Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

АТЕЛЬЄ З ПОШИТТЯ ШТОР: ВЛАСНИЙ БІЗНЕС

Власна дизайнерська студія мрія багатьох людей, чия діяльність так чи інакше пов’язана з дизайном і декором інтер’єрів. Проте її організація вимагає наявності досвіду та великих грошових витрат. Тому на первинному етапі краще вибрати певну, не дуже велику сферу дизайнерських послуг, яка при правильному плануванні та вмілому керівництві переросте у велику дизайнерську студію.

Так, якщо ви вмієте і любите шити, маєте добрий смак і відповідний досвід роботи (це не обов’язково адже досвід справа наживна), можна відкрити власне ательє з пошиття штор. Великий вибір фабричних штор не може задовольнити попит на вироби з унікальним дизайном під конкретний інтер’єр. Тому послуги з пошиття штор на замовлення завжди будуть потрібні.

Ательє з пошиття штор не найпростіше підприємство. Але й не занадто складне. З чого може складатися ательє? В ідеалі воно має складатися з виробничого цеху, де відбувається, власне, пошиття штор, і салону, де представлені зразки ваших робіт і приймаються замовлення на пошиття.

Спочатку можна обмежитися лише орендою приміщення під швейний цех, або ж найняти швачок, які працюватимуть вдома. Подвійна економія не потрібне приміщення і, найчастіше, такі люди вже мають власне швейне обладнання. Для приміщення, в якому буде організована виставка-продаж, також не обов’язково знімати просторе приміщення в центрі. Можна зняти, наприклад квартиру, площею 30-40 квадратних метрів, тим більше, що шикарний ремонт робити не обов’язково.

Що бажає побачити людина, яка приходить в салон за ексклюзивними шторами? Звичайно ж, штори найрізноманітнішого дизайну та кольору! Тому стіни необхідно задрапірувати тканиною, повісити вздовж них штори.

Також “салон” можна зробити віртуальним і перенести його в Інтернет. Сайт з фотографіями ваших робіт в інтер’єрі коштуватиме набагато менше, ніж оренда та облаштування додаткового приміщення під салон, але при цьому буде досить наглядним і ефективним (природно, при правильному дизайні).

Отже, розглянемо елементи ательє з пошиття штор.

Приміщення. Розмір приміщення під цех для ательє штор залежатиме від об’єму планованих робіт. Так, з первинними замовленнями може впоратися одна людина на одному робочому місці. При подальшому розвитку, природно, місця знадобиться більше і знадобиться більше приміщення. В середньому можна визначитися так: під цех вам знадобиться невелике приміщення площею 1520 кв. м. До його розташування немає строгих вимог. Звичайно, бажано, щоб воно знаходилося ближче до центру міста, недалеко від великих магазинів, де продають вікна чи будівельні матеріали, дизайнерських бюро, магазинів тканин. Але оскільки ви можете приймати замовлення через Інтернет і плануєте виїжджати до клієнта додому, можна знизити витрати на оренду (і отже, на вартість готового виробу) і зняти відповідне за площею приміщення в будь-якому районі міста.

Устаткування та витратні матеріали. Для облаштування цеху-офісу потурбуйтеся про меблі, комп’ютер з усіма необхідними програмами і принтер для друкування ескізів. Крім того, вам знадобиться хороша швейна машина, машина для потайних швів, оверлок. На цьому економити не варто, тим паче, що загальні витрати на швейну техніку на первинному етапі складуть не таку вже велику суму.

Не забудьте про підручні інструменти ножиці, лінійки, сантиметри, голки і т. д. Якщо ви плануєте шити штори на замовлення, то відразу закуповувати матеріали немає необхідності.

Але заздалегідь підготуйте каталог тканин, з якого замовник зможе підібрати відповідний йому варіант. Купувати тканини, нитки, фурнітуру та аксесуари краще на оптово-роздрібних складах. Зазвичай, навіть вроздріб ціни на таких складах нижчі, ніж в звичайних магазинах тканин. Але пам’ятайте: матеріали оплачує замовник, і якщо він хоче хороші речі, то на них вже точно економити не варто. І якщо є вибір між тим, що дорожче, але трохи краще, і гірше, але дешевше краще вибрати перший варіант. Звичайно, грошей ви заробите трохи менше але отримаєте хорошу репутацію що набагато важливіше.

Як правило, при оформленні замовлення в ательє беруть вартість усіх витратних матеріалів, а плата за роботу здійснюється вже після виконання замовлення. Якщо замовник не згадує про те, щоб розбити оплату на дві частини беріть всю суму відразу це набагато приємніше.

При розрахунку бюджету додайте також витрати на оформлення підписки на спеціалізовані журнали. В індустрії дизайну особливо важливо відстежувати останні тенденції, щоб запропонувати їх своїм клієнтам раніше, ніж конкуренти.

Реклама. Звичайно, без реклами не обійтися. Розміщення оголошень у безкоштовних рекламних виданнях, розповсюдження листівок у будівельних магазинах і на спеціалізованих ринках, в магазинах шпалер і меблів, візитки з вашими контактами і адресою сайту все це доступно та ефективно для залучення клієнтів. Одними з постійних і великих замовників можуть стати місцеві дизайнерські студії, які не мають в розпорядженні власних ательє.

Оскільки, зазвичай, замовляють не одну штору, а комплект, підготуйте систему знижок для постійних клієнтів, наприклад, разову знижку на велике замовлення чи невеличкий подарунок замовникові (наприклад, пошиття наволочок для диванних подушок з тієї ж тканини, що й нові гардини).

Але пам’ятайте: те, що ви запропонуєте знижку, це ще не гарантує, що замовлення зроблять саме у вас.

Виїзд до замовника додому для проведення вимірів і показу зразків і ескізів безкоштовна послуга, принаймні, на початку вашої діяльності. А ось послуги з розробки дизайну оформлення вікон, як правило, платні.

Націнка на виріб за вже готовим ескізом кладає від 30 %. При цьому нараховується певний коефіцієнт за терміновість і складність замовлення. Окупляться ваші витрати приблизно через рік з початку роботи при достатній кількості прикладених старань.

Надалі, на базі вже напрацьованої клієнтури ательє з пошиття штор може перетворитися на власну студію текстильного дизайну, що дозволить не лише значно розширити асортимент послуг, які пропонуються, але й суттєво збільшить прибуток.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо