хронологічність абсолютно не витримується. Швидше знаходить відгук інформація, скомпонована в табличному форматі.

Тому доведеться потратити час, щоб створити грамотне резюме. Зараз багато агентств роблять професійну послугу по складанню резюме. За певну плату професіонали, що набили руку на цій справі, грамотно й у хронологічному порядку викладуть вашу біографію. Особливо це варто врахувати претендентам на управлінську позицію, тому що за структурою викладу власної біографії робляться первинні припущення про професіоналізм здобувача.

Важливо врахувати, що зараз надається перевага такій формі викладу, коли виробничий стаж подається з останнього місця роботи (знову ж через обмежений час на перегляд, зручніше зрозуміти, ким зараз працює здобувач і на яку посаду претендує). Часто створене одного разу резюме направляється у різні фірми і на різні посади. Тому не треба дивуватися, коли вам пропонують заповнити стандартну анкету, запросивши на співбесіду.

Якщо в резюме не названі конкретна посада або зазначено кілька посад, а людина претендує на позицію керівника - то це показник того, що людина, в принципі, нечітко структурує свою діяльність, і для кандидата на керівну позицію це мінус.

Що ж стосується досвіду роботи, то чим більше здобувач пише про те, що реально входило в його обов’язки, тим легше приймати рішення про запрошення на співбесіду.

Гарне резюме – це таке резюме, прочитавши яке, можна зателефонувати кандидатові і відразу запросити його на зустріч, коли не доводиться задавати багато уточнюючих питань. Для кандидата на керівну позицію – це резюме на дві сторінки, з докладним описом досвіду роботи, обов’язків. Від яких помилок можна застерегти читачів газети?

Перше: не варто писати в резюме очікуваний рівень заробітної плати. Така заздалегідь оголошена планка заважає вам зайняти гнучку позицію на співбесіді. Вам уже не запропонують більше, навіть якщо можуть запропонувати. А якщо ви оцінили себе вище тієї планки, на яку розраховує роботодавець, це може відразу відлякати роботодавця, і він вам просто не зателефонує. Хоча, як показує досвід, у процесі переговорів ви цілком можете домовитися, і роботодавець прийме ваші умови.

Друге: не перестарайтесь у перерахуванні своїх особистих якостей. Це особливо важливо для керівників. Якщо результати вашої роботи в колишній організації не вражаючі, але ви пишете, що маєте бізнес-чуття, чудово виражені лідерські якості, володієте майстерністю ведення переговорів і т.п., це тільки зменшує ваші шанси потрапити на співбесіду - очевидним стає кон­траст між вашою думкою про себе і реальною посадою та успіхами, яких ви домоглися в житті.

І третє. Негативне враження роблять помилки в резюме. Навіть якщо це просто граматичні помилки, це говорить про те, що людина, навіть у такий відповідальний момент свого життя, як пошук нового місця роботи, не знай­шла часу перевірити текст - це індикатор її ставлення до життя і, відповідно, до роботи.

Отож, беріть на озброєння все, що почули чи, точніше, прочитали, і – вперед у пошуках роботи!!!

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо