Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

БІЗНЕС НА РЕМОНТІ КОМП'ЮТЕРІВ

В наш час комп’ютер стоїть практично в кожній домівці, ними користуються і діти, й дорослі. Але не всі користувачі здатні самостійно встановити комп’ютерну програму, переустановити операційну систему, замінити плати оперативної пам’яті або згорілий вентилятор. Для цього існують сервісні служби.

Найчастіше користувачі звертаються в сервісні служби, коли їм треба встановити або переустановити операційну систему або почистити комп’ютер від вірусів. Рідше - коли треба замінити яку-небудь деталь комп’ютера (сервісні майстри називають їх “комплектуючими”). Найшвидше виходять з ладу клавіатури і комп’ютерні миші. Слідом за ними псуються мережеві карти і материнські плати. На третьому місці по кількості замовлень - блоки живлення і плати оперативної пам’яті. Іноді вам надходитимуть замовлення на об’єднання декількох комп’ютерів в єдину мережу.

Причини апаратних проблем (тобто таких, які вимагають заміни комплектуючих) - погодні умови або перепади напруги в електричній мережі. Будьте готові до того, що сезон дощів дасть вам можливість заробити трохи більше звичайного. Інший “гарячий” період роботи доводиться на кінець весни - початок літа. В цей час діти закінчують шкільні заняття, і багато батьків купують їм комп’ютери. Не дивлячись на те, що молоде покоління вважає себе “просунутим” з сфері комп’ютерних технологій, роботи вам вистачить. А ось атаки вірусів спрогнозувати неможливо. Перш ніж приступати до створення своєї сервісної служби, вам треба розуміти, що ви повинні працювати тільки з ліцензійними операційними системами та програмним забезпеченням. Виробники програм - такі, як Microsoft, Adobe, Corel або ABBYY, дуже уважно відстежують ринок на предмет піратської продукції. Крім того, що у багатьох компаніях-розробниках працюють менеджери по боротьбі з піратством.

При встановленні ліцензійного програмного забезпечення та операційних систем є два варіанти купівлі програм. Перший - програму купує ваш клієнт. В цьому випадку ви повинні переконатися перед початком роботи, що диск, з якого ви встановлюєте програмний продукт, - ліцензійний. Він має бути в оригінальній упаковці виробника, містити персональний ключ активації, наклейку на упаковці, сертифікат і бухгалтерські документи - оригінал рахунку-фактури і фіскальний чек.

Це важливо: тому що відповідальність за установку піратського програмного забезпечення нестимете ви, а не ваш клієнт. Другий варіант - програму купуєте ви. Або безпосередньо в представництві компанії-розробника, або в офіційних дилерів. Якщо ви встановлюєте заново програму або операційну систему, то купувати для цього новий ліцензійний диск не треба - ви користуєтеся тим, що вже є. Комплектуючі деталі не вимагають ліцензій взагалі - із цього приводу ви можете бути спокійні.

А тепер, коли ви юридично підковані, давайте розберемося, як вам правильно організувати сервісну службу.

Щоб займатися підприємницькою діяльністю, вам треба зареєструвати приватне підприємство або підприємця. Види діяльності - обслуговування, ремонт і модернізація персонального комп’ютера, прокладання мереж і дрібнооптова торгівля.

Після того, як ви зареєструвались, шукаємо постачальників комплектуючих. Найпростіше це робити за допомогою Інтернету: всі продавці комп’ютерів і запчастин викладають на своїх сайтах у вільному доступі прайс-листи. Насамперед, вам треба дізнатися, як часто оновлюються прайси - дуже важливо, щоб інформація про ціни була актуальною на даний момент. Зробити це просто: зателефонуйте по вказаному на сайті телефону і перевірте ціни по декількох позиціях.

У роботі з постачальниками головне - ціни і зручне місцерозташування складу. На відміну від операційних систем, на яких дилери встановлюють фіксовані ціни, ви можете заробляти на комплектуючих, встановлюючи свою націнку. Тому вибирайте для переговорів тих постачальників, які пропонують ціни нижчі, ніж у конкурентів.

Місцерозташування складу також важливе: ви втратите купу часу, якщо вам доведеться їхати за комплектуючими в інший кінець міста. В ідеалі бажано працювати з постачальниками, чиї офіси розташовані в тих районах, де ви плануєте працювати. Після цього вам залишається об’їхати ваших потенційних постачальників і домовитися про співпрацю.

Після того, як ви порозумілися з постачальниками і дилерами, саме час почати пошук клієнтів. Як це не дивно, але найефективніший інструмент реклами у наш час - Інтернет, для вашого бізнесу не є вирішальним. Якщо у вас зламався домашній комп’ютер, непросто шукати майстра через Інтернет. Але оскільки багато хто користується комп’ютерами на робочому місці, залиште повідомлення про послуги, що надаються вами, на сайтах безкоштовних оголошень. Щоб у вас не виникло проблем з контролюючими органами і офіційними дилерами програмного забезпечення, обов’язково вкажіть, що ви працюєте виключно з ліцензійними продуктами.

Обов’язково замовте собі листівки і візитки і зверніться до послуг промоутерів і розклеювачів оголошень. Користувач, який уважно ставиться до свого комп’ютера, обов’язково візьме собі оголошення з номером вашого телефону або покладе в гаманець листівку.

Вам знадобиться ноутбук, жорсткий зовнішній диск на 250 Gb (на той випадок, якщо знадобиться місце для збереження даних з комп’ютера вашого клієнта), диски з безкоштовними і супутніми програмами, інструмент для обтискання дротів і великий рюкзак для перевезення устаткування і комплектуючих. Але пам’ятайте: якщо ви займаєтеся цим бізнесом, на вашому робочому комп’ютері мають бути встановлені лише ліцензійні програмне забезпечення і операційні системи.

2/3 клієнтів - це приватні замовники. Корпоративних замовників набагато менше. Невеликі фірмочки, які не мають в розпорядженні штатних системних адміністраторів, вважають, що краще користуватися сервісними послугами компаній, у яких вони закуповують комп’ютери.

Конкуренція на ринку сервісних послуг велика, а тому головне - це висока кваліфікація та уміння оперативно відреагувати на замовлення. У вас має бути достатній досвід для того, щоб уміти діагностувати поломку по таких розпливчатих симптомах, як “не світиться монітор”, “сильно гуде комп’ютер” або “не відкриваються “Однокласники”. Найкраще, якщо ви зможете визначити характер поломки під час бесіди з клієнтом, не виїжджаючи на місце. По-перше, це показник вашої кваліфікації. По-друге, ви зекономите час на переїздах.

Після того, як ви прийняли замовлення, ви зв’язуєтеся з постачальниками в межах району, в якому проживає замовник, і дізнаєтеся, чи є в наявності потрібні комплектуючі й скільки вони коштують. Після цього передзвонюєте клієнтові і називаєте ціну. Якщо ціна влаштовує, бажано відразу виїхати до клієнта. Оперативність і якісна робота - запорука того, що ваші послуги порекомендують друзям.

Час виконання замовлення залежить від характеру проблеми. Чим давніша модель ПК - тим більше з нею роботи. Найбільше часу займає робота, яка вимагає збереження інформації з комп’ютера клієнта. Процес її перекачування на ваш ноутбук, а потім назад займе багато часу.

На випадок перевірки контролюючими органами, при собі треба мати повний пакет документів - свідоцтво про реєстрацію приватного підприємства чи підприємця та платника податку, сертифікат про партнерство з компанією-розробником (якщо він у вас є), рахунок-фактуру на комплектуючі і повний набір документації на програмне забезпечення. Якщо ви встановлюєте програми, що належать клієнтові, не полінуйтеся перевірити, чи є у нього документація. Якщо ви встановлюєте програми на фірмі, не забудьте залишити їм усі папери і наклеїти на корпуси комп’ютерів спеціальні наклейки, які видаються до кожної ліцензійної операційної системи. (На той випадок, якщо їх перевірятимуть.)

Як ми вже говорили, літо - “мертвий сезон” для сервісного майстра. Але для початківців це прекрасна можливість для старту, щоб на початок осіннього сезону, коли більшість користувачів повернуться з відпусток до своїх комп’ютерів, встигнути отримати досвід роботи і обрости першими клієнтами. В перші 3-4 місяці роботи у вас буде 2-3 замовлення в тиждень - це дуже непогано. Надалі, замовлень у вас стане більше.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо