Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

YAHOO!

Компанія Yahoo! сьогодні є однією з найбільших Інтернет-компаній в світі. Вона володіє цілим рядом популярних сервісів, включаючи другу за популярністю в світі пошукову систему (на першому місці - Google), найвідоміший фотохостінг Flickr, поштову службу, новини, віджети, закладки, фінансову аналітику і багато чого іншого. По суті, Yahoo! сьогодні є головним конкурентом Google на ринку контекстної реклами. Колись ця компанія була лідером на пошуковому ринку. Про те, як проходило становлення компанії Yahoo!, і про те, як вона втратила свою першість, ми розповімо вам сьогодні.

Історія Yahoo! нерозривно пов’язаназ одним з її засновників – Джері Янгом, який народився 6 листопада 1968 року в Китаї. Коли йому було 10 років, сім’я переїхала в США. Джері абсолютно не знав на той момент англійської мови. На щастя, хлопчик виявився здібним до навчання. І вже через рік вільно розмовляв англійською мовою.

Вже з дитинства Янг виділявся серед однолітків: перемагав на математичних змаганнях, всіляко проявляв себе в навчанні. При цьому Джері зовсім не був «ботаніком». Він активно займався спортом. Обожнював теніс. І грав в нього дуже навіть непогано.

Вчився Янг у Стенфордському університеті, де разом з Девідом Філо створив першу версію Yahoo! (хочеться відзначити, що пізніше в цьому ж учбовому закладі навчатимуться Сергій Брін і Ларрі Пейдж, які заснували Google). Студентські роки стали прекрасним часом для Янга. Він продовжував добре вчитися, став членом студентського братства Phi Kappa Psi, потоваришував з Філо. Після закінчення університету Джері вирішив зайнятися науковою діяльністю й поступити в аспірантуру. Всім здавалося, що Янг у результаті стане викладачем у тому ж Стенфордському університеті. Але вже швидко все кардинально змінилося.

Навчання в аспірантурі, природно, не найприбутковіше заняття. Молодому вченому потрібно було якось себе забезпечувати. Янг робив це, як міг. Працював в університетській бібліотеці, рекомендуючи іншим студентам книги та розробляв сайти на замовлення. Інтернет тоді тільки набирав популярність, і людей, які могли створити веб-сайт майже не було. Справи йшли непогано й незабаром бізнес почав потихеньку розвиватися, і Янг залучив до цієї справи Девіда Філо.

Наукова робота сприяла тому, що Джері Янг проводив дуже багато часу в мережі Інтернет за пошуком необхідної інформації. Корисні посилання на різні сайти поступово накопичувалися. Це наштовхнуло Джері на думку, що можна створити окремий ресурс, на якому зберігатимуться такі цікаві посилання. Так з’явився «Путівник Джері та Девіда по Всесвітній Павутині». Незабаром Янг і Філо зрозуміли, що на основі їх каталога можна побудувати справжній бізнес. Вони почали розвивати проект. Всі роботи над ним проходили в невеликому фургоні, який був розташований на території університету. Робота над своїм проектом швидко захопила молодих аспірантів. Вони цілодобово просиджували за комп’ютерами, розвиваючи проект. Вдосконалювався програмний код каталога, що дозволяв збирати інформацію про різні сайти практично автоматично.

Перша версія каталога працювала на серверах Стенфордського університету. Це був 1994 рік - рік, коли почалися роботи над Yahoo!. Вже навесні 1995 року перед засновниками Yahoo! постало питання – продовжувати навчання в Стенфорді або зосередитися на власному бізнесі. На той час і Янг, і Філо вже в деякій мірі відійшли від наукової діяльності, тому вибір був очевидний. Вони залишили стіни Стенфорда, взявши безстрокову відпустку.

Навесні 1995 року колишні аспіранти вже знаходилися в Маунтін-В’ю, маючи за плечима зареєстровану компанію Yahoo! і технологію, яка вимагала інвесторів. До речі, напевно, вам буде цікаво дізнатися, звідки взялася така нестандартна назва. На сьогоднішній день існує декілька точок зору з цього приводу. Згідно найпопулярнішої версії, слово Yahoo! походить від назви раси грубих людиноподібних істот з книги Джонатана Свіфта «Пригоди Гуллівера». Дана версія, до речі, відстоюється й самими засновниками компанії. Інша думка на цей рахунок – це абревіатура від «Yet Another Hierarchical Officious Oracle», що означає «Ще один ієрархічний неофіційний провидець». Нарешті, третя точка зору на це питання – назва походить від японського Yahhoo. Це слово в перекладі означає «Привіт».

Правда, зареєструвати торгову марку Yahoo! виявилося не так просто. Вся річ у тому, що на той час вона вже була зайнята виробником соусу для барбекю. Саме тому в кінці слова Yahoo! був доданий знак оклику. Таким чином, 2 березня 1995 року на світ з’явилася компанія Yahoo!, а Джері Янг і Девід Філо активно зайнялися пошуком інвесторів, здатних вкласти в перспективну компанію гроші, які були необхідні для її подальшого розвитку.

В середині 90-х років Інтернет стрімко набирав популярність. Немає нічого дивовижного в тому, що засновникам Yahoo! вдалося дуже швидко знайти охочих вкласти гроші в їх проект. Однією з бажаючих стала компанія Sequoia Capital, що дала молодим підприємцям 2 мільйони доларів на розвиток. Це була значна сума для тих часів. Перші версії пошукової машини Yahoo! розташовувалися на серверах компанії Netscape. Там же молодим підприємцям надали доступ до мережі Інтернет.

Пізніше подальший напрям розвитку компанії дещо змінився. В Yahoo! вирішили розвивати проект по портальній системі. Тобто з ресурсу вирішили зробити сайт, де буде не лише пошук, але й різні додаткові сервіси, такі як новини, пошта, оголошення, питання та відповіді, ринкова аналітика і т.д. Багато таких сервісів розроблялися в надрах самої компанії Yahoo!, а деякі просто купувалися.

Незабаром на ринку Інтернет-пошуку почали з’являтися конкуренти. Причому їх було досить багато: AltaVista, Webring, Lycos, WebCrawler – все це були досить непогані проекти. Деякі були просто куплені Yahoo!, ну а інші продовжували боротьбу.

Взагалі, якщо говорити про поглинання, то на рахунку Yahoo! дуже багато компаній. Велика частина куплених Yahoo! компаній достатньо швидко влилася в загальну структуру порталу. При цьому деякі сайти продовжують самостійне існування. Наприклад, саме так йдуть справи з Flickr або eBay.

Справжньою загрозою для Yahoo! стала не криза, а молода та мало кому відома на той час компанія Google.В Google була революційна технологія, повна зосередженість виключно на пошуку та чітке бачення майбутнього. Все це призвело до того, що сьогодні переважна частина ринку належить саме компанії Сергія Бріна і Ларрі Пейджа. А Yahoo! постійно від неї відстає.

Навряд чи Yahoo! подобється поточне домінування Google на ринку. Саме тому конкуренти весь час шукають нові шляхи для того, щоб обійти лідера. Корпорація Microsoft вже не перший рік намагається зайняти серйозні позиції в мережі Інтернет. Але її пошуковій машині Live це ніяк не вдається. А тому немає нічого дивовижного в тому, що Microsoft просто намагалася придбати Yahoo!, разом зі всім її персоналом і активами. Об’єднання Microsoft і Yahoo! на ринку, поза сумнівом, змогло б зміцнити позиції і тих, і інших в конкурентній боротьбі проти Google.

Перша пропозиція щодо покупки Microsoft’ом Yahoo! була зроблена Стівом Баллмером в лютому 2008 року. Він запропонував купити компанію по 33 долари за акцію, тобто за 46,6 мільярда доларів. Це була досить щедра пропозиція, яка дуже сподобалася багатьом акціонерам Yahoo!, але після трьох місяців роздумів Інтернет-гігант відповів відмовою. Головний виконавчий директор Yahoo! Джері Янг явно не хотів продажу. А тому висунув вимогу, згідно якої Microsoft повинна була заплатити по 37 доларів за акцію. Баллмер відповів відмовою. Потім капіталізація Yahoo! різко впала під впливом світової кризи. І Microsoft зробила нову пропозицію, на що знову отримала відповідь «ні».

На цьому фоні розгорілася неабияка суперечка між акціонерами компанії та прихильниками Янга. Проблема була ще й в тому, що Yahoo! показував не найкращі результати, а продаж Microsoft’у виглядав дуже спокусливо. Як би там не було, але угода не відбулася. А Джері Янг залишив пост директора компанії. З кризи її витягував інший керівник.

Які б проблеми не спіткали Yahoo!,ця компанія залишається однією з найбільших Інтернет-компаній в світі. Чи буде вона продана Microsoft, чи ні, але внесок Yahoo! в розвиток мережі Інтернет важко переоцінити. І це – головне.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо