Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ПРОМОУТЕР

«Доброго дня! Сьогодні в нашому магазині проходить акція. При покупці упаковки йогуртів ви отримуєте магніт для холодильника у подарунок».

Знайома ситуація, чи не так? Ви, напевно, неодноразово зустрічали симпатичних і товариських молодих людей у магазинах і на вулицях міста. І неважливо, що вони пропонують - придбати йогурт, спробувати новий сорт чаю чи дарують пробник крему. Сенс їх роботи один і той же -вони допомагають виробникам продавати товар, підштовхуючи нас до здійснення покупки. Вони працюють промоутерами.

Промоутер - одна з найпопулярніших професій, особливо серед студентів, так як вона не заважає заняттям і пристойно оплачується, а також допомагає навчитися вільно спілкуватися з людьми різного типу та віку і на практиці освоїти ази реклами і маркетингу, без знання яких нелегко будь сучасній людині.

Промоутер (від англ. «promotion» - просування) - фахівець з впровадження або просування будь-якого товару чи послуг. Така посада може бути в штаті будь-якої фірми, що займається виробництвом послуг (рекламних, творчих і т.д.)

Промоутери займаються прямою рекламою якоїсь продукції. В їх обов’язки входить робота з перехожими та відвідувачами магазинів і пропозиція їм певного товару. Кращий варіант для промоутера - робота на виставці чи презентації.

Промоутери виконують всю основну роботу в промо-акції: розповідають клієнтам про продукт і відповідають на їхні запитання, роздають рекламні матеріали або пробні зразки, демонструють, запрошують, влаштовують шоу. Загалом, роблять все, що потрібно в промо-акції, щоб розрекламувати або відразу продати продукт чи послугу. Але тим не менше завдання промоутера відрізняється від завдання продавця - промоутер повинен не продати якомога більше товару, а зацікавити своєю продукцією як можна більшу кількість людей.

Промоутер може працювати як від агентства, так і безпосередньо від фірми. Праця промоутера, як правило, оплачується по завершенні рекламної компанії з розрахунку фіксованої суми за кожен день.

Часто на промо-акціях підробляють люди творчих професій. Основний контингент промоутерів - дівчата 18-23 років, приємної зовнішності, які здатні привітно розмовляти з незнайомими людьми.

Майбутні промоутери повинні не лише заповнити анкети і відповісти на запитання інтерв’юерів, але й брати участь у кастингу. Претендентів можуть попросити пройти по подіуму або розіграти сцену діалогу з клієнтом. З тими, хто пройшов відбір, укладається договір - від участі в разовій акції до постійної роботи протягом декількох місяців чи років.

Існують різні школи та тренінги для промоутерів. Як правило, їх оплачує рекламна компанія. В більшості випадків навчання обмежується вивченням тексту і відпрацюванням темпу мови та інтонації. Великі компанії, що укладають довгострокові контракти підходять до навчання більш фундаментально, навчаючи не лише мови, але й поведінки з клієнтами і власниками закладу, де проводиться акція, звертають увагу на зовнішній вигляд промоутерів, їхні манери, особливості реакції клієнтів та ін

Плюси професії.
• Вільний графік роботи, можливість поєднувати її з навчанням або іншою роботою, можливість вибирати години своєї роботи.
• Робота не одноманітна, промо-акції тривають недовго, промоутери постійно змінюють сферу діяльності.
• Можливість безкоштовно познайомитися з новинками різних товарів, адже промоутер повинен знати свій товар не лише теоретично.
• Отримується вміння спілкуватися з різними людьми, «розговорити» людину. Ця робота надає впевненості в собі, позбавляє від прихованих комплексів.
• Зберігаючи усмішку на обличчі та ввічливість навіть при негативній реакції клієнтів, промоутер навчається не звертати увагу на дрібні неприємності, зберігати позитивний настрій, незважаючи ні на що.
• В промоутерів часто зав’язуються нові знайомства серед клієнтів, вони постійно перебувають у центрі подій. Часто буває, що під час промо-акцій клієнти пропонують вподобаним промоутерам вакансії секретарів, диспетчерів, помічників менеджера у своїх фірмах.

Мінуси професії.
• Проводити за 4-6 годин на день на ногах, не присівши, не відпочивши - це досить важко, особливо з врахуванням того, що треба намагатися виглядати свіжим і веселим.
• На час рекламної акції, незалежно від погоди, доводиться носити певну уніформу.
• Професійні перспективи відсутні. В зв’язку з цим більшість промоутерів розглядає свою роботу, як тимчасове джерело отримання прибутку.
• Присутній постійний контроль з боку замовника та з боку агентства.
• Промоутеру необхідно постійно практикуватися, інакше він швидко втрачає набуті навички.
• Складність працевлаштування - зараз професія промоутера дуже популярна серед молоді, тому у великих рекламних агентствах кількість претендентів перевищує кількість місць більше, ніж у 10 разів.

Що хочуть від промоутера роботодавці?

Промоутер повинен мати гарний вигляд і манеру поведінки, проте неприпустимі сміливі зачіски, яскравий макіяж і екстравагантні прикраси - клієнта потрібно залучати виключно знанням товару та професійним поведінкою. Необхідно не просто заучування рекламного тексту, де будуть перераховані переваги продукту, а й реальне знання цього продукту.

Хороший промоутер знає, що переконують клієнта не технічні терміни та наполегливість, а поєднання ентузіазму, переконливості і щирості. Промоутерові повинен подобатися товар, з яким він працює, щоб випромінювати впевненість і переконати клієнта придбати пропоновану продукцію.

Поради початківцям.

Не намагайтеся в перші дні роботи продемонструвати все багатство прийомів і методів, яким вас навчили на тренінгах. Краще спробуйте відчути потенційних покупців, придивляйтеся до роботи досвідченіших колег і вибирайте людей, які вам симпатичні, щоб відчути впевненість у своїх силах.

Не соромтеся задавати своїм колегам питання, як правило, стосунки в команді складаються дуже доброзичливі. Це допоможе вам зрозуміти, що ви робите не так при роботі з клієнтами. Чітко уявляйте свій товар і компанію. Незважаючи на вашу форму і атрибутику, не всім буде зрозуміло, про яку продукції йде мова.

Якщо ваш співрозмовник каже, що купує щось з продукції конкуруючих фірм, ніколи не критикуйте ці фірми. Цим ви ставите під сумнів правильність його вибору. Для того, щоб довести, що ваша продукція відмінної якості, не обов’язково розповідати про недоліки інших. Подібна тактика часто викликає неприйняття в клієнта.

Не перетворюйте свою мову на монолог - дайте можливість клієнту вставити хоч кілька слів, залучіть його в бесіду.

Пам’ятайте про час доби! Повинен відрізнятися підхід до клієнта в години пік і в тихий час, вранці та ввечері.

Не забудьте подякувати менеджерові чи власнику закладу, якщо ви працюєте в барі, кафе, магазині. Відсутність цього нескладного жесту ввічливості може негативно позначитися на вашій репутації при подальшій роботі.

Не будьте занадто наполегливими. Якщо ви вже вичерпали всі звичайні аргументи і способи, просто залиште цього клієнта в спокої.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо