Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК РОЗВИНУТИ КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ

Комунікабельна людина - це та, кому спілкування приносить задоволення. Товариській людині не важливо, з ким спілкуватися, їй цікавий сам процес. Для комунікабельних людей характерна гнучкість в контактах, здатність і вміння не розгубитися при спілкуванні в різних ситуаціях, впевненість в собі. Вони легко пристосовуються до нових умов, уміють успішно проводити переговори, прагнуть до ініціативності та лідерства в колективі.

Якщо ви відчуваєте, що недостатньо комунікабельні, що ви часто шукаєте можливість ухилитися від майбутньої бесіди, якщо ви хочете розвинути в собі комунікативні навички спілкування, прислухайтеся до наступних порад.

1. Не слід уникати спілкування

Ви думаєте, що ви досить товариська людина, але вважаєте за краще вступати в розмову? Починаєте спілкування лише тоді, коли співрозмовник вам приємний і у вас гарний настрій? Якщо ви помічаєте знайомого, що йде вам назустріч, то вважаєте, що краще кудись сховатися, щоб уникнути бесіди з ним? Якщо ви бачите у вікні громадського транспорту знайому вам людину, то вважаєте, що краще почекати наступний автобус? Якщо хоч на одне запитання ви відповіли «так», то це означає, що ви недостатньо комунікабельні.

Для того, щоб розвинути комунікабельність намагайтеся не уникати випадкових зустрічей. Спілкуйтеся з малознайомими людьми або з тими, хто вам взагалі незнайомий. Так ви розвинете в собі навичку товариськості.

2. Навчіться отримувати задоволення від спілкування

Це одне з головних правил отримання навичок комунікативного спілкування. Ми завжди налаштовуємо себе на те, як пройде запланована бесіда з тією чи іншою людиною. Наприклад, зустріч з давнім приятелем уявляється вам нецікавою і дуже нудною, тому що ви знаєте, що ваш співрозмовник - типовий зануда. Майбутня розмова з начальником завжди припускає деяку скутість і нервозність. Перед розмовою, яка бачиться вам неприємною, ви повинні налаштуватися на краще. Пам’ятайте, що ви завжди можете змінити ситуацію, помінятися ролями зі своїм співрозмовником. Приміром, вам не дуже хочеться вислуховувати спогади дитинства вашого приятеля. То не вислуховуйте, почніть самі розповідати, оволодійте ситуацією. Або ж поверніть розмову на іншу тему, яка буде цікава вам обом. Перетворіть майбутню неприємну розмову на приємну. Навчіться отримувати користь від ваших бесід з різними людьми, і спілкування стане для вас захоплюючою подією.

3. Намагайтеся виступати ініціатором бесіди

Живучи у великому місті, легко зробити вигляд, що не бачиш старого знайомого, з яким їдеш в одному автобусі, або прикинутися, що ви не впізнали його. Як правило, опущені вниз очі свідчать про ваше небажання вступати в контакт, і це спрацьовує - з вами теж не хочуть спілкуватися. Але така «гра в хованки» примушує вас відчувати значно більше негативних емоцій, ніж бесіда з небажаним співрозмовником. Коли ви ховаєтеся від вашого знайомого, ви знаходитеся в стані очікування, починаєте думати: “А чи побачив він мене? А що він подумав про мене?” Щоб не мучитися такими питаннями і не чекати, поки до вас підійдуть і почнуть розмовляти, - краще самі почніть розмову, виступіть в ролі ініціатора діалогу. І ви відчуєте, що це досить легко.

4. Вступаючи з людьми в контакт, не будьте надмірно лаконічні в спілкуванні з ними

Якщо вас запитують: “Як поживаєш”? чи “Як справи”? було б правильно трохи розповісти про своє життя і про свої справи (проте, не потрібно занадто цим захоплюватись). Сухість ваших відповідей і небажання вступати в розмову розцінюються вашим співрозмовником як неповага та недоброзичливість по відношенню до нього.

5. Працюйте над своїм артистизмом

Комунікабельність людей характеризує їх як представників суспільства, для яких властиве багатство жестів та інтонацій. Комунікабельна людина - неперевершений оповідач, імітатор. Їй властивий смак до подробиць, до найменших деталей. Вона бажає жити різноманітним життям, тому так легко їй перевтілюватися в різні соціальні ролі, легко адаптуватися. Ці люди вміють подобатися.

6. Будьте оптимістом

Обов’язкова якість будь-якої комунікабельної людини - оптимізм. Якщо ви прагнете стати майстром спілкування, розвинути комунікабельність, але при цьому у вас переважає песимістичний настрій, потрібно задуматися: “Як стати оптимістом”? Песимізм, як правило, ні до чого хорошого не приводить і не сприяє розвитку товариськості. Посміхайтеся! Все добре! Люди набагато краще реагують на посмішку, ніж на похмуре обличчя.

Не всі люди народжуються з хорошою комунікабельністю. Головним учителем таких умінь, безперечно, являється саме життя. В процесі набуття життєвого й професійного досвіду людина вчиться спілкуватися, контактувати з людьми. Але є люди, які в не достатній мірі володіють навичками комунікативного спілкування. В наш час всьому можна навчитися, було б лише бажання. Бути “майстром комунікацій” допоможе спеціалізована література, участь в професійних тренінгах по техніці ефективного спілкування і щоденні тренування в спілкуванні з оточую-чими. Хочете перевірити свій рівень комунікабельності - пройдіть тест на комунікабельність.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо