Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

РОЗВИВАЄМО ВМІННЯ СЛУХАТИ СПІВРОЗМОВНИКА

Переважна більшість людей від народження наділена умінням слухати, і, що саме головне, чути звуки, що оточують їх. На жаль, з віком, багато хто втрачає ці здібності. В переносному, звичайно, значенні. Напевно, в кожного з нас є серед знайомих певна кількість людей, з якими категорично не хочеться спілкуватися через відсутність у них уміння слухати. Вони перебивають, відволікаються від теми і скрізь намагаються вставити свої “п’ять копійок”. І щоб вам самим не потрапити в такий “чорний список”, пропонуємо ознайомитися з сьогоднішньою статтею про розвиток уміння слухати співрозмовника.

Насправді, щоб навчитися слухати та чути, вам досить дотримуватись декількох основних правил, які більшість з нас знає, але не наслідує їх з різних причин. І даремно, оскільки спілкування між людьми є основою будь-яких стосунків. Вміння правильно слухати співрозмовника просто необхідно для створення свого позитивного образу.

Не перебивайте.

Це найголовніше правило! Перестаньте, нарешті, перебивати - це нікому не подобається, і до того ж, перебиваючи співрозмовника ви виглядаєте в його очах безглуздо і викликаєте почуття неприйняття. Навіщо вам це? Краще спокійно дослухайте людину, а потім висловіть свою думку. Інша справа, якщо ваш співрозмовник занадто балакучий, і в мову абсолютно неможливо “вклинитися” - в такому разі навіть потрібно його вчасно зупинити.

Не відволікайтеся.

За спостереженнями, дуже багато людей, при спілкуванні постійно на щось відволікаються. На дівчину, яка проходить поруч, гарний автомобіль, телепередачу і т.д. А спробуйте уявити, як в цей момент себе почуває ваш співрозмовник. Він вам передає якусь інформацію, а ви, замість того, щоб уважно його вислухати, починаєте коментувати щойно почуте по телевізору. Якщо розмова важлива, то телефон теж краще відключити. Не переживайте, відповісти на дзвінок ви зможете пізніше.

Дивіться в очі.

При спілкуванні, намагайтеся дивитися прямо в очі співрозмовникові. Тим самим, ви показуєте свою зацікавленість і зосередженість на розмові. До того ж, психологи говорять, що прямий погляд свідчить про вашу чесність і відкритість. Звичайно не потрібно весь час пильно дивитися на співрозмовника, ніби у нього на лобі щось написано, досить зосереджувати погляд кожні 10-15 секунд.

Використовуйте невербальні знаки.

Час від часу кивайте головою чи за допомогою міміки виражайте своє ставлення до сказаного. Так ви даєте зрозуміти тому, хто говорить, що ви уважно його слухаєте і розумієте, про що він говорить.

Будьте доброзичливі.

Навіть якщо ви не згодні із співрозмовником. Будь-яка різка негативна реакція викличе у нього почуття настороженості та відторгнення. Це звичайно не означає, що ви повинні погоджуватися з усім, але спробуйте пояснити свою точку зору як можна доброзичливіше. Тобто, не потрібно в такій ситуації відповідати: “Ти щось таке говориш, що купи не тримається”, - краще спокійно сказати: “Мені здається, що ти не правий, тому що…”.

Не критикуйте.

Критика в даному випадку зайва, тому що вона примушує людину оборонятися. Критика небезпечна ще й тому, що вона зачіпає почуття власної значущості людини і викликає в неї образу. Людській натурі властиво звинувачувати кого завгодно, лише не себе. Спробуйте спочатку самі досягнути ідеалу, а потім вже критикуйте інших. Замість того, щоб засуджувати людей, спробуйте їх зрозуміти.

Єдиний спосіб вплинути на іншу людину - це говорити про те, про що вона хоче, і навчити її, як отримувати бажане. Секрет успіху полягає в умінні зрозуміти точку зору іншої людини і дивитися на речі з обох точок зору одночасно, при цьому відшукуючи компромісне рішення поставленої проблеми.

Заохочуйте співрозмовника до прояву активності в розмові. Цікавтеся подробицями розповіді, ставте питання та просто показуйте людині те, що вона вам небайдужа.

Будьте спостережливі.

Стежте за співрозмовником - за його мімікою, жестами, виразом обличчя. Чи відповідають його сигнали тому, що він говорить, адже контакт між двома людьми, в першу чергу відбувається на емоційному рівні. До того ж, спостережливість допоможе вам виявити обман в словах того, хто говорить.

Висновок.

Вміння слухати і чути співрозмовника - це насправді не так вже й складно. Досить бути зосередженим на розмові та дотримуватись вищезгаданих порад, а також правил культурного спілкування. Навчитися слухати співрозмовника, можна – головне захотіти.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо