Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

SWAROVSKI

Даніель Сваровськи – це людина, яка зуміла прищепити любов багатьох людей до кришталевих кристалів, які імітують діаманти. При цьому на відміну від свого попередника - Жоржа Фредеріка Страсса (стрази названі так на честь цієї людини) - Сваровськи ніколи не приховував, що його вироби виготовлені з кришталю, і є лише імітацією діамантів.

Даніель Сваровськи народився 24 жовтня 1862 року в невеликому селі Георгенталь, яке знаходилося в Північній Богемії, яка тоді належала Австро-Угорщині. Треба сказати, це місце було дуже підходящим для народження майбутнього майстра кришталевих кристалів, оскільки Північна Богемія славилася своїми майстрами в цій справі. В сім’ї Даніеля теж займалися обробкою скла. Його батько був власником невеликої майстерні. Сам Даніель допомагав батькові в роботі, тут він і набув всіх необхідних навичок. Але марив хлопчик про музику. Він мріяв стати скрипалем.

Зі скрипкою, на жаль, не склалося. Даніель вирушив до Парижа здобувати освіту. Там і відбулася важлива подія, яка змінила життя майбутнього майстра кришталю. Сваровськи потрапив на Всесвітню виставку електрики, на якій познайомився з великою кількістю сучасних (на той час) технологій і досягнень науки. Найбільше його увагу привернула можливість використовувати електричний струм для шліфування скла.

Йшли роки. Майже через 10 років після виставки, в 1891 році, Сваровськи розробив першу в світі машину для електричного шліфування скла. Вона тут же була запатентована молодим винахідником. У цей момент Даніель зрозумів, що слід спробувати себе на ниві підприємництва. Втім, повертатися в своє рідне село Сваровськи не став. Можливо, він вважав, що там працює дуже багато майстрів, які можуть скласти йому конкуренцію. Даніель поїхав в село Ваттенс, яке розташоване поряд з Тіролем (Австрія). Саме там була заснована перша фабрика Swarovski – відбулося це в 1895 році.

Спочатку в компанії була назва «D.S. & Co», що означає «Даніель Сваровськи і компанія».

Отже, з 1895 року компанія Сваровськи починає випуск кристалів, які імітують зовнішній вигляд коштовних каменів. При цьому, звичайно, вироби Сваровськи відрізняються від діамантів набагато меншою ціною, за рахунок якої стрази компанії можуть дозволити придбати собі багато людей. Незабаром після випуску, попит на стрази Swarovski став різко зростати. Вони стали дуже модними. На початок XX століття компанія була просто завалена замовленнями і почала називатися просто Swarovski. Те, що колись було підробкою і випускалося Страссом, в руках Сваровськи стало новим модним трендом. Можливо тому, що Даніель із самого початку не приховував, що його вироби не є діамантами.

Підвищений попит на продукцію привів до розширення компанії. Сваровськи найняв додатково 200 нових працівників. Його продукція мала попит у всій Європі. Еліта Парижа і Санкт-Петербурга досить швидко полюбила його кришталеві прикраси.

Достатньо швидко до роботи в компанії підключилися три сини Даніеля, що зробило його підприємство справді сімейним. Разом зі своїми синами Сваровськи проводив багато часу в роботі, намагаючись створити абсолютно нову техніку виготовлення кришталю (треба сказати, що пізніше результат був досягнутий). Потім почалася Перша світова війна. Ювелірна продукція стала втрачати попит в усій Європі, а до американського ринку вона ще не потрапила. Саме тоді було відкрито дочірнє підприємство компанії під назвою Tyrolit, діяльністю якого стало виробництво різних матеріалів для точильних і гранувальних верстатів. До речі, дана компанія існує і зараз.

На початку 20-х років ситуація вже нормалізувалася і компанія займалася в першу чергу виробництвом кришталю за новою технологією. Творіння Сваровськи дуже відрізнялися від інших подібних виробів. На компанію навіть звернула увагу знаменита Коко Шанель, яка використовувала стрази австрійців в своїх колекціях одягу.

Роботи Сваровськи перевершували конкурентів багато в чому завдяки ряду патентів і секретній формулі, яка є ключовим фактором успіху продукції компанії. Стрази Swarovski відрізняються від конкурентів в першу чергу тим, що вони яскравіше блищать і їх важко відрізнити від діамантів. Багато хто вважає, що це стало можливим за рахунок того, що в них міститься велика кількість свинцю. Але це не єдиний параметр. Так, не варто забувати про спеціальне ограновування кришталю, яким в Swarovski володіють як ніде в світі.

Втім, не варто думати, що компанія зосереджена тільки на предметах розкоші. Так, в 1929 році з’явився бренд Swareflex, під яким виготовляли спеціальне скло для автомобілів. Пройшло трохи часу, і в компанії з’явився свій бренд для цілого ряду оптичних приладів, серед яких були й біноклі. А потім почалася Друга світова війна.

Точних відомостей про те, що було з компанією в цей час немає. Але її діяльність не припинялася, оскільки Swarovski відкрила для себе новий ринок збуту – США.

Війна закінчилася, життя потихеньку стабілізувалося. Попит на розкішну продукцію почав відновлюватися. На той час Swarovski відрізнялася тим, що займалася випуском не тільки масової продукції, але й по-справжньому індивідуальних виробів. А в 1956 році помер Даніель Сваровськи. Втім, сімейний бізнес був поставлений настільки добре, що ця втрата не перешкодила подальшому розвитку компанії.

Однією із найвизначніших для неї подій став винахід Манфредом Сваровськи (це вже був внук Даніеля) технології, яка дозволяла створювати кольорові кристали. До Swarovski цього не робив ніхто. Це була свого роду революція. Різнокольорові камені достатньо швидко отримали великий попит.

Йшов час. Асортимент компанії продовжував поповнюватися. Кришталь для люстр став новим напрямом Swarovski, про який сьогодні мало хто знає. Нарешті, в компанії почали виготовляти колекційні сувеніри. Їх випуск почався в 1976 році. Вироби не просто мали попит. Вже скоро навколо них був сформований клуб колекціонерів Swarovski. За деякими даними в цей клуб входить приблизно 500 тисяч чоловік з усього світу.

В чому секрет унікальної продукції Swarovski? Вже багато років інші компанії намагаються розкрити його, але безуспішно. Можливо, в них ніколи і не вийде, якщо врахувати те, з якою ретельністю свої таємниці зберігають в самій компанії.

Виробництво унікальної продукції Swarovski – це таємниця. І співробітники компанії це чудово розуміють. Тому немає нічого дивовижного в тому, що після виготовлення тієї або іншої продукції Swarovski творці знищують документацію по її виробництву. Всі інструменти, які використовуються при огранці – виробляються в самій компанії Swarovski. Так уже повелося з моменту її створення.

До свого сторіччя компанією був відкритий унікальний музей Swarovski. По суті справи, це справжнісінька кришталева печера, по якій сьогодні проходять екскурсії. Головною визначною пам’яткою музею, якщо так можна сказати (а там все є справжньою визначною пам’яткою) є найбільший кристал Swarovski. Його вага становить приблизно 62 кілограми, діаметр 40 сантиметрів (до речі, на сьогоднішній день цей кристал входить в Книгу рекордів Гіннеса, оскільки є найбільшим в світі кристалом). Крім того, в музеї знаходиться й найменший кристал – всього 0,8 міліметра в діаметрі!

Сьогодні компанія випускає приблизно 80% всіх каменів, які використовуються в якісній біжутерії. Штаб-квартира Swarovski, як і раніше, розташовується в маленькому австрійському селі Ваттенс. Не дивлячись на те, що чисельність робочих компанії на 2010 рік складала цілих 22,5 тисяч чоловік. Як це не дивно, але Swarovski і до цього дня залишається приватною компанією, якою керує сім’я Даніеля.

Swarovski – це компанія, яка володіє на сьогоднішній день просто відмінним іміджем. Володіти продукцією від Swarovski, як і в минулі роки просто престижно. При цьому компанія широко рекламується. Так, свого часу бренд активно рекламувався у фільмі «Фантом опери». Там навіть був показаний магазин компанії (у Swarovski є своя мережа магазинів). Що чекає компанію в майбутньому? Складно сказати. Але, враховуючи її сьогоднішню вагу на світовій арені, можна сміливо стверджувати, що майбутнє у Swarovski є. І ми побачимо ще немало унікальних продуктів від цієї компанії.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо