Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ РОБОТІ НА КОМП'ЮТЕРІ

Бізнес-ідея, яку ми сьогодні хочемо вам запропонувати не потребуватиме від вас якихось великих вкладень в бізнес. Ви, навіть з нульовим капіталом зможете займатися цією справою. Але відразу хочемо попередити що цей бізнес зажадає від вас хороших знань, великого терпіння та багато вільного часу. Ця бізнес-ідея: навчання комп’ютерній грамотності інших людей, індивідуальне навчання вдома.

Якщо ви добре знаєте комп’ютер, якщо у вас є здатність навчати цим знанням інших людей, то сміливо пробуйте. Насправді дуже багато людей хочуть навчитися працювати на комп’ютері. Це, перш за все, пенсіонери, школярі та й просто звичайні люди, яким потрібно вміти працювати з певними комп’ютерними програмами.

Отже, план Ваших дій. Ви даєте оголошення в газету про те, що ви будете репетитором. Далі домовляєтеся зі своїми клієнтами. Детально розпитуєте, що їм потрібно, чому саме вони хочуть навчитися, готуєте всі необхідні матеріали і домовляєтеся про зустріч в певний час. І звичайно ж, домовляйтеся про оплату.

Далі потрібно буде визначитися, де будуть проходити заняття: у Вас вдома, чи в клієнта. Бажано – друге. Клієнту буде зручніше освоювати роботу саме на власному комп'ютері, ніж на Вашому.

Вам необхідно запропонувати своїм учням те, до чого не змогли додуматися Ваші конкуренти. Спочатку Ви повинні добре продумати: чому та як навчати. Тобто, розробити програму індивідуального навчання. В ній, крім основних пунктів тематики навчання, необхідно передбачити Ваші особисті підходи до навчання, стосунки з учнями, що є дуже важливим для досягнення успіху.

Зовсім не обов’язково складати бізнес-план. Все просто – комп’ютер у Вас та у Ваших учнів є. Тому доведеться лише вдосконалювати свої знання. Ваш товар завжди при Вас і менше його не стане. Пропонуйте свій інтелектуальний товар людям, яким він потрібний для вирішення своїх завдань.

Загальновизнано, що індивідуальне навчання сприяє швидкому засвоєнню знань і передбачає інтенсивну й напружену роботу. І як правило, таке навчання дає хороші результати.

Складові успіху в індивідуальному навчанні комп’ютерній грамотності

Мотивація навчання. В кожної людини перед початком навчання, виникає питання: «А навіщо мені це потрібно?». І, якщо вона не впевнена в необхідності отримання знань, то ніякого сприйняття інформації не буде. В разі, коли клієнт сам приходить і згоден платити за навчання – це питання вирішене.

Попереднє оцінювання рівня знань учня. Цей фактор грає важливу роль при навчанні. Виходячи з підготовленості слухача, викладач повинен підібрати рівень викладення матеріалу. Адже робота ведеться на кінцевий результат – засвоєння учнем викладеного матеріалу.

Застосування в процесі навчання передового досвіду. Зокрема, необхідно широко використовувати нові комп’ютерні програми. Наука на місці не стоїть.

Взаємозв’язок теорії та практики. Сама по собі теорія нічого не варта, якщо учень не зможе її застосувати при вирішенні конкретних практичних завдань. Тому половину навчального часу потрібно приділити практиці.

Продуктивність праці. Кожна хвилина робочого часу повинна бути використана з максимальною користю. Тут важливий не лише процес навчання, а його результат.

Вибірковість в навчанні. Необхідно вчити тому, що дійсно знадобиться в роботі Вашому клієнтові. Він сам повинен брати участь в підборі матеріалу для засвоєння.

Застосування навчальних програм, наочних посібників, довідкових матеріалів, які сприяють кращому засвоєнню матеріалу.

Вільний графік занять. Індивідуальне навчання дає унікальну можливість проводити заняття в зручний для клієнта час, враховуючи при цьому можливості вчителя.

Тривалість навчання. Кількість занять і їх тривалість повинні вибиратися з врахуванням побажання клієнта. Зазвичай заняття проводяться по 2 години.

Плата за навчання. На початку занять обговорюється вартість навчання. Вона не повинна бути вищою, ніж та, що склалася на ринку таких послуг. Крім того, бажано брати оплату не відразу за весь курс, а окремо за кожне заняття.

При індивідуальному навчанні допустимий відступ від традиційної системи: «від теорії – до практики». Враховуючи побажання клієнта можна відразу приступити до практики. Не завжди учень бажає довго вивчати теорію, а потім її застосування.

При організації цього бізнесу треба бути готовим, що доведеться працювати з різними клієнтами, як за рівнем знань, так і за інтелектом. Будуть здібні учні, які швидко сприйматимуть інформацію. Але доведеться також мати справу і з учнями, в яких відсутня або ж слабо виражена мотивація до вивчення комп’ютера, чи які мають погану здатність до запам’ятовуваннявикладеного матеріалу.

Але потрібно пам'ятати, що людей, які зовсім нездатні навчитися працювати на комп’ютері немає. Складність може виникнути ще й тоді, коли клієнт думає, що він багато знає і сам пробує керувати процесом навчання.

Отже, якщо Ви знаєте те, чого не знають інші, то чому б Вам з ними не поділитися своїми вміннями, звичайно за певну оплату? І чому б не побудувати на цьому свій маленький бізнес?

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо