Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

СТЕФАН ПЕРССОН І СКЛАДОВІ ЙОГО УСПІХУ

Стефан Перссон заразив покупців “зоряною хворобою”, продаючи за доступними цінами одяг від дизайнерів або просто відомих людей. Адже всі покупці хочуть відчувати себе неповторними, і, як мінімум, в одязі відрізнятися від інших. У тому і криється секрет успіху Стефана Перссона, що йому вдалося поєднати, здавалося б, несумісне - масовість та індивідуальність.

За даними журналу “Форбс” магнат Стефан Перссон з статком 26 млрд. доларів зайняв в 2012 році 1-й рядок в списку найбагатших людей Швеції та 8-й рядок в списку найбагатших людей світу. При цьому він не прагне виїхати зі Швеції, не дивлячись на те, що його батьківщина - рекордсмен за рівнем оподаткування з усіх країн - членів Організації економічного співробітництва і розвитку. Сьогодні Перссон - найбільший платник податків Швеції. “Я ніколи не думав, що потрібно від’їжджати заради економії на податках, - говорить він. - Щастя це не принесе”. Тим більше що завдяки податковій реформі Перссон з 1997 р. не платить податок з акцій, що належать йому в H&M.

Стефан Перссон народився 4 жовтня 1947 року.

Зараз він є головним акціонером (йому належать близько 37% акцій) шведської компанії Hennes&Mauritz (скорочено H&M), яка була заснована його батьком Ерлінгом Перссоном ще в 1947 році. Все почалося з того, що подорожуючи по Америці, Перс-сон-старший був вражений успіхом роздрібних продавців одягу, які користувався навіть більшою популярністю, ніж фешенебельні універмаги. Повернувшись на батьківщину, він узяв кредит, і в 1947 році зареєстрував в містечку Вестеросе фірму Hen-nes. Компанія стала випускати невеликі партії жіночого одягу і продавати її прямо зі складу. В той час, коли в Швеції було багато дорогих універмагів, ідея здавалася просто безглуздою.

Проте помітна різниця в цінах зробила свою справу. В представниць середнього класу Швеції лінія Hennes стала користуватися популярністю. І незабаром Ерлінг Перссон втілив в життя свою мрію, відкривши цілу мережу невибагливих магазинчиків по всій країні. Черговий крутий поворот в долі компанії стався в 1968 році, коли співвласником фірми став продавець одягу для мисливців Мауріц Відфорс. Відтоді компанія стала називатися Hennes&Mauritz, а в її асортименті з’явилася чоловічий одяг.

Можливо, Hennes&Mauritz так би й залишився успішним місцевим брендом, коли б не син Перссона-старшого - Стефан, який мріяв з невеликої фірми зробити справжню міжнародну корпорацію. На сімейній раді було прийнято рішення, що Hennes & Mauritz вийде на міжнародну арену і почне своє просування на європейський ринок з Англії.

Тоді Стефан Перссон придумав рекламний трюк, який він використав в 1976 році для приваблення відвідувачів у свій перший лондонський магазин. Він безкоштовно роздавав покупцям платівки суперпопулярної тоді шведської групи ABBA. Платівки розлетілися миттєво. Зрозуміло, що на наступний ранок біля магазину вишикувалася черга.

Досвід Перссона-молодшого по просуванню H&M у Британію виявився таким вдалим, що через шість років Ерлінг довірив синові керівництво компанією. З цієї миті кількість магазинів Hennes&Mauritz стала щорічно збільшуватися з геометричною прогресією. А з 2000 року експансія компанії Перссона поширилася і на інші континенти. Зараз H&M має понад 2000 магазинів в 35 країнах, включаючи США, Австралію, Канаду, Китай.

Стефана Перссона вже давно називають головним кравцем Європи. Втім, не лише Європи. Як говорять бізнес-аналітики, йому залишилося зовсім небагато, щоб перехопити пальму світової першості в свого головного конкурента - американського виробника одягу Gap Inc.

Але в одязі Перссона завжди була «родзинка» на відміну від своїх багатьох конкурентів. Він не зраджує своєму першому рекламному трюку - ловити покупця на “зоряну наживку”.

Hennes&Mauritz щорічно випускає колекції в співпраці з відомими дизайнерами. Ці колекції користуються величезною популярністю, оскільки споживач отримує речі з атрибутикою високої моди за ціною масс-маркета. Так в листопаді 2004 року в деяких магазинах H&M була представлена ексклюзивна колекція Карла Лагерфельда. Преса повідомляла про величезний ажіотаж на ці речі. У великих містах колекція була розпродана протягом години.

Далі, в листопаді 2005 року була випущена колекція від Стели Маккартні. В листопаді 2006 - колекція від німецького модного дому Viktor&Rolf. У березні 2006 року компанія почала співпраця з Мадонною.

Наступного року розробник комп’ютерних ігор Maxis спільно з H&M випустила доповнення до гри The Sims 2 - H&M Fashion Stuff, в яких було включено 60 моделей одягу і 3 магазини H&M.

Далі, в листопаді 2007 року Стефан Перссон знайшов підхід до одного з найвідоміших дизайнерів Європи - Роберто Каваллі. Бюджетна колекція Каваллі, значно відрізнялася від класичної ціни на ексклюзивні творіння дизайнера. “Мені подобається кидати виклик і долати бар’єри, експериментувати в різних напрямах. За усіма цими критеріями H&M мені підходить”,- заявив італієць журналістам. Також в 2007 році в Шанхаї була представлена колекція купальників від Кайлі Міноуг.

Восени 2008 року була випущена колекція в співпраці з японським брендом Comme des Gar ons.

У колекцію весна-літо 2009 року були включені речі дизайну британського модельєра Метью Уїльямсона. Остання співпраця H&M відбулася з Сонею Рикель, яка випустила колекцію жіночого трикотажу і колекцію нижньої білизни.

Ілюзію зоряної причетності Стефан Перссон уміло підтримує обмеженими партіями всіх виробів своєї фірми.

Та все ж для успіху в гострій конкурентній боротьбі виробників модного одягу однієї реклами мало. Потрібна ще й організація виробництва. І в цьому компоненті Hennes&Mauritz випереджає багатьох своїх конкурентів. “Мода, - говорить Стефан Перс-сон, - продукт, який швидко змінюється. І тут важливі швидкість, вміння вловити тенденцію ще до того, як вона з’явилася. І вийти на ринок з новинкою першим”.

У H&M весь процес, від першого ескізу нової моделі до її виходу на потік, займає максимум три тижні. Швидше працює лише Zara, в якій Амансіо Ортега налагодив постачання моделі на конвеєр за два тижні.

Інша сторона успіху Hennes&Mauritz - економність і підвищена інтенсивність праці всіх співробітників компанії. Про скупість Перссона ходять легенди. Він сам живе досить скромно і не дозволяє розкошувати співробітникам. Конкуренти називають його скнарою. Але хіба можна вважати жадібною людину, яка так справно платить величезні шведські податки зі своїх мільярдів, плюс до цього частина прибутку Hennes&Mauritz жертвує на добродійність в країни Африки та Азії. Швидше за все, жорстка економія Стефана Перссона є однією із складових частин формули його успіху.

Незважаючи на свій соціальний статус, що зобов’язує брати активну участь різного роду тусовках світу моди, Стефан Перссон намагається триматися поза увагою громадськості і всюдисущих журналістів. Про його особисте життя відомо небагато. Стефан одружений на Кароліні Де-низ Перссон. У них троє дітей: Карл-Йохан, Шарлота, Том. Старший син, Карл-Йохан, в 2009 році став президентом і генеральним директором Hennes&Mauritz.

Громадська діяльність Стефана Перссона спрямована на боротьбу з токсикоманією серед молоді (для цієї мети ним був заснований спеціальний некомерційний фонд “Ментор”) і сприяння медичним дослідженням Каролінського університету. Вдячність за всебічну допомогу університету виразилася в присвоєнні Стефану в 2010 році звання почесного доктора медицини.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо