Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ДИСПЕТЧЕРСЬКА СЛУЖБА ТАКСІ

Диспетчерська служба таксі - це організація-посередник, яка виконує функцію координатора між перевізниками та пасажирами. Диспетчер передає таксистові прийняте по телефону замовлення клієнта. Успіх в цьому бізнесі чекає того, хто володіє більшим об’ємом інформації, швидко знаходить охочих їхати і оперативно обслуговує клієнта.

1. Персонал диспетчерської служби.

Диспетчери. Щоб працювати диспетчером не вимагається мати певних знань і навичок. Тут потрібні такі особисті якості, як кмітливість, комунікабельність і володіння хорошою пам’яттю і приємним голосом.

Таксисти. З одного боку, таксисти, які укладають договори на отримання інформації від диспетчерської служби, працюють на себе і самі відповідають за якість роботи, яку вони виконують. А з іншого боку, отримуючи замовлення від диспетчерської служби, перевізник стає представником цієї компанії і, в разі конфлікту, скарги на погане обслуговування надходять саме диспетчерам, які приймають замовлення. Та й сама диспетчерська компанія створюється на основі працюючих 10-15 таксистів, яких вони перевіряють на вміння спілкуватися з людьми, орієнтуватися на місцевості, знання вулиць міста. Документи й технічний стан автомобіля також ретельно перевіряється.

Підбір кадрів для роботи в компанії варто здійснювати особливо ретельно. Адже диспетчера не бачить ніхто, а ось водій є представником сервісу і від нього багато в чому залежить, чи звернутися в цю службу клієнт повторно, чи піде в іншу компанію. При розгляді заявок на вакансію водія варто враховувати знання міста і прилеглого району, вміння спілкуватися з людьми і психологічну підготовленість до складних ситуацій. Стосовно диспетчерів також є певні рекомендації. Співробітник диспетчерської служби в обов’язковому порядку повинен мати привітний голос, комунікабельність, кмітливість і відмінне знання району, який обслуговується.

2. Схема роботи. Як зареєструвати службу виклику таксі кожен підприємець вирішує сам, простіше за усе оформити приватне підприємство. Диспетчерські служби таксі працюють в декількох варіантах:
• обслуговують вже існуючі автопарки;
• об’єднують автомобілі, які здаються в оренду, в одну компанію;
• співпрацюють з водіями, які працюють на орендованому чи власному автомобілі, укладаючи з ними договори. Таким водіям необхідно зареєструвати себе як приватного підприємця і платити єдиний податок.

Водії, які уклали договір з диспетчерською службою, повинні платити певні відсотки за кожне замовлення.

Тому, щоб відчути реальний дохід, підприємці ведуть конкурентну боротьбу за кожного клієнта. В цьому бою вирішальну роль грає якість зв’язку і самого автомобіля, а також реклама. Рентабельність диспетчерської служби залежить від кількості в ній таксистів.

3. Первинні витрати. При створенні диспетчерської служби основні витрати припадають на зв’язок. Не варто економити на дешевому обладнанні, оскільки з ним ви будете мати багато клопоту. Для ефективної роботи диспетчерської служби потрібний якісний зв’язок. У великих містах часто ефір радіозв’язку переобтяжений і «засмічений». В розвитку радіофікованого автопарку знадобиться і мобільний зв’язок. Для нормальної роботи диспетчерської служби також буде потрібний багатоканальний телефонний зв’язок, щоб клієнт міг без проблем зателефонувати та викликати таксі. Телефон - це головний спосіб просунути свою справу. Вибирайте номер диспетчерської служби так, щоб він легко запам’ятовувався.

4. Щомісячні витрати. До щомісячних витрат відносяться: видача зарплати персоналу диспетчерської служби; оплата телефонного зв’язку і податків; а також оплата оренди офісу.

5. Офіс. Вибирайте офіс в центральній частині міста для поліпшення якості радіозв’язку. Не варто вибирати розташування офісу в житлових будинках, щоб не викликати невдоволення мешканців. Також знадобляться певні зусилля та витрати на встановлення та підготовку комунікацій : підключення комп’ютерів, телефонів, радіостанції та ін.

Для нормальної роботи ще потрібна велика детальна карта міста. Не забудьте виділити в офісі місце для відпочинку диспетчерів, адже робота в них зосереджена і напружена.

6. Додаткові послуги. Поступово створюючи свою клієнтську базу, було б непогано отримати своїх постійних клієнтів, а для охочих їздити “красиво” і з комфортом майте в запасі декілька автомобілів представницького класу.

7. Реклама. Головним двигуном ваших послуг звичайно є реклама. Використовуйте будь-які індивідуальні носії інформації. Зробіть візитки чи календарі та розповсюджуйте їх в різних місцях, де можуть бути ваші потенційні клієнти: в готелях, на вокзалі, у великих магазинах, в офісах та ін. Рекламні оголошення на телебаченні, радіо та обов’язково в Інтернеті - все це сприятиме поширенню інформації про вашу організацію. І тут теж треба потурбуватися про те, щоб ця інформація легко запам’ятовувалася.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо