Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ВІДКРИТИ ПУНКТ ПРОКАТУ ЕЛЕКТРОІНСТРУМЕНТУ

Є речі, якими ми користуємося рідко, але обійтися без них буває важко. Ось тут і приходять на допомогу пункти прокату. Наприклад, краще взяти напрокат інструмент для ремонту квартири, витративши не такі великі гроші, ніж купувати його, тим більше, що протягом декількох найближчих років він вам не знадобиться.

Отже, прокат електроінструменту завжди буде потрібний, і якщо ви серйозно замислюєтеся, як заробити гроші, то цілком можете розраховувати на стабільний дохід від такої справи.

Що потрібно для відкриття пункту прокату?

Для того, щоб відкрити пункт прокату електроінструменту потрібно заздалегідь потурбуватися:
- про отримання дозволу від санепідемстанції та служби пожежного нагляду;
- про проходження всіх обов’язкових процедур, пов’язаних з реєстрацією нового підприємства;
- про відкриття розрахункового рахунку в банку;
- про відповідне приміщення для зберігання та видачі інструменту;
- про асортимент;
- про інформацію для потенційних клієнтів;
- про підбір персоналу, який обслуговуватиме роботу прокатного пункту;
- про фактори ризику, які неминуче є присутніми в такого роду бізнесі.

Мінімальні витрати на оформлення, не рахуючи реєстрації нової фірми, складуть близько 2000 грн. Окрему ліцензію на “прокатний” бізнес не потрібно. Можна просто вписати такий вид діяльності в статут фірми. Але ви повинні завжди пам’ятати, що це будуть лише послуги, а не продажі. Тому Правила, які регулюють роботу з побутового обслуговування населення повинні стати вашою настільною книгою. Не можна нехтувати й Законами, що стосуються захисту прав споживачів.

Якщо ви є приватним підприємцем, то зовсім необов’язково мати спеціальний розрахунковий рахунок. Але якщо його не буде, то ви відразу втратите тих клієнтів, які вважають за краще розплачуватися через банк, використовуючи безготівковий розрахунок.

Пункт прокату можна розмістити в будь-якій вільній кімнаті вашого офісу. Підійде навіть просто відгороджений куточок в працюючому магазині. Єдине, що потрібно врахувати - це можливість зручного під’їзду та паркування авто. Не всі клієнти захочуть довго нести в руках інструмент, вагою більше 10 кг Звичайно, дуже добре, якщо ваш пункт прокату знаходитиметься в якому-небудь людному місці: в торговому центрі, на ринку, біля траси, в такому разі навіть в маленькому місті бізнес приноситиме непоганий дохід. Можна розмістити його і в дворі спального району, але тоді доведеться додати ще витрати на рекламу. Та й мешканці житлових будинків постійно скаржитимуться на підвищене навантаження електромережі та шум, які неминучі при перевірці деяких інструментів.

Перш, ніж закуповувати інструмент для пункту прокату, потрібно дуже ґрунтовно вивчити попит саме в тому районі, де ви плануєте працювати. Які електроінструменти найчастіше купують? Які найбільше використовують? Чим би хотіли скористатися, якби була така можливість? Щоб це з’ясувати, буде дуже корисно поговорити з продавцями відповідних магазинів, місцевими ремонтниками та будівельниками, можливо провести опитування серед мешканців району. Не зайвим стане й обмін інформацією з менеджерами вже працюючих пунктів прокату.

Як правило, найбільший попит в прокаті мають такі будівельні електроінструменти, як електродрилі, перфоратори, болгарки, шліфувальні машинки, відбійні молотки, електрофени для зняття старої фарби. Трохи рідше запитують електропилки, рубанки, тримери, культиватори і, навіть, металошукачі. Інструменти мають бути якісні й професійні, тобто розраховані на тривалу роботу. З дешевою технікою краще не зв’язуватися - вона може вийти з ладу після першого ж використання.

Точно сказати, скільки одиниць кожного виду інструменту потрібно купити, важко. Асортимент залежить від цільової аудиторії. Якщо серед клієнтів багато дачників, влітку "на ура" підуть бензопили, електротримери та інший садово-городній інструмент. Якщо більше будівельників, попитом користуються, скажімо, відбійні молотки та болгарки, а пили і тримери припадають пилом на полицях.

Співвідношення використовуваного клієнтами і лежачого на полицях інструменту має бути в ідеалі 90 на 10%. Тобто, якщо в асортименті є десять перфораторів, в будь-який момент часу дев’ять з них повинні бути на руках у клієнтів, а ще один лежати в прокаті, щоб будь-який бажаючий міг прийти і його взяти. Спрогнозувати попит до відкриття пункту прокату практично неможливо. Рекомендуємо закупити по одній одиниці кожного виду, а далі вже в процесі роботи, орієнтуючись на потреби клієнтів, - збільшувати чи зменшувати кількість пропонованого інструмента. Бажано, щоб в асортименті прокату кожен вид інструменту був однієї марки. Коли, скажімо, який-небудь із ваших перфораторів вийде з ладу, ви зможете пустити його на запчастини на випадок поломки інших і скоротити витрати на ремонт.

Для пункту прокату не потрібна велика кількість співробітників. Директор цілком може виконувати і обов’язки бухгалтера, а менеджер - виписувати квитанції.

Своїх клієнтів «прокати інструменту» умовно ділять на три категорії.
1. Організації - юридичні особи, у яких немає або вийшов з ладу власний електроінструмент. З цими клієнтами менеджеру працювати простіше всього. Як правило, вони конкретно знають, чого хочуть. Їм не потрібно детально розповідати про те, як потрібно працювати з даним інструментом, необхідні навички у них, як правило, є.
2. Будівельники-приватники, які закладають вартість прокату інструменту у вартість ремонтних робіт. Незважаючи на те, що у цієї категорії клієнтів передбачається наявність навичок по роботі з інструментом, тим не менш, інструктаж їм необхідний. Ремонтні бригади не завжди професійні, й через незнання ламають інструмент.
3. Приватні особи - непрофесіонали. Це найбільш численна та «проблемна» категорія клієнтів. Їм менеджер повинен приділяти більше уваги, починаючи від докладного інструктажу з користування інструментом і закінчуючи уважним вивченням пропонованих документів, що засвідчують особу клієнта.

Як має бути обладнане приміщення. В приміщенні прокату обов’язково має бути телефон. Із спеціального устаткування цілком вистачить полиць чи стелажів, на яких будуть виставлені зразки інструментів. Бажано завжди мати різні каталоги та інструкції до техніки. Про це потрібно потурбуватися під час придбання інструментів. І, звичайно, в кімнаті бажана наявність комп’ютера - реєстрація клієнтів лише в рукописному журналі в наш час вже може викликати недовіру і говорити про “несолідність” вашої фірми.

Будь-які технічні пристрої мають властивість ламатися, особливо в невмілих руках. Тому буває дуже вигідно поєднувати прокат електроінструменту з його ремонтом. В цьому випадку ви не лише надаєте додаткову послугу, але й економите на обслуговуванні своєї, прокатної техніки. Правильно підібрана ціна ремонту, оренда та заставні коефіцієнти постійно залучатимуть до вас нових клієнтів. А їх хороші відгуки про вас стануть безкоштовною рекламою. Якщо ви любите та знаєте електроінструменти, вмієте спілкуватися з людьми, то “інструменти напрокат” - це бізнес якраз для вас. Не дивлячись на те, що термін окупності такого проекту досить тривалий і складає не менше 6 місяців, він може і повинен приносити хороший і стабільний прибуток.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо