Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

КАВА STARBUCKS. ІСТОРІЯ УСПІХУ

Американська марка Starbucks знайома багатьом цінителям хорошої кави. І це не дивно, адже компанія Starbucks є власницею найбільшої в світі мережі кав’ярень. Фірмові заклади бренду відкриті в 50 країнах світу.

Starbucks була заснована трьома любителями кави : вчителем англійської мови Джері Болдуіном, вчителем історії Зевом Зигалом і письменником Гордоном Боукером. Ці люди любили каву. Перша кав’ярня Starbucks відкрила свої двері в 1971 році в Сіетлі. Це був невеликий магазин з продажу високоякісної кави в зернах і устаткування для її приготування.

Впродовж першого року роботи головним постачальником Starbucks був Альфред Піту, людина, яку засновники знали особисто. Проте така співпраця дорого обходилася, а тому власники Starbucks вирішили співпрацювати з постачальниками кави напряму, щоб скоротити свої витрати.

Сама назва “Starbucks” походить від прізвища одного з персонажів знаменитого роману Германа Мелвілла “Мобі Дік” (у російському виданні персонажа звали Старбек).

Своєму успіху компанія зобов’язана сторонній людині, яка згодом стала її власником. У 1982 році в компанію прийшов підприємець Говард Шульц. Його найняли для того, щоб розвивати бізнес, оскільки засновники вже не могли самі впоратися з виникаючими проблемами. При цьому вони не хотіли розширювати мережу кав'ярень, і в 1982 році Starbucks так і не вийшов за межі Сіетлу.

Ситуація змінилася після того, як Говард Шульц побував в Мілані. Там він побачив знамениті італійські кав’ярні. Проте, ідея продавати готову каву в чашках не знайшла підтримки в засновників компанії. Вони вважали, що справжня кава має бути приготована лише вдома.

Втім, Шульц був настільки впевнений у своєму задумі, що залишив Starbucks і заснував свою власну кав’ярню "ІІ Gionale". Кав’ярня відкрила свої двері в 1985 році. А вже через два роки Шульц викупив Starbucks у засновників за 4 мільйони доларів. Зробити такий хід Шульцу порадив засновник Microsoft Біл Гейтс, який був одним з перших інвесторів Starbucks.

У тому ж році з’явилися перші кав’ярні Starbucks за межами Сіетлу. Вони були відкриті у Ванкувері, Британській Колумбії та Чикаго. А вже через 7 років мережа Starbucks нараховуватиме 165 кав’ярень по всій Америці. А ще через три роки була відкрита перша кав’ярня Starbucks за межами США - в Токіо.

Говард Шульц виріс в небагатій сім’ї. Його батьки багато працювали, але ніколи не могли дозволити собі надмірностей. Мрією Шульца на початку шляху Starbucks було розповсюдити кав’ярні в усіх штатах. Так, щоб Starbucks була на кожному розі. Крім того, Говард Шульц хотів, щоб його мережа кав’ярень не просто продавала каву, але мала ще й приємну атмосферу.

Більшість людей, яким довелося працювати з Говардом Шульцом, відмічають його вміння швидко реагувати на обставини, які склалися. Шульц завжди стежить за останніми тенденціями, заздалегідь знає, чого захоче покупець в найближчому майбутньому.

Однією з головних заслуг Говарда, що посприяли успіху Starbucks, є те, що він вніс до компанії стандартизацію. В будь-якій кав’ярні присутній однаковий асортимент основних товарів. У якій би країні ви не були, ви зможете випити свою улюблену каву.

Еспрессо, гарячий шоколад, Frappuccinos, різні сиропи, сезонні види кави, чаї та багато іншого -все це є асортиментом Starbucks. До кави можна замовити тістечко чи бутерброд. Проте, на відміну від інших кафе в Starbucks акцент робиться саме на каві. Сюди люди приходять пити каву, а не їсти. Взагалі, в Америці каву п’ють по-різному. Хтось насолоджується затишною атмосферою кав’ярні, а хтось купує напій і випиває його на ходу, по дорозі на роботу, наприклад. Пластикові скляночки дозволяють це робити з комфортом.

Якщо говорити про стандартизацію, яку ввів в компанії Шульц, то вона виділяється ще одним моментом - атмосферою в кав’ярнях. З одного боку, основні елементи в усіх закладах Starbucks схожі, але з іншого - кожна кав’ярня має свої особливості, свою унікальну атмосферу. І це багато в чому заслуга Говарда Шульца та команди дизайнерів компанії.

Останні десятиліття Starbucks скуповує локальні мережі кав’ярень по всьому світу, роблячи їх частиною свого бренду. Розширення компанії йшло останнім часом дуже швидкими темпами. Проте, зараз ситуація дещо змінилася, і Говард Шульц навіть заявив, що Starbucks має намір закрити приблизно 600 кав’ярень в США.

В Starbucks приходять абсолютно різні люди. Починаючи від бізнесменів, які п’ють еспрессо на ходу, і закінчуючи молодими парами, які розтягують задоволення, сидячи за столиком. Атмосфера цих кав’ярень притягує людей з ноутбуками, тому що там є Інтернет. В кафе постійно грає музика. Існує центральний сервер, який займається відтворенням однієї й тієї ж музики одночасно в усій мережі Starbucks. Це означає, що та композиція, яку ви чуєте зараз в Нью-Йорку, грає в цю хвилину і в Сіетлі.

Слід сказати, що Starbucks являється, мабуть, єдиним закладом такого плану, де не соромно працювати молодій людині. Бути барменом в якійсь мірі престижно. Хоча це досить складна робота, яка віднімає багато сил.

В березні 2008 року компанія Starbucks запустила досить цікавий проект в Інтернет, який представляє з себе “сайт ідей для Starbucks”. Будь-яка людина може поділитися своєю ідеєю, стосовно поліпшення роботи кав’ярень. Кожна ідея буде розглянута, а якась, можливо, навіть реалізована.

Зараз усі зусилля компанії спрямовані на подолання наслідків кризи та покращення сервісу. В цьому Starbucks активно допомагають і її клієнти, публікуючи на сайті свої відгуки та пропозиції.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо