Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ІСТОРІЯ КОМПАНІЇ “WRIGLEY”

Навесні 1891 року Уїльям Ріглі приїхав з Філадельфії в Чикаго. Йому було 29 років, з собою мав лише 32 долари і величезне бажання відкрити свій власний бізнес. Окрім ентузіазму і енергії містер Ріглі мав воістину великий талант - талант продавця.

Його батько був виробником мила, і Ріглі, ще хлопчиком, почав опановувати мистецтво продажів, розпродаючи мило «Ріглі Скорінг» на вулицях Філадельфії. Зовсім юним підлітком він працював повний робочий тиждень у батька і іздив зі своїм фургоном з міста в місто, продаючи товари там.

В якості додаткового стимулу для збуту свого товару містер Ріглі пропонував різні подарунки, одним з яких було пекарське борошно. А коли борошно стало мати більший попит, ніж мило, він перекваліфікував свою фірму на виробництво та збут пекарського борошна. Одного разу, в 1892 році, містерові Ріглі прийшла в голову ідея давати кожному покупцеві банки пекарського борошна два пакетики жувальної гумки. Ця пропозиція користувалася великим успіхом у клієнтів. І знову, подарунок - жувальна гумка - виявилася більше перспективним товаром в порівнянні з тим, збуту якого вона повинна була сприяти.

В той час в Сполучених Штатах було близько дюжини компаній, які виготовляли і торгували жувальною гумкою, проте сама індустрія жувальної гумки була ще не розвинена. Містер Ріглі вирішив, що жувальна гумка якраз і є продуктом з величезними потенційними можливостями, який він шукав, і став продавати його під своїм ім’ям. Двома першими його сортами були Lotta і Vassar. Наступною, випущеною в 1893 році, була жувальна гумка Juicy Fruit, а трохи пізніше - Wrigley’s Spearmint, які відомі нам і сьогодні.

Нелегко було забезпечити собі надійне місце в такому бізнесі, як продаж жувальної гумки. Вже існуючі компанії пропонували продукт, який був відоміший, ніж сорти жувальної гумки Wrigley. В 1899 році сталося злиття шести найбільших компаній. Цей концерн повинен був скласти серйозну конкуренцію бізнесу Wrigley, що розвивався. До речі сказати, містерові Ріглі було зроблено пропозицію вступити в концерн, проте він вирішив йти своїм власним шляхом. Кілька разів молода компанія містера Ріглі була на грані краху, проте завдяки важкій роботі вдалося подолати всі труднощі, і бізнес поступово став налагоджуватися.

Спочатку містер Ріглі особисто займався продажами. Він був в постійних роз’їздах, шукаючи оптових і роздрібних покупців в різних частинах США. Містер Ріглі продовжував використовувати подарунки при продажі свого товару, заохочуючи тим самим торговців постійно мати запас жувальної гумки. Він знав, що покупці набагато охочіше братимуть його товар, якщо отримуватимуть маленький подарунок. Містер Ріглі розширював асортимент своїх преміальних пропозицій, включаючи туди все - від лампочок до лез для гоління. В зв’язку з цим він навіть видав каталог подарунків, щоб допомогти покупцям у своєму виборі.

Містер Ріглі експериментував з ідеєю використання реклами для заохочення більшої кількості людей купувати жувальну гумку Wrigley. Він був одним з перших, хто почав використовувати рекламу для просування окремих сортів товарів. Він розумів, що привабливість жувальної гумки Wrigley ростиме швидше, якщо розповідати про переваги і користь товару, використовуючи газети і журнали, вуличну рекламу, плакати. Потім, коли багато покупців почнуть запитувати й купувати жувальну гумку Wrigley, власники магазинів і крамниць будуть вимушені закуповувати цей продукт із запасом. Цю ідею містер Ріглі використав, коли вирішив підняти популярність м’ятної жувальної гумки, вважаючи, що саме цей продукт буде продуктом No1 - зараз це знаменитий сорт Wrigley’s Spearmint. У зв’язку з тим, що спочатку цей продукт продавався повільно, в 1906 році містер Ріглі вирішив провести рекламу жувальної гумки в трьох містах Буффало, Рочестер і Сіракуз. Результати були багатообіцяючими. В той же час містер Ріглі вдосконалив технологію виробництва, упаковки і збуту товару, і незабаром в США майже всі почали жувати гумку.

Сама фірма стала швидко перетворюватися на ділове підприємство міжнародного класу. Завдяки експорту в багато країн торгова марка Wrigley стала всесвітньою відомою. Першими фабриками, що відкрилися за межами США були фабрика в Канаді (1910), у Великобританії (1927) і в Новій Зеландії (1939). У 1919 році компанія була перетворена в компанію відкритого типу. Перша згадка про неї в списках Нью-Йоркської Фондової Біржі була в 1923 році. Різні переваги на міжнародних ринках викликали необхідність розробляти нові продукти з різними смаками, Можливо, найуспішнішим з продуктів компанії Wrigley за межами США являється жувальна гумка в подушечках.

Продовжуючи рости і розширюватися, компанія твердо дотримувалася свого основного принципу: “Навіть такий маленький продукт, як жувальна гумка, - повинен мати бездоганну якість”.

Компанія не могла виготовляти в достатній кількості жувальну гумку вищої якості. Замість того, щоб зрадити високій якості, яку люди звикли отримувати від цього продукту, компанія прийняла рішення припинити реалізацію жувальної гумки Wrigley’s Spearmint, Doublemint і Juicy Fruit серед цивільного населення. До 1944 року прямі постачання цих сортів здійснювалися лише для Збройних сил.

Для цивільного населення компанія розробила “сорт військового часу”. В той же час, компанія чесно оголосила населенню, що цей продукт, незважаючи на бездоганність і корисність, був недостатньо хороший, щоб носити товарний знак “Wrigley”.

Ще пізніше високоякісні компоненти стали поставлятися ще в меншій кількості, і випускати жувальну гумку довоєнної якості стало неможливо, навіть для армії США. В зв’язку з цим компанія повністю припинила виробництво своїх основних сортів і стала поставляти лише “жувальну гумку військового часу”.

В той же час, для того, щоб покупці не забули назву та якість жувальної гумки Wrigley, була проведена унікальна рекламна кампанія. Були встановлені рекламні плакати, на яких була зображена порожня обгортка від жувальної гумки Wrigley’s Spearmint, з написом “Пам’ятаєте цю обгортку?”

Отже, в 1944 році в США був представлений новий сорт жувальної гумки з цукром - сорт “військового часу”. Він повинен був тимчасово замінити зняті з виробництва під час Другої світової війни Wrigley’s Spearmint, Doublemint і Juicy Fruit. Саме цим сортом став знаменитий Orbit, який, виконавши свою функцію, був знятий з виробництва в 1946 році після закінчення Другої світової війни.

В 1976 році компанія Wrigley повторно представила Orbit, але вже в Німеччині, як сорт жувальної гумки без цукру. Його успіх привів до поширення сорту на всій території Східної та Західної Європи, Середньому Сході та на інших ринках.

Більше двадцяти років Orbit є визнаним лідером в усіх цих регіонах. Залежно від країни, Orbit продається в різних формах: в пластинках і в подушечках, з різними смаковими відтінками: Peppermint (м’ята перцева), Sweet mint (солодка м’ята), White (білосніжний) і, звичайно ж, популярний скрізь Orbit Winterfresh (Орбіт - Зимова Свіжість).

Після закінчення війни постачання високоякісних компонентів для виробництва жувальної гумки поступово налагоджувалося. Вже в 1946 році на ринку знову з’явився Wrigley’s Spearmint. У тому ж році, трохи пізніше, був здійснений запуск Juicy Fruit, а в 1947 - Doublemint. Не дивлячись на те, що ці сорти не продавалися в США впродовж двох років, вони знову швидко набули, а потім і перевершили свою довоєнну популярність.

Компанія сконцентрувала всі сили на розширенні свого ринку. На додаток до вже запущених підприємств в Чикаго, Канаді, Великобританії та Новій Зеландії були відкриті нові торгові представництва в Азії та Європі.

Зараз компанії належить 15 фабрик. Йдучи назустріч купівельним смакам, які постійно змінюються, в середині 70-х років компанія Wrigley представила на ринок нові сорти жувальної гумки : Freedent, Big Red (з корицею) і Hubba - Bubba. У 1984 році була випущена жувальна гумка без цукру Extra.

Жувальна гумка Wrigley відома і популярна більш ніж в 100 країнах світу і є безперечним лідером в цій області.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо