Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ПРОФЕСІЯ - МЕНЕДЖЕР З ТУРИЗМУ

Менеджерів з туризму іноді називають продавцями мрії, і така назві цілком виправдана. Адже їх робота - забезпечити вам комфортний відпочинок, який надовго запам’ятовується, незалежно від того, чи хочете ви повалятися на пляжі, поринути в екзотику, або влаштувати собі екстремальну відпустку.

З чого почати.

Новачків зазвичай беруть на допомогу досвідченим менеджерам, і найчастіше доручають нескладні справи типу бронювання квитків і готелів. Отримавши деякий досвід, можна оформляти візові питання та займатися продажем і підбором готових турів. А досвідчений менеджер допомагає розробити індивідуальну програму. Для цього необхідно добре орієнтуватися в різних напрямах, знати особливості туристичних маршрутів, і, що важливо, - вміти зрозуміти потреби клієнта.

Чим більша компанія, тим чіткішим буде розподіл обов’язків. З іншого боку, в невеликій фірмі за рахунок поєднання різних функцій можна отримати достатній досвід, який згодиться в подальшій кар’єрі.

Дві сторони медалі.

Ця професія приваблює можливістю подорожей. Для того, щоб орієнтуватися в туристичній сфері, потрібно на власному досвіді ознайомитися з особливостями турів - як в ділових поїздках, так і по пільгових путівках власної турфірми.

Але в роботі менеджера з туризму є й свої труднощі: в першу чергу це високий рівень відповідальності та стресу, адже менеджер відповідає за всі етапи відпочинку, а кінцевий результат залежить не лише від якості його роботи, але й від безлічі зовнішніх факторів - роботи посольств, аеропортів і адміністрацій готелів. Постійно треба утримувати в пам’яті різні важливі дрібниці, прорахувати зміну часових поясів, можливі проблеми при пересадках, врахувати побажання клієнта щодо розміщення і багато іншого. Крім того, власний відпочинок в літні місяці, а також в травні та вересні стає проблематичним - це найгарячіший сезон роботи туристичних компаній.

Портрет фахівця.

Як виглядає портрет менеджера з туризму в Україні? Тут думки і роботодавців, і досліджень співпадають: як правило, це жінка до 30 років з вищою освітою.

Робота в сфері туризму вважається однією з типово жіночих професій, близько 90% менеджерів з туризму - представниці слабкої статі.

Як правило, в обов’язки менеджера з туризму входить: консультування клієнтів про туристичні продукти та сервіси компанії; підбір і продаж індивідуальних і групових турів; розрахунок вартості турів; бронювання квитків, готелів; виконання плану продажів; аналіз ринку туристичних послуг, розвиток напрямів, розробка нових турів; підготовка і оформлення документів (візи, закордонного паспорта, страховка і тому подібне); укладення договорів; взаємодія з туроператорами; робота з рекламаціями.

Конкуренція на ринку велика, а кількість популярних туристичних напрямків обмежена, і в різних фірмах часто пропонують однотипні тури. В таких умовах успішність компанії залежить від того, наскільки менеджер з туризму зможе переконати клієнта вибрати саме їх пропозицію.

Звичайно, ця робота цікава, але бувають і періоди затишшя, коли клієнтів майже немає. Менеджер з туризму відповідає за всі етапи відпочинку, тому йому потрібно мати велику витримку й терпіння - адже ситуації бувають різні, а вирішувати поточні питання часто доводиться з іншої країни. Стресостійкість і вміння спілкуватися з різними людьми - основні навички для цієї професії. Мабуть, така робота сподобається людям, які люблять екстремальні види спорту.

На вакансії менеджерів з туризму завжди вистачає претендентів, і не лише тому, що допомагати людям у втіленні їх мрії - приємне заняття. Окрім морального задоволення, ця робота здатна забезпечити непоганий прибуток. З підвищенням кваліфікації можна перейти на посаду начальника відділу, заступника директора або директора турфірми.

Зарплати співробітників туристичного бізнесу безпосередньо пов’язані із зарплатами всіх громадян країни. Зараз скорочення прибутків українців привело до того, що деякі з тих, хто раніше регулярно подорожував за кордон, тепер не мають можливості витрачати гроші на відпочинок. Проте, туристична галузь залишилася порівняно стабільною навіть в період кризи.

Попит на менеджерів з туризму не впав, але вимоги до кандидатів значно посилилися. По-перше, багато компаній перейшли виключно на процентну оплату. Роботодавці вважають, що, чим компетентніший співробітник, тим легше йому буде заробити гідну суму. По-друге, практично скрізь обов’язковий досвід роботи, знання туристичних напрямів, власна клієнтська база, знання іноземних мов.

Звичайно, є компанії, які навіть під час кризи готові брати на роботу ініціативних співробітників без досвіду і навчати їх з розрахунком на створення міцної команди, але такий варіант швидше щасливе виключення з правил.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо