Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

RITTER SPORT: ІСТОРІЯ УСПІХУ

Компанія Ritter Sport є сьогодні одним з кращих прикладів європейського сімейного підприємства, яким керує вже третє покоління Ріттерів. На відміну від більшості сімейних бізнесів, Ritter Sport ставала кращою при нових керівниках. Кожне нове покоління Ріттерів розуміло всю глибину сімейного бізнесу, і повністю віддавалося йому.

А все почалося в 1912 році, коли кондитер Альфред Ріттер запропонував молодій дівчині Кларі Готтль руку та серце. Вона погодилася. Молоду пару об’єднувала не лише сильне кохання, але й професійна пристрасть. Обоє займалися солодощами. Альфред був кондитером, а Клара була власницею невеликого кондитерського магазину.

Відразу ж після медового місяця подружжя замислило ся про своє сімейне підприємство. Так, в рік їх весілля з’явилася компанія Alfred Ritter Schokolade und Zuckerwarenfabrik. Виробництво було організоване прямо в будинку, який орендувала молода пара (недалеко від Штутгарта). Альфред займався створенням нових продуктів, Клара продавала їх у своєму кондитерському магазині. Справи у Ріттерів відразу ж пішли вгору. Це був невеликий бізнес, який дозволяв сім’ї існувати, ні в чому не мати потреби, займаючись при цьому улюбленою справою.

Але незабаром почалася Перша Світова війна. Альфреда забрали на фронт. В цей час справи фірми дещо погіршились. Здавалося, що це повинно негативно відобразитися на компанії, але тут доля посміхнулася молодому Ріттеру. В 1917 році він був переведений на цивільні роботи. І не куди-небудь, а на справжнісіньку шоколадну фабрику в Штутгарті. Це був час отримання нових знань. На фабриці Альфред познайомився з різними технологіями виробництва шоколаду, дізнався про те, як робити шоколад з наповнювачами. Все це кардинально змінило майбутню долю Ritter Sport.

Після повернення додому Альфред Ріттер вирішує, що йому доведеться змінити місце проживання. Будинок, де він жив, абсолютно не влаштовував Альфреда, оскільки не мав великого складського приміщення, яке було дуже необхідне компанії. Переїзд відбувся, а голова сім’ї, озброєний новими знаннями, почав виробництво шоколаду з використанням технологій, з якими він познайомився на фабриці в Штутгарті. А в 1919 році компанія випустила свою знамениту в той час марку шоколаду під назвою Alrika. Мабуть, в Alrika було вкладено все, що Ріттер дізнався за роки роботи на фабриці в Штутгарті. Всього було випущено три види Alrika: малиновий, ромовий і апельсиновий. Тоді шоколад з наповнювачами був рідкістю.

Споживачі зустріли продукт з великим ентузіазмом. Вже через рік в компанії працювало 40 чоловік. А через 6 років з’явиться перша фірмова вантажівка, яка використовувалася для розвезення продукції. При цьому кількість співробітників зросла до 80.

В 1930 році компанія відкрила фабрику в місті Вальденбух. Усі співробітники, які переважно проживали в Бад Каннштатті, залишилися в компанії. Їх щодня возили на фабрику на спеціальних автобусах. Погодьтеся, що ця практика є нормою в наші дні, але в першій половині XX століття це було дуже незвично.

Можна відмітити, що успіх прийшов до Ріттерів багато в чому завдяки запозиченню. Часто у бізнес-літературі ми бачимо пораду - дивіться, що роблять конкуренти, компанії з інших галузей - і втілюйте їх кращі ідеї на своєму підприємстві. Альфред Ріхтер зробив саме так. І результат не змусив себе чекати. Втім, справжній прорив компанія зробила лише через 2 роки після переїзду на нову фабрику, коли був представлений продукт, що став основою Ritter Sport аж до сьогоднішнього дня. Йдеться про знамениту квадратну плитку шоколаду.

Це була революція в усій галузі. Ідея квадратної плитки належить Кларі Ріттер. Одного разу вона помітила, що в країні набирають досить велику популярність спортивні куртки, в яких були невеликі квадратні кишені. Саме тоді вона подумала, що було б непогано виготовляти шоколад, який можна було б носити в таких кишенях. Свою ідею вона оголосила на сімейній раді: “Давайте зробимо шоколадну плитку, яка буде поміщатися в кишені будь-якої спортивної куртки, не ламатися при цьому і мати вагу звичайної шоколадної плитки”. Вирішили спробувати. Тоді ця ідея здавалася членам сім’ї цікавою. Але ніхто з них навіть не міг уявити, що в майбутньому квадратні шоколадні плитки стануть не просто основним, а єдиним продуктом компанії.

На початку 30-х років компанія тільки почала впроваджу вала квадратний шоколад на ринок, маю чи в своєму арсеналі ряд інших популярних продуктів, таких як прямокутні плитки шоколаду, цукерки, різдвяні та пасхальні солодощі.

Якщо 30-і роки пов’язані з постійним ростом фірми Ріттерів, то 40-і були застоєм для всієї Європи. Почалася Друга Світова війна, яка зупинила бізнес компанії аж на 6 років. Лише в 1946 році Ritter Sport знову повернулася до виробництва шоколаду. При цьому на початковому етапі компанії довелося виготовляти всю продукцію без використання какао. На жаль, цей інгредієнт був просто недоступний в ті роки в Німеччині. Ситуація нормалізувалася лише на початок наступного десятиріччя.

Отже, основа компанії була закладена. В 1952 році до її керівництва прийшов син Альфреда та Клари Отто Ріттер. Батько помер несподівано в 66 років. Втім, його син був цілком готовий до того, щоб керувати компанією. Слід сказати, що саме Альфред-молодший зробив головний крок в історії Ritter Sport - він повністю сконцентрував усі її зусилля навколо одного продукту - квадратних плиток шоколаду. В 60-і роки поступово з асортименту компанії зникають прямокутні плитки шоколаду, цукерки та інші товари.

В 1970 році Ritter Sport починає завойовувати Німеччину. Цього року вийшла перша телевізійна реклама квадратних плиток шоколаду із слоганом “Quadratisch. Praktisch. Gut”. Крім того, з’являється шоколад з начинкою з йогурту. Поступово про компанію починають говорити по всій країні. Її оборот до 1972 року склав більше 100 мільйонів німецьких марок. А доля на ринку плиткового шоколаду збільшиться до 10%.

Початок 70-х років ознаменувався тим, що по світу починають поширюватися кольорові телевізори. Це було небачене диво, доступне до цього лише забезпеченим людям. Тепер кольоровий телевізор стає масовим явищем. Саме на цьому факті вирішив зіграти Альфред Ріттер. Він вирішує зробити для кожного сорту шоколаду упаковку свого кольору, щоб можна було відрізняти плитки прямо за їх упаковкою. Це повинно було надати індивідуальності кожному виду шоколадок Ritter Sport. Тоді ніхто ще не робив подібного, так що це була чергова революція в індустрії.

Через 2 роки після цієї події була представлена упаковка Knick-Pack, яку ми всі знаємо по сьогоднішніх плитках Ritter Sport. Власне, в чому головна відмінність цієї упаковки? Вона дозволяє абсолютно спокійно відкрити упаковку таким чином, що ви зможете відламати шматочок плитки, і знову закрити її. Сьогодні уявити шоколад Ritter Sport без цієї фірмової упаковки просто неможливо.

У 1978 році помер Отто Ріттер. Деякий час компанією керувала його дружина. А потім в наглядову раду підприємства входять їх діти: Альфред, Теодор і Марлі. Слід сказати, що керівництво в компанії було довірене найманим менеджерам. Вся річ у тому, що Альфреду в той час було лише 20 років. Він був абсолютно не готовий до того, щоб керувати такою великою компанією, і присвятив увесь свій час здобуттю освіти, вивчаючи економіку та психологію. Вже до 1983 року він став головою наглядової ради, але безпосереднім керівництвом компанії не займався.

Якщо говорити про методи управління, то тут варто відмітити, що Альфред за своєю природою досить м’який керівник, і дає людям працювати самостійно. Ріттер вважає, що одним з головних моментів, що привели компанію до успіху, є той факт, що це сімейне підприємство. Кожне покоління Ріттерів думало про те, як досягти успіху в довгостроковій перспективі, а не показати хороший моментальний результат. Усе це дозволяло компанії рухатися вперед, долаючи всі труднощі.

Головною подією для компанії в 2008 році став запуск так званого біо-шоколаду. Власне, чим же хороший цей продукт? Тим, що він зроблений з найкращих інгредієнтів. Тут можна знайти і какао з Еквадору та Перу, горіхи кеш’ю з Танзанії, мигдаль і родзинки з Каліфорнії. Крім того, всі ці товари є екологічно чистими. Виходить і смачно, і корисно.

Що ж, Ritter Sport йде в ногу з часом, але не ігнорує традицій минулого. Компанія активно розвивається. Альфред Ріттер вважає, що і в майбутньому вона залишиться сімейним підприємством. Будемо надітися, що нове покоління Ріттерів буде ставитися до компанії з тим же трепетом, що й три попередніх.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо