Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ПОЧАТИ СВОЮ СПРАВУ? ЧАСТИНА 2. ФАБРИКА ІДЕЙ

У першій частині статті «Як почати свою справу?» ми говорили про п’ять простих правил, які допомагають вирішити, чи потрібний вам власний бізнес. Найважливіше в бізнесі - це завжди ідея, інновація. Як і де знайти бізнес-ідею, про це ми поговоримо цього разу. Ідея в бізнесі, це зовсім не те ж саме, що, наприклад, ідея у філософії. Бізнес-ідея - це напрям руху. В кінці цього напряму повинне гордовито височіти те, що називається “Мета (місія) фірми”. Скажімо, ідея Генрі Форда про конвеєр і мета “Кожному американцеві - особистий автомобіль”. Ідея Дж. Істмана (Кодак) про суху фото пластину та мета “Фотографія - доступна всім”. Чим вища та благородніша мета фірми - тим більше шансів на досягнення успіху в довгостроковій перспективі.

Як знайти ідею? До сить просто. Бізнес-ідея завжди пов’язана з якоюсь проблемою і є рішенням для неї. А мета - ідеальне (глобальне) рішення цієї проблеми. Тобто: спочатку знайдіть проблему в людей, допоможіть їм її вирішити - вони вам за це заплатять. Ось суть взагалі будь-якого бізнесу в одній пропозиції. Іноді “бізнесмени” самі й створюють проблему, а потім послужливо готові надати допомогу. Іноді вам пропонують помилкове рішення проблеми. Типовий приклад - деякі шампуні від лупи. Відомо, що лупа - це симптом грибкового захворювання. Замість лікування пропонується щодня використовувати шампуні з відлущуючим ефектом. Перестав використовувати шампунь - лупа з’явилася знову. Отже, щоб пристойно виглядати, клієнт змушений постійно користуватися цим шампунем.

Так чи інакше, правильна послідовність виглядає так: проблема - ідея рішення - план реалізації - реалізація рішення. Знайти проблему значно простіше, ніж ідею. Проблеми май же завжди лежать на поверх ні. Невирішені проблеми (наприклад, ліки від СНІДу) знайти просто, але їх рішення - складно. Якщо ви знайде те вирішення такої проблеми - казково роз багатієте!

Але можна діяти і по-іншому. Іноді буває достатньо запропонувати вирішення проблеми більш економічнішим способом в порівнянні з вже існуючими на ринку рішеннями. Заощаджуючи час, гроші, нерви, зусилля. За економію ресурсів люди вам заплатять. Наприклад, мережа закладів швидкого харчування, платіжні автомати, доставка додому та замовлення продуктів харчування та інших речей по телефону чи через Інтернет – це все види бізнесу, які засновані на заощадженні часу. Як кажуть: «час – це гроші». Знижки, розпродажі, дисконтні системи – це економія грошей. Адвокатські контори, страховий бізнес, податковий консалтинг - економія нервів.

Хорошим інструментом є піраміда потреб А. Маслоу. В піраміді в кожному рядку визначені потреби людей. Використовуємо ми цю піраміду досить оригінально: висота рядка в піраміді - це середній прибуток від одного клієнта, ширина рядка - об’єм ринку (кількість потенційних клієнтів). Йдеться про приблизне відсоткове співвідношення. Якщо ваш бізнес експлуатує нижній рядок піраміди (фізіологічні потреби: їжа, сон, секс, одяг, і тому подібне) - ви можете розраховувати на широкий ринок, але відносно невеликі націнки, адже й конкурентів багато. А ось у верхній частині піраміди (самовираження) бізнес ще тільки народжується.

Наприклад: чи дивилися ви фільм “Давайте потанцюємо” з Річардом Гіром? А чи багато в нас подібних клубів, де навчають танцювати, співати, малювати не дітей, а дорослих? Потреба в самовираженні є в усіх. Якщо ваш бізнес захоплює два рядки піраміди чи більше - ви можете розраховувати на стійкі прибутки.

Відразу хочемо розчарувати, навіть найвідмінніша ідея ще не гарантує успішності бізнесу. Вся справа в її реалізації. По-перше, деякі чудові ідеї реалізувати не можна внаслідок дорожнечі, деякі - внаслідок того, що це декому з впливових людей може не сподобатися (або ж вони самі цим займаються і не потерплять конкурентів), деякі - просто тому, що не в той час і не в тому місці ви їх хочете втілити в життя. Чи - просто не так дієте. В Інтернеті, до речі, є ряд сайтів, які битком наповнені саме ідеями свого бізнесу, з прикладами реалізації. Шукайте і знайдете саме те, що вам підходить.

Варто звернути увагу на деякі види сучасного перспективного бізнесу.

• Вендинг (торгові та платіжні автомати), чим вищі оренда та зарплата у вашому регіоні - тим цей бізнес цікавіший. Це сучасний бізнес, який швидко розвивається.

• Некомерційні організації (фітнес-клуби, різні гуртки за інтересами і т. п. - заробляти на них можна дуже добре.

• Бізнес на будь-яких дрібних побутових послугах. Чи на тих, хто такі послуги надає. Наприклад, фірма “Чоловік на годину”.

• Будь-які види бізнесу, пов’язані з обробкою інформації.

Довідкові служби з доступом по телефону чи Інтернету. Консалтинг усіх видів (податковий, економічний, юридичний, психотерапевтичний). Інформація завжди коштує дорого.

• Сезонний бізнес. Виготовлення подарунків чи букетів з цукерок до різних свят, продаж морозива та прохолодних напоїв влітку в потрібних місцях (пляжі, парки) – дають непогані прибутки.

• Інтернет-проекти. Інтернет - відмінний майданчик для старту.

Отже, ви побачили проблему, готові запропонувати оригінальне рішення. Як зрозуміти, чи знайде ця ідея свого споживача? Потрібно скласти бізнес-план. На етапі бізнес-плану багато ідей відмітаються, як такі, що не можливо реалізувати чи малоприбуткові. Будьте винахідливими. Удачі вам у бізнесі!

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо