Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ПРАВИЛЬНО ПОДАТИ СЕБЕ НА СПІВБЕСІДІ

Фахівці з підбору персоналу радять використовувати саморекламу як засіб просування кар’єрними сходами та отримання гідного місця роботи. При цьому не варто впадати в крайності, бо ви ризикуєте перетворитися на хвалька чи в недооціненого мовчуна. Відповідно, виникає питання, що саме варто про себе говорити на співбесіді, чи варто говорити багато та коли потрібно зупинитися, щоб не відлякати потенційного роботодавця.

Перше враження.

Прийдіть на зустріч на декілька хвилин раніше. Повідомте адміністратора, до кого і з якою метою ви прийшли. Посміхайтеся, заходячи в кабінет. Запам’ятайте ім’я людини, з якою ви вестимете бесіду. Говоріть виразно та спокійно. До речі, образ впевненої в собі та цілеспрямованої людини створить правильно підібраний одяг.

Як рекламувати себе? Перед співбесідою складіть невелику розповідь про свої переваги та успішні проекти. Робіть акценти на вміннях і знаннях, важливих для компанії та посади. Вкладіть в першу коротку фразу само-презентації все найважливіше. Наступна розповідь може бути детальнішою та розкриваючою суть першої пропозиції. Спробуйте зрозуміти, які якості важливі компанії. Підкреслюйте наявність цих якостей у себе. Підкреслюйте прагнення до самоосвіти, підвищення кваліфікації. Говоріть переконливо. Вашу користь компанії повинні підтверджувати факти та інтонація. Як не прикро, ви - товар. А, як відомо, поганий товар, що викликає сумніви, не продається.

Відповідаючи на питання представника компанії, демонструйте себе надійною людиною без серйозних домашніх проблем, яка вміє розсудливо підходити до вирішення різних завдань. Підкресліть прагнення рости як професіонал, здатний впоратися із зростаючою відповідальністю.

Скільки?

Співрозмовник уважно слухає відповіді протягом перших 10 секунд, потім увага поступово зменшується. Через хвилину інтерв’юер “ваш” лише наполовину. Відповідь тривалістю більше 2 хвилин гарантує повну відсутність уваги співрозмовника. Саме тому важливу інформацію не можна переносити в кінець повідомлення, особливо, якщо це розповідь про себе. Якщо ви помітили, що інтерв’юер відволікається чи питання вимагає тривалішої відповіді, робіть паузи, ставте додаткові питання на зразок: «Чи достатньо детальна моя розповідь»?

Деякі HR-менеджери вважають, що саме питання претендентів показують їх зацікавленість компанією. Претендент, який непомітно змусив говорити представника компанії про себе, про розвиток своєї фірми, практично майже завжди приймається на роботу.

Чого не варто говорити?

• Розповідаючи про свій вклад в проект на попередньому місці роботи, не зменшуйте заслуг колег і не критикуйте керівництво.

• Відмовтеся від екстравагантних, не-схвалюваних соціумом чи невідповідних посаді захоплень.

• Утримайтеся від зайвої відвертості та розголошування комерційних таємниць.

• Не варто обговорювати зарплату раніше, ніж про неї заговорить співрозмовник. Спочатку важливо показати вашу користь для компанії, а потім обумовлювати розмір гонорару.

• Не можна виставляти напоказ бажання отримати більше.

• Не можна вихвалятися додатковими заробітками.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо