Кадрова служба
 
назад до ЗМІСТУ  

ЯК ВІДКРИТИ ЗООМАГАЗИН

Останнім часом стало дуже модним тримати в себе вдома не лише звичайних котів чи собак, а й рептилій, тхорів, карликових свинок та інших екзотичних тварин. Набирає популярність акваріумістика - і самі рибки, й устаткування для їх утримання стають складнішими та різноманітнішими.

Тому ідея відкрити зоомагазин, представляється досить привабливою. Статистика стверджує, що продаж ветеринарних препаратів досить прибуткова справа.

Що потрібно, щоб відкрити зоомагазин?

Оптимальний варіант площі магазину - це 200 кв.м. Маючи таку площу, можна відкрити різні відділи для основних категорій товарів: для домашніх котів, собак, для птахів, гризунів, акваріумістів. У кожен відділ бажано поставити знаючого свою справу продавця. Тоді покупці зможуть не лише придбати необхідний товар, але й отримати відповідну консультацію.

Мінімальна ж площа приміщення для зоомагазину - 20 кв. м. Тут вдасться розмістити лише найпотрібніші та найпопулярніші товари. Але в такому разі, бажано було б відкрити ще й інтернет-зоомагазин, де всі бажаючі зможуть вибрати і замовити те, що їм потрібне. Чи вирішите ви відкрити інтернет-магазин безкоштовно або доручите це професіоналам, залежить від ваших навичок, бюджету і бажання.

Варіанти магазинів.

Можливі два варіанти:
- магазин повного асортименту - як тварин, так і товарів, призначених для їх утримання;
- магазин типу “все для тварин”, де продаються лише “супутні” товари - корми, вітаміни, ліки, клітки, акваріуми, нашийники і тому подібне.

Відкриття магазину другого типу обійдеться значно дешевше. Це пояснюється тим, що для продажу “живих” екземплярів потрібно мати особливу ліцензію, яка коштує набагато дорожче, ніж дозвіл на торгівлю аксесуарами. Ліцензія не потрібна для торгівлі акваріумами, посудом для тварин, клітками, тераріумами, одягом і тому подібне. А ось для продажу кормів, вакцин, рибок, потрібно оформляти відповідні документи. Крім того, на всіх тварин потрібно мати ветеринарні довідки.

Що потрібно передбачити, до того як відкрити зоомагазин?

Треба прорахувати заздалегідь:
- що буде дешевше: замовляти всі товари у дилерів або самостійно купувати їх у постачальників;
- як треба сформувати асортимент, щоб у вас завжди був необхідний запас найбільш ходових товарів;
- окупність і можливість відкриття тимчасових торгових точок, наприклад, на виставці собак або котів;
- виділення коштів для можливості маркетингових досліджень: які послуги чи товари потребують ваші покупці.

Які фахівці знадобляться для відкриття зоомагазину?

У великому магазині це, як мінімум:
- продавець-консультант;
- водій-вантажник;
- бухгалтер;
- менеджер для прийому замовлень.

У зовсім маленькому магазині можливо поєднувати деякі посади. Згідно із законом, в магазині має бути свій ветлікар. Продумайте це перед тим, як відкрити зоомагазин. Часто оптимальним є варіант знайти продавця, який має ветеринарну освіту. Кваліфіковану пораду про те, чим лікувати чи годувати свого улюбленця оцінить навіть найвередливіший покупець. Тим більше, що дуже часто покупцями в таких зоомагазинах є сільські жителі, які не завжди можуть звернутися у ветеринарну клініку за консультацією.

Якщо немає продавця, а ви не в змозі самі зайняти його місце, то можна віддавати свої товари на реалізацію до якого-небудь супермаркету. Але тоді вам доведеться ділитися прибутком з його власниками.

Як привабити покупців?

Для залучення покупців можна влаштовувати разові безкоштовні акції. Наприклад, дарувати недорогу іграшку для кота чи собаки кожному покупцеві корму з нагоди якого-небудь місцевого свята. Чи організувати виставку-конкурс фотографій чотириногих улюбленців. Витрати на все це мінімальні, а задоволені покупці повернуться до вас ще не раз, та й ще друзів своїх приведуть.

Одна із складових успішної торгівлі - зручність і комфорт торгового залу. У відділі мають бути наочно і доступно представлені різноманітні товари, призначені для різних категорій тварин. Самі тварини можуть доставлятися на замовлення - це виключить можливі фінансові втрати у випадку, коли тварина вже є в наявності, а купувати її ніхто не хоче. А для залучення покупців в приміщенні можна тримати, наприклад, клітку з папугою, великий акваріум з рибками і т.п. Ці тварини не призначені для продажу, вони - експонати, які викликають живий інтерес і бажання завести собі подібного маленького друга. Звичайно, такі “квартиранти” потребуватимуть додаткової уваги і витрат на своє утримання. Але, у ваш магазин ходитимуть з цікавістю, і будуть приводити своїх дітей і знайомих. А діти завжди будуть вмовляти батьків кого-небудь їм купити, і стануть, згодом постійними клієнтами. Звичайно, ви повинні й самі любити тварин, тоді відкриття зоомагазину стане для вас переходом від хобі до улюбленої справи.

Іншим, дуже позитивним моментом, може виявитися корисне сусідство: ветеринарної клініки, кінно-спортивної школи або клубу собаководів. І ще, як це не дивно, салону краси. Адже, навіть у найбагатших людей часто є домашні улюбленці. Респектабельні пані - власниці “гламурних” собачок, бувають дуже задоволені, коли, відвідавши перукаря або косметолога, вони можуть тут же зайти і купити модну обновку для свого песика. Покупці подібного роду зазвичай добре забезпечені й не шкодують грошей на своїх чотириногих друзів. Для таких леді зоомагазин навіть може стати чимось на зразок клубу, де вони обмінюються враженнями і вибирають екзотичні новинки. Потрібно лише мати в наявності відповідні каталоги “собачих” і “котячих” товарів і стежити за оновленням асортименту.

Отже, є всі підстави стверджувати, що як бізнес зоомагазин - цілком перспективна і дуже цікава ідея, яка може дати відповідь на питання: як стати багатим, адже це довгостроковий проект, що має до того ж можливості для розширення.

назад до ЗМІСТУ  
     
Інфо