Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК СПОДОБАТИСЯ БУДЬ-ЯКІЙ ЛЮДИНІ

Професор психології Джек Шафер довгі роки працював спеціальним агентом ФБР. У багатьох секретних операціях йому доводилося при потребі включати особисту привабливість. Джек говорить, що є золоте правило, користуючись яким можна розташувати до себе будь-яку людину. І звучить воно так: “Змусьте співрозмовника сподобатися самому собі”. Як це зробити, читайте в цій статті.

1. Зробіть помилку

Коли Джек Шафер починає вести курс лекцій для нових слухачів, він як би ненавмисно робить помилку у вимові якого-небудь слова та дозволяє студентам виправити себе. “Я роблю вигляд, що збентежений, дякую їм за уважність і виправляю помилку”, - говорить Джек.

Цей прийом він використовує, щоб досягти трьох цілей. По-перше, коли студенти виправляють помилку викладача, це дозволяє їм почувати себе впевненіше. По-друге, вони починають вільніше спілкуватися з наставником. По-третє, вони дозволяють помилятися собі. Цей же прийом можна використовувати, щоб розташувати до себе будь-яку людину. Помиляйтеся, показуйте свою неідеальність, дозволяйте людям виправити себе. І вони будуть розташовані до вас.

2. Зробіть комплімент від третьої особи

Іноді прямі компліменти звучать занадто підлесливо чи фальшиво. Багато людей не вміють їх правильно сприймати, відчувають дискомфорт або навіть починають виправдовуватися. В таких випадках краще використовувати комплімент від третьої особи.

Наприклад, ви хочете попросити що-небудь у бухгалтера і для цього підходите до неї з такою фразою: “Маріє Іванів-но, я тут розмовляв з начальником відділу кадрів, і він сказав, що, на його думку, ви кращий працівник нашої компанії”.

Не обов’язково, звичайно, хвалити якісь професійні якості, можна й особисті. Наприклад, так: “Маріє Іванівно, начальник нашого відділу сказав, що на минуле 8 Березня ви спекли чудовий торт! Всі співробітники й досі згадують, який він був смачний”.

Тільки перед тим, як зробити комплімент, дізнайтеся, чи справді любить Ма-рія Іванівна готувати. А то, можливо, вона взагалі ненавидить процес приготування їжі та вважає його тяжким обов'язком (буває й таке). І вона відразу зрозуміє, що ви підлещуєтесь і говорите їй компліменти, бо вам щось від неї потрібно.

3. Не забудьте поспівчувати

Звичайно, людей набагато сильніше цікавить їх власна персона, ніж чиясь інша. І це цілком нормально.

Ви заведете більше друзів за два місяці, якщо проявлятимете непідробну цікавість до людей, ніж за два роки спроб зацікавити їх собою.

Ще люди люблять співчутливі висловлювання. Що мається на увазі під “співчутливими”? Кожній людині приємно знати, що її уважно слухають і розділяють з нею її емоції. Звичайно, якщо людина починає розповідати про те, що в неї був

важкий день, не варто говорити: “Який жах, ой бідний ти нещасний, ой, як же тепер жити” або «Та що там в тебе! Мені б твої проблеми. А от в мене…». Цілком підійде звичайне висловлювання типу “У тебе сьогодні був непростий день. Але, повір, так іноді буває у всіх”. Чи, наприклад, можна резюмувати так: “Ти хочеш сказати, що сьогодні ти абсолютно не задоволений тим, як в тебе йдуть справи. Мені дуже шкода”.

Ви повинні переконати співрозмовника, що ви розділяєте його почуття і розумієте його. При цьому, якщо ви намагаєтеся підтримати людину, не потрібно точно відтворювати її слова. Співрозмовник може насторожитися або сприйняти повторення його слів, як іронію.

Тим більше, не проявляйте своє специфічне почуття гумору: «Ой, ти так смішно розповідаєш». Вашому співрозмовнику може бути дуже неприємно, якщо вам весело від того, що в нього проблеми. Такими фразами ви не викличете симпатію в свого співрозмовника. Швидше за все, він на вас образиться. А ви не розумітимете: «Чому ж він на мене образився? Я ж нічого такого не сказав». Тому, слідкуйте за своїми словами.

Намагайтеся уважно слухати свого співрозмовника. Не задавайте йому питання, відповіддю на які буде те, що він тільки що розповідав. Співрозмовник зрозуміє, що ви його зовсім не чули, а питання задаєте лише із-за ввічливості.

4. Забезпечте самопохвалу

Як ми вже говорили, між звичайним компліментом і лестощами дуже тонка грань, тому краще зробити так, щоб співрозмовник сам себе похвалив. Наприклад, хтось розповідає вам таку історію: “Для того, щоб завершити цей проект, я працював по 60 годин на тиждень”. Тут можна сказати: “У тебе залізна воля та відповідальність, раз ти зміг так багато працювати”. Майже гарантовано - співрозмовник відповість щось типу “Так, мені довелося постаратися, щоб здати цей проект вчасно. Я, звичайно, відмінно попрацював. Тут нічого не скажеш”.

Уміння зробити так, щоб людина сама себе похвалила, - це фігура вищого пілотажу. Практикуйте її, робіть людям приємне. І ви обов’язково сподобаєтеся.

5. Просіть про послугу

Знамениті слова Бенджаміна Франкліна: “Той, хто одного разу зробив вам добро, більш охоче знову допоможе вам, ніж той, кому ви допомогли самі”. Цей феномен відомий як ефект Бен-джаміна Франкліна. Людина, яка робить люб’язність іншій людині, зростає у власних очах. Тобто якщо ви хочете сподобатися людині, то краще не робити послугу їй, а попросити про послугу її саму. Звичайно, не варто зловживати проханнями про допомогу. Як правильно помітив вищезгаданий Франклін: “Гості, як риба, починають погано пахнути на третій день”. Те ж саме стосується людей, які занадто часто просять про послуги!

Всі ці поради, безумовно, не заклик до лицемірства. Ми всього лише хочемо допомогти одним людям робити приємне іншим людям. Іноді - у своїх цілях.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо