Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ПІДВИЩИТИ ПРОДУКТИВНІСТЬ СВОЄЇ ПРАЦІ

Мабуть, кожного цікавить як підвищити продуктивність праці. Якщо ви ніколи не ставили собі такого питання, значить у вас немає достатньо мотивації до роботи і варто задуматися над зміною місця праці. Адже, відсутність стимулу для особистого розвитку, веде до творчого занепаду особистості.

Продуктивність праці – ефективність виробничої діяльності людини, вимірюється кількістю продукції (товарів, послуг), виготовленої за одиницю робочого часу, або кількістю часу, що витрачається на виготовлення одиниці продукції. Суть підвищення продуктивності праці полягає у тому, щоб оптимізувати зусилля та зменшити час, який ви витрачаєте на виконання певної роботи.

Займайтеся лише важливими справами.
Цю пораду часто можна прочитати в численних книжках з тайм-менеджменту, але люди досить часто її ігнорують. Проте, ця порада допомагає підвищити продуктивність не в десятки, а в сотні разів. Адже, найкращий спосіб економити час на певній роботі – це зовсім її не виконувати. Щоб уникнути неважливих справ потрібно в процесі роботи аналізувати справи, якими ви займаєтеся. Якщо справа не наближує вас до досягнення мети, то таку справу потрібно відкласти. Якщо ви помітили, що займаєтеся допоміжною роботою, в той час, коли основна робота простоює, то потрібно переключитися на виконання головних завдань.

Не виконуйте роботу, яку повинні виконувати інші.
Задумайтеся, чи повинні саме ви виконувати роботу, якою зараз займаєтеся. Можливо, ці справи входять в посадові обов’язки ваших співробітників. Передоручайте роботу, яку можуть виконати інші люди. Самі ж займайтеся тими справами, які ніхто, крім вас, не в змозі вирішити.

Якщо це можливо, вирішуйте проблеми дистанційно.
Особиста зустріч має найвищу якість передачі інформації, але в той же час – найвищі витрати часу. Якщо є можливість, то замініть особисті зустрічі на розмови по телефону, через Skype або спілкуйтеся за допомогою електронної пошти. Така розмова буде лаконічнішою і за 2-3 хвилини дозволить вирішити ті питання, які в іншому випадку потребували б двох годин із врахуванням часу на дорогу, очікування на аудієнцію та розмови на сторонні теми, яких при особистій зустрічі уникнути дуже важко.

Використовуйте свої сили ефективно.
Працюючи над певним проектом, намагайтеся зосередитися на тому, що ви виконуєте саме зараз. Якщо до вас приходять думки, які пов’язані із майбутніми стадіями проекту, то запишіть їх і одразу ж повертайтеся до поточної діяльності. Ці думки ніяк не допомагають вам у вашій роботі, а лише відволікають. Часто люди забувають, що потрібно раціонально використовувати не тільки час, але власну енергію. Можна себе так виснажити дріб’язковими проблемами, що на основні завдання не залишиться сили.

Відкиньте самообман.
Перфекціонізм – яскравий приклад самообману. Інколи, підсвідомо боячись перейти до більш складної та відповідальної роботи, люди можуть без необхідності сидіти та доводити до досконалості вже виконану роботу. Подумайте, чи немає у вас якогось завдання, яке ви виконуєте начебто «по роботі», а насправді це ніщо інше, як спосіб ухилитися від неї.

Позбудьтеся відволікаючих факторів.
Кожна інтелектуальна робота має свій «час розкачування», тобто час, який потрібний, щоб людина почала працювати ефективно. Цей час залежить від багатьох факторів, зокрема, типу роботи, рівня відволікання і т.д. Якщо людину відірвати від роботи, то вона згодом не зможе відразу повернутися до того, чим займалася раніше. Потрібний певний час, щоб знову «зануритися» в роботу. Якщо такі паузи в роботі будуть часто повторюватися, то навіть просидівши цілий день на роботі, ви ризикуєте нічого не зробити.

Часто відволікаючими факторами можуть бути телефон чи комп’ютер. Люди інколи телефонують без особливих причин, просто «побалакати», але саме такі балачки можуть значно знизити продуктивність вашої праці. Інша справа - електронна пошта: якщо вимкнути автоматичне сповіщення про нові повідомлення, то ніхто вас відволікати не буде. А перевірити скриньку вхідних повідомлень ви зможете саме тоді, коли у вас з’явиться вільний час.

Якщо у вас немає окремого робочого кабінету і ваші колеги постійно відволікають вас від роботи, то купіть якісні великі, можливо студійні навушники і одягайте їх тоді, коли ви хочете, щоб вас ніхто не відволікав.

Автоматизовуйте рутинні операції.
Часто за день ми повторюємо сотні разів одні й ті ж операції, навіть не задумуючись над цим. Автоматизуйте такі операції, щоб зменшити час на їх виконання. Багато операцій, які ви здійснюєте за допомогою комп’ютерної миші можна зробити значно швидше, використовуючи комбінації кнопок швидкого виклику на клавіатурі. Запам’ятайте або роздрукуйте список таких комбінацій таких кнопок та намагайтеся їх використовувати.

Подумайте, які ще операції, які ви виконуєте самостійно, можна виконати за допомогою комп’ютера. Наприклад, замість перегляду всієї сторінки тексту, щоб швидко знайти потрібну інформацію, використовуйте вбудований в браузер пошук. Під час редагування тексту для виправлення однотипних помилок користуйтеся інструментом автозаміни. Впорядкуйте панель швидкого виклику, робочий стіл комп’ютера так, щоб там знаходилися лише ті програми, якими ви часто користуєтеся.

Скоротіть розмови.
Навіть розмови з начальником про його вказівки не приводять до безпосереднього просування в роботі, а просування забезпечує виконання конкретних дій. Якщо ви самі є ініціатором розмов без вагомої причини, то намагайтеся себе стримувати. Пам’ятайте, що якщо люди вас слухають, то це може бути лише із ввічливості, а не тому, що їм справді цікаво, і вони мають вільний час.

Навчіться виконувати певну роботу швидко.
Якщо ваша робота пов’язана з комп’ютером, але ви не володієте методом швидкого набору тексту, то ви даремно витрачаєте не лише свій час, але й гроші компанії, на яку працюєте. Спробуйте за допомогою спеціальних програм навчитися швидко друкувати на клавіатурі, і ви побачите наскільки зросте продуктивність вашої праці. Крім швидкого набору існує багато речей, які можна виконувати швидше, ніж ви це робите зараз. Чомусь доведеться вчитися, інші проблеми повільного виконання роботи вирішуються встановленням потужніших комп’ютерів, а ще інші – перестановкою меблів, щоб не бігати в інший куток кабінету до принтера, а керувати ним не встаючи зі свого робочого місця.

Забезпечте тривалу продуктивність.
Останнє, але найголовніше правило: пам’ятайте, що будь-яка робота вимагає від вас тривалої продуктивності праці. Тому бережіть своє здоров’я, адже, жодна робота не варта того, щоб втратити через неї своє здоров’я. Якщо ви навчитеся працювати ефективно, але при цьому будете шкодити своєму здоров’ю, то така продуктивність абсолютно не потрібна! Часто люди не усвідомлюють ціну свого здоров’я.

Робіть у своїй роботі регулярні паузи, добре харчуйтеся. Забезпечте своєму організму добрий активний та пасивний відпочинок – перший дозволяє відпочити емоційно, а другий, просто кажучи, виспатися та відновити сили.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо