Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕНЕДЖЕР

Якщо фірма розвивається успішно, то природним бажанням керівництва буде відкриття філії в іншому місті. Найголовніше - зібрати розумну команду фахівців з регіонального розвитку, які знають, що, куди і як просувати.

Вихід великих компаній на регіональний ринок - річ закономірна. Мережеві організації продають, поширюють і пропонують продукти харчування, побутову техніку, одяг, ліки, мобільний зв’язок,підключення до Інтернету. Банки, будівельні, страхові компанії, торгові мережі, аптеки, ресторани відкривають свої філії по всій країні. Активну діяльність в регіонах розгорнули різні косметичні компанії.

Значну частину робочого часу менеджери з регіонального розвитку проводять в роз’їздах. Вибираючи цю професію, людина повинна бути готовою до «кочового» життя: часті перельоти, переїзди, готелі. Багато хто з тих, хто з місяць поїздив у наших плацкартних вагонах, не витримують і залишають цю роботу. Щоб така робота подобалася і не завдавала незручностей, треба бути людиною певного характеру і, бажано, чоловіком, а не жінкою.

Зараз завдання фахівців з регіонального розвитку ускладнилися: більшість об’єктів нерухомості кому-небудь належать. У регіонах власне ділове життя, працюють місцеві фірми. Відповідно, якщо фірми приймають рішення просуватися в регіони, вони стикаються з безліччю проблем: де знайти нерухомість, що робити з місцевими конкурентами, як при достатній кількості аналогічних пропозицій залучити споживачів саме у свою компанію та отримати прибуток? Тому зараз співробітники відділів регіонального розвитку займаються в першу чергу оцінкою ризиків.

Аналізу піддаються три основні пункти: наявність конкурентів, чисельність населення і платоспроможність (рівень доходу) жителів. І, якщо раніше найбільш прийнятним варіантом було відкриття в регіоні власної філії, то зараз частіше йдеться про грамотну співпрацю з вже існуючими місцевими фірмами. З’являються такі поняття, як злиття та поглинання (спільне ведення справ чи купівля дрібніших компаній).

Департамент регіонального розвитку, зазвичай, складається з трьох відділів. У першому засідають аналітики - фахівці, які досліджують регіональний ринок. Саме вони оцінюють фінансові ризики, аналізують економічні показники і на підставі зробленої роботи виносять свій вердикт: варто чи не варто працювати з тим чи іншим регіоном, за якою схемою найкраще діяти (відкриття власного філії, злиття або поглинання), яка ймовірність успіху або невдачі?

У другому відділі працюють менеджери з ведення переговорів. Грандіозних здібностей до аналітики від них не потрібно, головне - вміти розмовляти, переконувати, ефективно впливати на співрозмовника. Ці фахівці ведуть переговори з партнерами, їх завдання - прийти до обопільної згоди, відстоявши по максимуму інтереси фірми. Переговори можуть бути різні - з державними органами, представниками інших мереж, майбутніми партнерами по бізнесу, конкурентами і т. д.

І, нарешті, третій відділ займається юридичною підтримкою всіх угод, контролює питання, пов’язані з нерухомістю (купівля чи оренда). Роботу юристів регіонального відділу не можна назвати простою: в кожній області чи районі є свої нюанси. Співробітники юридичної служби повинні всі ці моменти прекрасно знати і враховувати. Роботою всіх трьох відділів керує директор з регіонального розвитку.

На перший погляд може здатися, що робота з ведення переговорів - найпростіша: якщо язик добре «підвішений», успіх гарантований. Насправді все не так просто: переговори доведеться вести з дуже серйозними, «бувалими» людьми - генеральними директорами компаній, засновниками бізнесу. Щоб на них впливати, потрібно бути професіоналом. Тому почати все-таки краще з роботи в аналітичному відділі: тут у вас буде час і можливість зрозуміти, за якими внутрішніми законами відбувається регіональний розвиток. А потім, нагромадивши конкретні знання, можна переходити до практики.

Багато що залежить від того, в яку компанію ви потрапите. Деякі керівники бажають наймати людей з великим досвідом, інші вважають, що легше взяти новачків і навчити їх всьому на місці. Політика підготовки персоналу може бути різною. Наприклад, є фірми, які кожен місяць набирають п’ять-десять менеджерів, а потім, оцінивши роботу кожного, залишають одного, максимум двох. У кінцевому рахунку все залежить від вашої працьовитості, бажання та здібностей вчитися і працювати.

У відділах регіонального розвитку працюють люди найрізноманітніших професій. Для певної категорії фахівців профільна освіта дуже важлива. Наприклад, в юридичному відділі може працювати лише людина з юридичною освітою.

А, наприклад, якщо говорити про переговори, то тут добре впораються з роботою, насамперед, комунікабельні люди, а ця якість, як правило, вроджена і від отриманої освіти мало залежить.

Аналітика прекрасно дається математикам, інженерам, але вони найчастіше інтроверти, не люблять і не вміють спілкуватися (хоча й тут бувають винятки). Можливо, якщо вони захочуть перейти з аналітичного відділу до менеджерів, їм доведеться закінчити спеціальні курси (чи тренінги) ораторської майстерності.

І все-таки найкраща освіта для менеджера з регіонального розвитку (не рахуючи відділу юридичної підтримки) - економічна або фінансова. Якщо хочете потрапити точно «в яблучко», вибирайте не просто економічний факультет будь-якого вузу, а інститут, в якому є кафедра регіональної економіки.

Зарплата «середнього» фахівця регіонального відділу досить висока. В торговельних компаніях менеджери ще отримують відсотки від кожного відкритого об’єкта; в зовнішніх фірмах (організація, що надає іншим компаніям послуги з просування в регіони) відсотки нараховуються виходячи з того, наскільки швидко і якісно виконана задача.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо